• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۱۱ - ۰۹:۴۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان

یاران طارمی میزبان سیتی آماده

در مهم‌ترین دیدارهای امشب دو تیم شهر مادرید که اوضاع چندان مناسبی در جدول گروه خود ندارند، به مصاف رقبای خود خواهند رفت و پورتو نیز در خانه میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

یاران طارمی میزبان سیتی آماده

به گزارش «فرهیختگان»، هفته پنجم دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب در شهرهای مختلف این قاره آغاز خواهد شد تا به‌تدریج چهره تیم‌های صعودکننده به دور بعد و همچنین لیگ اروپا مشخص شود. در مهم‌ترین دیدارهای امشب دو تیم شهر مادرید که اوضاع چندان مناسبی در جدول گروه خود ندارند، به مصاف رقبای خود خواهند رفت و پورتو نیز در خانه میزبان منچسترسیتی خواهد بود.
سیتی پس از روند نه‌چندان خوبی که در هفته‌های اخیر داشت و نتایج پرفرازونشیبی که گرفته بود، در ابتدای این هفته برابر برنلی در لیگ برتر با 5 گل به برتری رسید تا پس از مدت‌ها بردی پرگل را تجربه کند. حالا شاگردان گواردیولا به روزهای اوج خود برگشته‌اند و این می‌تواند خبری بد برای سرجیو کونسیسائو و تیمش باشد که در این دیدار خانگی به کسب تساوی هم احتمالا راضی خواهد بود. پورتو در دیدار هفته قبل خود مارسی را شکست داد و حالا امید اصلی صعود از این گروه به‌همراه سیتی خواهد بود. تنها رقیب آنها درحال حاضر المپیاکوس است که اگر در مسابقه امشب نتواند مارسی را شکست دهد، صعود پورتو با هر نتیجه‌ای برابر سیتی قطعی خواهد شد.

پورتو در دیدار این هفته خود درحالی برا‌ی گل در زمین سانتا کلارا به برتری رسید که سرانجام مهدی طارمی فرصت حضور در ترکیب اصلی تیمش در یک دیدار لیگ را به‌دست آورد و اگرچه گل نزد و در دقیقه 65 نیز از زمین بیرون رفت، اما حضور به‌عنوان بازیکن فیکس می‌تواند پیشرفتی برای این مهاجم ملی‌پوش تلقی شود. کوسیسائو احتمالا برای دیدار امشب دوباره موسی ماریگا را به ترکیب تیمش برمی‌گرداند تا به‌جای طارمی در نوک خط حمله بازی کند.

در گروه یک نیز اتلتیکو مادرید برای جبران شکست 4 بر صفر دیدار رفت در مونیخ برابر بایرن به مصاف شاگردان هانسی فلیک خواهد رفت. بایرن باتوجه به اینکه صعودش به دور بعد قطعی شده، در این دیدار به ستاره‌های خود ازجمله مانوئل نویر، روبرت لواندوفسکی و لئون گورتزکا استراحت می‌دهد و احتمالا بیشتر از نفرات ذخیره و جوانش استفاده خواهد کرد. این فرصتی مناسب برای اتلتیکو است تا بتواند با برتری در این دیدار شانس صعود خود را بالاتر ببرد. شاگردان سیمئونه در جدول تنها 2 امتیاز بیشتر از لوکوموتیو مسکو دارند و اگر در دیدار امشب موفق به کسب 3 امتیاز نشوند کار صعودشان کمی پیچیده خواهد شد. در دیگر مسابقه این گروه تیم روسی میزبان ردبول سالزبورگ اتریش خواهد بود.

رئال‌مادرید در گروه B اگرچه با دو برد پیاپی برابر اینترمیلان شرایط به‌مراتب بهتری نسبت به قبل دارد، اما هنوز هم از صعود مطمئن نیست. آنها دیدار رفت در خانه را به شاختار باختند و حالا در مسابقه برگشت در زمین حریف کار سخت‌تری پیش‌رو دارند. شاگردان رئال در آخرین دیدار خود در لیگ با نتیجه دور از انتظار 2 بر یک در خانه مغلوب آلاوس شدند تا مشخص شود که غیبت سرخیو راموس در خط دفاعی این تیم به‌شدت تاثیرگذار است و آنها حتی برابر تیمی چون آلاوس هم آسیب‌پذیر هستند. اتفاق بد دیگر برای او مصدومیت ادن آزارد در این مسابقه بود که در همان نیمه نخست از زمین بیرون رفت و حالا مشخص شده که حداقل 4 دیدار بعدی رئال ازجمله مصاف حساس برابر اتلتیکو مادرید را نیز از دست داده است. رئالی‌ها امشب علاوه‌بر این دو بازیکن، دنی کارواخال، لوکا یوویچ، فدریکو والورده و آلوارو آدریوزولا را نیز در اختیار ندارند، اما احتمالا کریم بن‌زما دوباره به ترکیب تیم برخواهد گشت. در این گروه اینترمیلان که با 2 امتیاز در قعر جدول قرار دارد و امید زیادی برای صعود ندارد، در آلمان به‌مصاف مونشن‌گلادباخ صدرنشین خواهد رفت. تیم کونته برای رسیدن به لیگ اروپا به برتری در این مسابقه نیاز دارد، اما گلادباخ هم دوست ندارد صدرنشینی را به‌راحتی از دست بدهد و در این دیدار هم احتمالا همانند مسابقه رفت شاهد بازی جذابی خواهیم بود. در گروه چهارم نیز لیورپول 9 امتیازی که رقابت نزدیکی با آژاکس و آتالانتای 7 امتیازی برای صعود دارد دیدار حساسی را مقابل نماینده هلند برگزار خواهد کرد و آتالانتا نیز میزبان میتیلند دانمارک خواهد بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار