• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۱۷ - ۱۲:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
روز اول دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد؛ استارت دانشگاه آزاد با یک برد و یک باخت

لشگری خطاب به آزادکاران: مسیر موفقیت را در کنار شما ادامه خواهیم داد

رئیس سازمان لیگ: دانشگاه و استقلال فاصله خوبی با بقیه ایجاد کردند

لیگ کشتی آزاد از دیروز استارتی دوباره خورد و تیم‌های شرکت‌کننده در دور برگشت بازی‌ها به مصاف یکدیگر رفتند تا درنهایت از هر گروه 2 تیم به‌عنوان تیم‌های برتر به مرحله فینال رقابت‌ها صعود کنند.

لشگری خطاب به آزادکاران: مسیر موفقیت را در کنار شما ادامه خواهیم داد

به گزارش «فرهیختگان»،    این روزها تنور کشتی به‌شدت داغ شده و با آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ کشتی فرنگی و بعد از آن آزاد، کشتی‌گیران کشورمان بار دیگر روی تشک رفتند تا بعد از مدت‌ها از سرشاخ نشدن، رقابت خود را آغاز کنند و انگیزه و هیجان بیشتری به روح این ورزش مدال‌آور کشورمان دمیده شود. در کشتی فرنگی، کشتی‌گیران دانشگاه آزاد اسلامی خوش درخشیدند و درنهایت به غیر از 2 شکست برابر تیم پرمهره و متمول ایران‌مال، بقیه رقابت‌های خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند تا درنهایت به خواسته خود یعنی صعود به مرحله نیمه‌نهایی رسیده باشند و حالا خودشان را برای سکو گرفتن و به تبع آن حضور در لیگ جهانی کشتی آماده کنند. لیگ کشتی آزاد هم از دیروز استارتی دوباره خورد و تیم‌های شرکت‌کننده در دور برگشت بازی‌ها به مصاف یکدیگر رفتند تا درنهایت از هر گروه 2 تیم به‌عنوان تیم‌های برتر به مرحله فینال رقابت‌ها صعود کنند.

 یک پیروزی و یک شکست برای دانشگاه آزاد اسلامی

عصر دیروز دور برگشت رقابت‌های کشتی آزاد جام یادگار امام(ره) و گرامیداشت سردار سپهبد شهیدحاج‌قاسم سلیمانی در گروه «الف»، در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی پیگیری و تیم دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه نزدیک ۶ بر ۴ مغلوب تیم پرمهره استقلال تهران شد. آزادکاران دانشگاه آزاد اسلامی که در رقابت دوم موفق شدند تیم فرش ایران را با نتیجه ۸ بر ۲ شکست دهند، ساعت ۱۰ صبح امروز برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم شهدای زنجان می‌روند. این رقابت‌ها امروز نیز از تلویزیون و شبکه ورزش پخش مستقیم می‌شود.

 لشگری در جمع کشتی‌گیران: از شکست‌ها ناراحت نباشید، ما پاسخگو هستیم

امیرعباس لشگری، رئیس تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیروز در خلال رقابت‌های کشتی آزاد، در سالن محل برگزاری بازی‌ها حاضر شد و دقایقی با کشتی‌گیران و کادرفنی تیم به گفت‌وگو پرداخت. او در این جلسه به کشتی‌گیران دانشگاه گفت: «خیلی خوشحالم بین شما هستم و باعث افتخار ماست که شما قهرمانان را در دانشگاه آزاد اسلامی داریم. خسته نباشید عرض می‌کنم خدمت کادرفنی که زحمت بسیاری برای آماده‌سازی این تیم کشید و در این شرایط کرونایی کار بسیار سختی را پشت‌سر گذاشت. خوشحال هستم از این بابت که ورزشکاران بااخلاقی را در خدمت داریم و این را مسئولان برگزاری سازمان لیگ هم تاکید داشتند که دانشگاه آزاد چه در کشتی فرنگی و چه کشتی آزاد از جهت اخلاقی زبانزد تیم‌هاست و این جای خوشحالی دارد.»

او ادامه داد: «مسابقات را از نزدیک دیدم. برخی کشتی‌گیران ما با اختلاف بسیار نزدیک بازی را واگذار کردند و برخی دیگر نیز به‌خوبی پیروز میدان شدند. همه نفرات خیلی خوب کار کردند اما باید بدانید که شما جوان هستید و نباید نگران این برد و باخت‌ها باشید، به شرط اینکه کار خود را با قدرت زیرنظر کادرفنی ادامه بدهید و دست از تلاش برندارید. ما در سال‌های آینده هم این مسیر موفقیت را در کنار شما ادامه خواهیم داد. کشتی به دور از برد و باخت برای تفریح است و از آن لذت ببرید. نگران باخت‌هایتان نباشید، چون ما باید پاسخگو باشیم که هستیم.»

رئیس تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: «خوشحالیم علیرضا رضایی که از قهرمانان ملی هستند، افتخار دادند و امسال در خدمت ایشان هستیم. امروز هم روز دانشجو است و به دانشجویان این روز را تبریک می‌گویم و امیدوارم ورزشکاران ما در ادامه به تحصیلات دانشگاهی هم توجه بیشتری داشته باشند تا تیم دانشگاه آزاد از ورزشکاران تحصیلکرده استفاده کند.»

 رضایی: شما مثل الماس‌های تراش‌نخورده هستید

علیرضا رضایی، سرمربی کشتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در خلال این جلسه صحبت‌هایی را در جمع ورزشکاران مطرح کرد. او در ابتدا گفت: «من همیشه این را گفته‌ام که شما جوانان کشتی‌گیر مثل الماس‌های تراش‌نخورده هستید که حضور در تمرینات شما را می‌تراشد و به یک الماس زیبا تبدیل می‌کند. اما برخی ایرادات وجود دارد و نمی‌توان یک ورزشکار 19 ساله را دید که بخواهد با نجنگیدن و گول زدن یک کشتی‌گیر 27 ساله باتجربه را شکست بدهد. اگر قرار بود چنین اتفاقی بیفتد، معادلات ورزش برهم می‌خورد و این مهم تنها درصورتی به دست می‌آید که ورزشکاران ما تلاش خود را مضاعف کنند و برای پیروزی بجنگند. ان‌شاءالله از هفته آینده کارمان را آغاز می‌کنیم و بیشتر روی موارد فنی کار می‌کنیم. با توجه به شرایطی که وجود دارد، امیدوارم این تیم نتایج خوبی بگیرد و درنهایت موفق شود. در پایان هم از حضور دکتر لشگری تشکر می‌کنم که همیشه یار و همراه ما بودند و از هیچ کمکی به تیم کشتی آزاد دریغ نکردند.»

 نصیرزاده: دانشگاه و استقلال فاصله خوبی با بقیه ایجاد کردند

رئیس سازمان لیگ برتر کشتی در حاشیه روز اول دور برگشت این رقابت‌ها به «فرهیختگان» درخصوص آمادگی تیم‌های حاضر در رقابت‌های روز اول دور برگشت گفت: «در روز اول بازی‌ها تیم فرش ایران که دور رفت بازی‌ها را با نتیجه 10 بر صفر مقابل دانشگاه آزاد واگذار کرده بود در این رقابت با تغییر کل اعضای تیم و کادرفنی توانسته بود نفرات خوبی را به خدمت بگیرد. اما باز هم شاهد بودیم که کشتی‌گیر خارجی که قهرمان بزرگسالان جهان هم هست در مقابل قهرمان زیر 23 ساله‌های کشورمان با شکست مواجه می‌شود و این نشان از بالا بودن سطح کیفی این رقابت‌هاست.»

او ادامه داد: «البته همیشه دور برگشت بازی‌ها جذاب‌تر می‌شود و دلیل اصلی‌اش هم آمادگی تیم‌هاست که بالاتر می‌رود. تیم‌های دانشگاه آزاد و استقلال در همان دور رفت فاصله خوبی با رقیبان خود ایجاد کردند اما همین که کشتی‌گیران ما می‌آیند و در مقابل این تیم‌ها باانگیزه کشتی می‌گیرند، بسیار باارزش است.»

رئیس سازمان لیگ کشتی افزود: «تیم کشتی دانشگاه آزاد اسلامی دارای فرهنگ حرفه‌ای ورزشی است و از این بابت خداراشکر می‌کنیم. من خودم دانشگاهی هستم و سال‌ها در ورزش دانشگاه فعالیت کرده‌ام، می‌دانم سخت است تفکرات حرفه‌ای ورزش را در دانشگاه حاکم کرد اما خداراشکر در دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل وجود افراد ورزشی این اتفاق افتاده و این از پوشش لباس و قراردادهایشان مشخص است. اینکه آنها از دانشجویان خود در تیم‌ها استفاده می‌کنند و از محل‌هایی که در اختیار دارند برای اردوهای تیم‌هایشان بهره می‌برند جای قدردانی دارد و باید از مدیران آن تقدیر و تشکر شود.»


او در پایان اشاره کرد: «خدا را شکر می‌کنم که هیچ ورزشکار، کادرفنی و داوری در اردوهای برگزاری بازی‌ها دچار ویروس کرونا نشد و از بابت داوری‌ها هم باید بگویم این داورانی که لیگ را قضاوت می‌کنند، نفراتی هستند که دیدارهای جهانی و المپیک را قضاوت می‌کنند و اینها تمام سرمایه‌های ما هستند. وقتی می‌بینیم اینها اشتباه می‌کنند، داوران دیگری را هم بیاوریم باز هم اشتباه می‌کنند. قطعا انتقاد وارد است و ما سعی می‌کنیم از داوران بین‌المللی هم استفاده کنیم تا حرف و حدیث‌ها کمتر شود. اما من می‌دانم که هیچ قصد و غرضی در اشتباهات داوران وجود ندارد.»

 
 
 
 
 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک