• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۱۶ - ۱۲:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
یحیی خطاب به شاگردانش: به مسائل خارج از تمرین کار نداشته باشید

حکومت نظامی در قلعه سرخ، شبیه‌سازی اردوی قطر در تهران

یکی از مواردی که یحیی گل‌محمدی در اردوی 2 روزه‌اش انجام داد، شبیه‌سازی این اردو با اردویی بود که قرار است در قطر برگزار کنند تا بدین ترتیب هم بازیکنان زودتر از موعد مقرر با شرایط اردوی قبل از دیدار فینال آشنا شوند و هم درصد جرایم عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولان برگزاری فینال آسیا به حداقل برسد.

حکومت نظامی در قلعه سرخ، شبیه‌سازی اردوی قطر در تهران

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پرسپولیس این روزها بیش از هر چیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند تا با فتح این جام بزرگ آسیایی علاوه‌بر اینکه رویای هواداران خود را به واقعیت تبدیل کند، پرچم ایران را در یک تورنمنت آسیایی به اهتزاز درآورد و به اولین تیم ایرانی تبدیل شود که از زمان شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا توانسته است به این مهم دست پیدا کند. شرایط کرونایی حاکم بر دنیا اما یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هواداران پرسپولیس را بر باد داده و آنها نمی‌توانند مانند 2 سال قبل با حضور در ورزشگاه آزادی تیم‌شان را در فینال لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند تا درصورت پیروزی در جشن بزرگ قهرمانی شرکت کنند و حالا باید امیدوار باشند که سرخ‌ها با دست پر از دوحه به تهران برگردند.

البته این محدودیت‌های کرونایی فقط شامل حال هواداران فوتبالی نیست و کنفدراسیون فوتبال آسیا در قوانینی سختگیرانه برای تیم‌های فینالیست به آنها اعلام کرده که به شدت مراقب سلامت اعضای تیم باشند چراکه درصورت انجام تست کرونا پیش از دیدار فینال و ابتلای حتی یکی از اعضای تیم به این ویروس منحوس، کل اعضای تیم به کشورشان بازگردانده می‌شوند و نتیجه فینال نیز به نفع تیم دیگر رقم می‌خورد!

 یحیی در دو راهی لغو یا برگزاری بازی با ذوب

بعد از اینکه سازمان لیگ فوتبال کشور با درخواست پرسپولیسی‌ها برای لغو دیدار هفته پنجم‌شان مقابل نساجی موافقت کرد و برای اینکه نماینده کشورمان درگیر مشکلات کرونایی نشود و همچنین در زمین چمن مصنوعی و زیر بارش باران خطر مصدومیت‌هایشان افزایش پیدا نکند، برگزاری این رقابت را به زمان دیگری موکول کرد، حالا حرف و حدیث‌ها درخصوص اینکه دیدار هفته ششم پرسپولیسی‌ها مقابل ذوب‌آهن نیز لغو خواهد شد به گوش می‌رسد.

اما شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» مبنی‌بر این است که پرسپولیسی‌ها هنوز خودشان برای بازی کردن یا نکردن در هفته ششم به نتیجه نرسیده‌اند و با اینکه یحیی گل‌محمدی نظر اولیه‌اش بر این بود که این بازی نیز مثل دیدار با ذوب‌آهن لغو شود تا مشکل مصدومیت و همچنین خطر ابتلا به ویروس کرونا گریبان شاگردانش را نگیرد، اما برخلاف نظر یحیی، بازیکنان بر این باورند که برگزاری بازی‌های بیشتر می‌تواند به آمادگی هرچه بیشتر آنها کمک کند تا بتوانند در شرایط مسابقه قرار داشته باشند و نمایش دلچسب‌تری در فینال آسیا از خود به نمایش بگذارند.

حالا سازمان لیگ هم منتظر موضع رسمی پرسپولیسی‌ها است تا بتواند هرچه زودتر برای این بازی تصمیم بگیرد. هرچند با توجه به برگزاری این بازی در خانه این احتمال می‌رود که یحیی در نهایت با برگزاری این بازی موافقت کند تا هم از فشردگی برنامه بازی‌هایش در لیگ برتر جلوگیری کند و هم بتواند تیمی آماده‌تر را با خود به دوحه ببرد. البته ذوبی‌ها دیروز اعلام کردند که تعداد زیادی از بازیکنان‌شان کرونا گرفته‌اند و شاید همین مساله باعث شود همانند بازی با شهرخودرو، دیدار این تیم با پرسپولیس هم لغو شود.

 یحیی خطاب به شاگردانش: به مسائل خارج از تمرین کار نداشته باشید

ظاهرا برخی بازیکنان پرسپولیس به لغو دیدار هفته پنجم‌شان برابر نساجی قائمشهر اشاره داشتند و بر این باور بودند که لغو این دیدار نه‌تنها به نفع آنها نبوده، بلکه به ضررشان است و در آستانه فینال بهتر است این تیم در شرایط مسابقه باشد. همین موضوع سبب شد تا یحیی گل‌محمدی در ابتدای تمرین دیروز به این موضوع واکنش نشان بدهد و پیش از شروع تمرین دقایقی با شاگردانش در مورد این موضوع صحبت کند. برابر با شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از تمرین پرسپولیس، سرمربی سرخ‌ها به بازیکنانش گفته همه تیم با تمام وجود به‌دنبال به دست آوردن این جام برای هواداران هستند و در این شرایط بهتر است که هر کسی در حیطه وظایف خود عمل کند. وی تاکید کرد که اگر در این شرایط راهی قائمشهر می‌شدند و یک نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شد و یا به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و زمین چمن ورزشگاه قائمشهر مصدومی روی دست تیم می‌ماند قطعا کار پرسپولیس با وجود چند محروم، سخت‌تر از حالا هم می‌شد و بهتر است بازیکنان ذهن خودشان را درگیر برگزاری یا لغو بازی‌ها نکنند و تمام انرژی و تمرکز خود را روی تمرینات معطوف کنند.
ظاهرا یکی دیگر از مواردی که به بازیکنان گوشزد شده است درخصوص صحبت‌ها و مصاحبه‌هایشان با دوستان خبرنگارشان است که به آنها تاکید شده تا حد امکان کمتر مصاحبه کنند و ناخواسته حاشیه‌ای برای تیم به وجود نیاورند. البته در این مسیر کادرفنی هم همین رویه را در پیش گرفته و این روزها به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه پاسخ منفی می‌دهند تا سرخ‌ها در آرامش باشند و راهی دوحه شوند.

 حکومت نظامی در تمرین پرسپولیس!

یکی دیگر از مواردی که قرار است از چند روز آینده در تمرین سرخ‌ها آغاز شود، رعایت سفت و سخت موارد بهداشتی و به‌نوعی قرنطینه تیم است و در این مسیر قرار است افشین پیروانی به‌عنوان سرپرست تیم، مسئول اجرای این پروتکل‌های بهداشتی باشد تا کادرفنی و بازیکنان با آرامش خاطر بیشتری به تمرینات و آمادگی بیشتر بپردازند.

این قوانین سختگیرانه که باشگاه پرسپولیس برای اعضای تیم درنظر گرفته به‌نوعی همان قوانینی است که پرسپولیسی‌ها در قطر داشتند و این کار از اردوی 2 روزه پرسپولیسی‌ها به‌دلیل لغو دیدار هفته پنجم آغاز شد و بازیکنان به هیچ عنوان اجازه رفت و آمد از هتل به بیرون را نداشتند و باید در ساعات غیر تمرین در اتاق‌های خودشان حاضر می‌شدند و یا برای برگزاری جلسات تئوری راهی سالن کنفرانس می‌شدند.
همچنین پیش از این وقتی بازیکنان در اردو حاضر بودند می‌توانستند مسیر هتل تا محل تمرین را با خودروهای شخصی‌شان طی کنند اما این بار این اجازه هم از آنها گرفته شد تا تمام بازیکنان با اتوبوس به محل تمرین رفته و پس از پایان تمرینات راهی هتل شوند که بدین شکل کمترین خطری سرخ‌ها را برای دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا تهدید کند.

 شبیه‌سازی اردوی قطر در تهران

یکی دیگر از مواردی که یحیی گل‌محمدی در اردوی 2 روزه‌اش انجام داد، شبیه‌سازی این اردو با اردویی بود که قرار است در قطر برگزار کنند تا بدین ترتیب هم بازیکنان زودتر از موعد مقرر با شرایط اردوی قبل از دیدار فینال آشنا شوند و هم درصد جرایم عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولان برگزاری فینال آسیا به حداقل برسد.

یکی از کارهایی که یحیی در دستور کار قرار داده، انتخاب هم‌اتاقی‌ها بوده که هر 2 بازیکن در یک اتاق حضور داشتند و این نفرات دقیقا با همین ترتیب و شکل در قطر نیز با یکدیگر هم‌اتاق هستند. ضمن اینکه تجمع بازیکنان در یک اتاق ممنوع شده است تا مبادا این اتفاق در دوحه هم رخ بدهد و سرخ‌ها با جریمه روبه‌رو شوند.

در این اردو تجمع بازیکنان در لابی هتل و همچنین حضور هواداران در محل اردو به‌طور کامل ممنوع شده بود و این موضوع به اطلاع حراست هتل هم رسیده بود تا آنها رسیدگی کامل به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

 تهدید‌های تماشاگرنماها دلیل قرنطینه زودهنگام سرخ‌ها

اینکه پرسپولیسی‌ها خیلی زودتر از موعد مقرر به قرنطینه رفتند و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه را در دستور کار قرار دادند موضوعی بود که شاید برای هواداران این باشگاه عجیب بود. در این خصوص شنیده می‌شود که برخی تحرکات از سوی تماشاگرنماهای فوتبالی در فضای مجازی باعث شد تا اعضای تیم و باشگاه پرسپولیس احساس خطر کرده و تصمیم بگیرند که خیلی زود تیم را به قرنطینه ببرند.

این بحث اخیرا مطرح شده که ممکن است برخی با فرستادن افراد کرونایی به محل تمرین سرخ‌ها و انتقال این ویروس به بازیکنان پرسپولیس باعث ایجاد مشکل در اردوی قرمزها شوند که این موضوع خیلی زود به گوش مدیران باشگاه و اعضای کادرفنی رسید تا آنها بلافاصله برای جلوگیری از این موضوع دست به کار شوند و تصمیم بگیرند هر چه زودتر قوانین سختگیرانه را برای بازیکنان و اطرافیان تیم درنظر بگیرند.
جالب است بدانید این قرنطینه شامل حال جعفر سمیعی هم شده و مدیرعامل سرخ‌ها به‌دلیل همین قوانین سفت و سخت، در اردوی تیمش حاضر نشد!

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار