• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۱۲ - ۰۸:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نوازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برخی هنوز هم به بازیکنان شهرخودرو چشم دارند!

آرامش را از ما گرفته‌اند، حتی دکتر تیم را هم برده‌اند/سرلک بهترین بازیکن پرسپولیس بود و با اخراجش نتیجه فرق می‌کرد

دستیار سیدمهدی رحمتی گفت: ما بازیکنان خوبی داشتیم که اول فصل از جمع ما جدا شدند، البته هنوز هم که هنوز است، برخی از عزیزانی که اینجا بودند چشم به بازیکنان ما دارند که این موضوع باعث شده تا این عزیزان آرامش را از شهرخودرو بگیرند، حتی دکتر تیم را هم بردند.

برخی هنوز هم به بازیکنان شهرخودرو چشم دارند!

به گزارش «فرهیختگان»، دیدار تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر درحالی به سود سرخپوشان به پایان رسید که تیم مشهدی در این مسابقه عملکرد خوبی را از خود ارائه نداد و تقریبا حریف دست‌وپا‌بسته‌ای برای پرسپولیس بود. با این‌حال شهرخودرویی‌ها معتقدند قضاوت داور به سود حریف بوده و در نتیجه پایانی تاثیرگذار بوده است. درخصوص این دیدار و اتفاقات آن دقایقی با دستیار سیدمهدی رحمتی به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد نوازی را در ادامه می‌خوانید.

از بازی دوشنبه‌شب تیم‌تان مقابل پرسپولیس و شکست سنگینی که خوردید آغاز کنیم. فکر می‌کردید این نتیجه رقم بخورد؟

قبل از هرچیز باید درخصوص قضاوت داور مسابقه صحبت کنم. هنوز نمی‌دانم چرا در آن صحنه داور سرلک را اخراج نکرد. مطمئن باشید اگر هافبک پرسپولیس اخراج می‌شد، شرایط ما هم بهتر می‌شد، چون پرسپولیس ۱۰نفره شده و ما با یک بازیکن بیشتر می‌توانستیم نتیجه دیگری را رقم بزنیم، ضمن اینکه به اعتقاد کارشناسان، سرلک بهترین بازیکن پرسپولیس بود و اگر در آن صحنه که با نظر تمامی کارشناسان داوری مستحق کارت قرمز بود از بازی اخراج می‌شد، مطمئنا شرایط بازی یک‌جور دیگر رقم می‌خورد. با همه این تفاسیر برای ما بازی بدی بود و پرسپولیس توانست از شرایط میزبانی استفاده کرده و ۳ امتیاز را به‌دست بیاورد. درمجموع روز ما نبود و شرایط خوبی نداشتیم. به هرحال برخی مواقع اینکه روزتان نباشد و عملکرد خوبی نداشته باشید هم پیش می‌آید. در این دیدار عملکرد خوبی نداشتیم و بازی را واگذار کردیم، اما برای آینده ان‌شاءالله باید تلاش کنیم نقاط‌ضعف را پوشش بدهیم تا شرایط تیم بهتر شود که بتوانیم در بازی‌های بعد در هفته‌های آینده این نتیجه را جبران کنیم. ما به بچه‌هایمان ایمان داریم و همه ما عضو یک خانواده هستیم و باید تلاش کنیم تا بهتر شویم.

اگر پرسپولیس ۱۰ نفره می‌شد، این توانایی را داشتید که آنها را شکست دهید؟

این اتفاق در دقایق میانی نیمه اول افتاد و بیشتر دقایق پرسپولیس باید ۱۰ نفره به بازی ادامه می‌داد‌. دیگر این موارد از اتفاقات فوتبال است، البته درست است که حریف ۳ گل به ما زد، اما این اتفاق روی اشتباهات خودمان رخ داده و خودمان به آنها موقعیت دادیم، در غیر این‌صورت در نیمه اول شرایط بهتری داشتیم، اما درنهایت نتیجه و شرایط بازی طور دیگری رقم خورد. شاید این اتفاقات در هر مسابقه دیگری و برای هر تیم و مربی یا بازیکنی پیش بیاید که شرایط ایده‌آلی نداشته باشد، اما موضوعی که برای ما مهم است این است که این بازی به تاریخ پیوست و اما و اگرهای آن هم به پایان رسید، الان نه دیگر نظر داور برمی‌گردد و نه نظر کارشناسان عوض می‌شود، با این حال امیدوارم به همه تیم‌های لیگ برتری یکسان توجه شده و یکسان دیده شوند. هم ازلحاظ قضاوت و هم ازلحاظ برنامه‌ریزی و هر اتفاقی که در لیگ می‌افتد برای همه یکسان باشد. مطمئن باشید اگر بخواهند چنین قصد و نیتی داشته باشند که فقط به یک تیم توجه کنند، فوتبال ایران لطمه خواهد خورد. امیدوارم این‌طور نباشد. برای ما این بازی تمام شد و باید به فکر آینده باشیم و باید تلاش کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم که در بازی‌های بعدی نتیجه بگیریم.

البته بدشانسی هم آوردید، چراکه امین قاسمی‌نژاد یکی از بهترین مهاجمان لیگ را به‌خاطر مصدومیت در اختیار نداشتید.

به‌جز قاسمی‌نژاد چند بازیکن دیگر را هم دراختیار نداشتیم و نکته قابل‌توجه اینکه در این چهار هفته تیم‌مان کامل نبوده است، ضمن اینکه به‌جز مصدومان چند بازیکن هم با مشکل صدور کارت بازی مواجه بودند و همه این موارد در روند تیم تاثیرگذار بوده. البته نمی‌خواهم شرایط را توجیه کنم، اما بازیکنی مثل قاسمی‌نژاد در بازی اول شهرخودرو با گل‌هایش بهترین بازیکن می‌شود، اما الان به‌خاطر مصدومیت سه‌هفته است که او را از دست داده‌ایم، با این‌حال اگر بچه‌هایمان زودتر برگردند، با شرایطی که داریم، به آینده امیدواریم و باید تلاش کنیم که بهتر هم بشویم. هفته آینده بازی سختی مقابل ذوب‌آهن داریم و باید بتوانیم خودمان را جمع‌وجور کنیم.

باتوجه به اینکه شهرخودرو در این سال‌ها نسبتا بین مدعیان قرار داشته و حتی سهمیه آسیا را هم کسب کرده، توقع از این تیم بالا رفته است. امسال هم می‌توانید این توقعات را برآورده کنید؟

این موضوع فقط مختص شهرخودرو نیست و سایر تیم‌ها در هر استانی که هستند در آن استان از آن تیم توقع دارند و این توقع از ما هم وجود دارد، بنابراین ما هم تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم این توقعات را برآورده کنیم، هرچند در بین دو فصل بازیکنان خیلی خوبی را از دست دادیم و ازسوی دیگر تیم‌های دیگر هزینه‌های میلیاردی برای تقویت و آماده‌سازی خود کرده‌اند، درصورتی‌که شاید کل بودجه تیم ما حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده، اما الان تیم‌هایی را داریم که حدود ۶۰ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و بازیکنان خوبی را خریده‌اند و امکانات مناسبی هم دارند. پس همه این مسائل در موفقیت یک تیم دست‌به‌دست هم می‌دهد. ما هم بازیکنان خوبی داشتیم که اول فصل از جمع ما جدا شدند، البته هنوز هم که هنوز است، برخی از عزیزانی که اینجا بودند چشم به بازیکنان ما دارند که این موضوع باعث شده تا این عزیزان آرامش را از شهرخودرو بگیرند، حتی دکتر تیم را هم بردند. به هرحال همه این مسائلی که گفتم دست‌به‌دست هم می‌دهد برای نتیجه گرفتن یا نگرفتن یک تیم. ما هم نمی‌خواهیم بهانه بیاوریم، اما همه این مواردی که به آنها اشاره کردم در این پازل اتفاق می‌افتد، اما اگر سعی و تلاشی می‌شود و اینکه بخواهد کاری شکل می‌گیرد باید شرایط هم فراهم باشد. بعد از اینکه چند بازیکن اسمی از ما جدا شدند، حالا جوان‌تر‌ها را دراختیار داریم و همه آنها انگیزه زیادی دارند و باید آنها را بسازیم تا ان‌شاءالله شهرخودرو را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم.

بعد از شکست از پرسپولیس یک مقدار انتقادات به‌سمت سیدمهدی رحمتی رفت و برخی این‌طور عنوان کردند که سرمربیگری برای او زود بود.

انتقادات که چه خوب باشید و چه بد باشید و چه مدرک داشته باشید و چه نداشته باشید، همیشه هست. متاسفانه در این چندسال اخیر خیلی اتفاقات افتاده و خیلی مربیان بدون اینکه دوره ببینند شروع‌به‌کار کرده‌اند، به هرحال مربی ما هم جوان است و آینده‌دار و باید تلاش کند. در هرصورت باید از یک‌جا هم شروع کرد. این پیشنهادی بود که حمیداوی به رحمتی داد و او هم با شناختی که از خودش و شرایط فوتبال داشت، این پیشنهاد را قبول کرد. ما هم پشت او هستیم و او را حمایت می‌کنیم. رحمتی هم تمام تلاش خود را برای نتیجه گرفتن می‌کند. شاید برخی از انتقادات پذیرفتنی باشد، اما سرمربی ما سخت کار می‌کند و به‌نظر من باید به او فرصت داد که این فرصت را حمیداوی به‌عنوان مالک باشگاه به رحمتی داده و به او اعتماد کرده و امیدوارم رحمتی این اعتماد را جلب کند و ان‌شاءالله با کار و تلاش بیشتر بتوانیم نتیجه لازم را هم بگیریم.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار