• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۰۹ - ۰۹:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دانشجویان در اقصی نقاط کشور خشم و انزجار خود از ترور دانشمند هسته‌ای را فریاد زدند

مطالبه یک کلام؛ اخراج بازرسان آژانس

شهادت شهید فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع موجی از اندوه و نفرت را در میان جوانان ایرانی برانگیخت و واکنش‌های مختلف و متعددی را درپی داشت.

مطالبه یک کلام؛ اخراج بازرسان آژانس

   به گزارش «فرهیختگان»، عصر جمعه هفتم آذرماه، روز تلخ دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد. محسن فخری‌زاده یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین دانشمندان هسته‌ای کشور مورد سوءقصد دشمنان این مرزوبوم واقع شد و به خیل اساتید و دانشمندان شهید ترور پیوست. او دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و از اساتید سرآمد فیزیک دانشگاه امام‌حسین(ع) بود و در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای فعالیت داشت. شهید مسعود علی‌محمدی، شهید مجید شهریاری، شهید داریوش رضایی‌نژاد، شهید مصطفی احمدی‌روشن ازجمله محققان حوزه هسته‌ای کشور بودند که در 10 سال گذشته به‌دست ایادی استکبار ترور شدند.

شهادت شهید فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع موجی از اندوه و نفرت را در میان جوانان ایرانی برانگیخت و واکنش‌های مختلف و متعددی را درپی داشت. از همان دقایق ابتدایی بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس این شهید، یاد او را گرامی داشتند و خواستار برخورد قاطع با عوامل ترور او شدند. اما این تمام واکنش‌ها به شهادت دانشمند ایرانی نبود.

بسیاری از شخصیت‌ها و تشکل‌های علمی تاکنون با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه‌ای شهادت این دانشمند صنعت هسته‌ای کشور را محکوم کردند. دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‌امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد با هشدار درباره اینکه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاکید کرد: «چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف کند و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنها خواهد گرفت.»

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به این اقدام تروریستی گفت: «ترور با منشأ و حمایت نظام صهیونیسم و به‌طور مشخص دولت جعلی اسرائیل و حامیان آن مغایر با تمام موازین حقوق بشر است که سال‌ها توسط دشمنان انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است و نهادهای به‌ظاهر حقوق بشری بین‌المللی با سکوت و عدم توانایی خود برای محکومیت عاملان تشدید فضای جنگ و ترور، زمینه گسترش دامنه ناامنی را فراهم می‌کنند.»

منصور غلامی، وزیر علوم نیز درپی شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای با صدور پیامی خاطرنشان کرد: «جنایت صورت‌گرفته در به‌شهادت رساندن یکی دیگر از دانشمندان نخبه و برجسته این سرزمین که نشان بارز وحشت دشمن از دستیابی ایران به علوم و فناوری‌های پیشرفته است، بار دیگر چهره واقعی تروریسم را به نمایش گذاشت.» روسای تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز نسبت‌به این واقعه دردناک واکنش نشان دادند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در پیام خود با بیان اینکه بی‌شک این ترور بزدلانه، در سالگرد شهادت شهید دکتر مجید شهریاری جامعه دانشگاهی کشور را متحمل یک خسارت جبران‌ناپذیر کرد، گفت: «تردیدی نیست که راه او، منش او و عشق وافر او به خدمت و جانفشانی به کشورش را جوانان برومند این سرزمین دنبال خواهند کرد.»

بسیاری از تشکل‌های استادی و دانشجویی نیز در طول ساعات پس از اعلام خبر شهادت شهید فخری‌زاده نسبت‌به این واقعه دردناک واکنش نشان دادند و ضمن محکومیت آن، مطالبات خود را از مسئولان کشور نسبت‌به برخورد با عاملان این حرکت اعلام کردند. در کنار این پیام‌ها و بیانیه، شهر‌های مختلف کشور روز گذشته صحنه تجمع‌های اعتراضی نسبت‌به حادثه ترور دانشمند هسته‌ای کشور بود. اگرچه دانشگاه‌های مختلف کشور این روزها تعطیل هستند، اما فعالان دانشجویی بیرون از فضای دانشگاه‌ها پیگیر مطالبات خود شدند.

    فریاد اعتراض دانشجویان در محل شورای‌عالی امنیت ملی

نخستین اعتراض دانشجویی، ساعاتی پس از ترور شهید در مقابل شورای‌عالی امنیت ملی رقم خورد. جمعی از دانشجویان با سردادن شعار «هیهات من‌الذله»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «الله اکبر» از مقابل نهاد ریاست جمهوری به‌سمت شورای‌عالی امنیت ملی حرکت کرده و به جمع دانشجویان دیگری که در این محل درحال تجمع بودند، پیوستند. تعدادی از فعالان دانشجویی نیز با سخنرانی در این تجمع خواستار اخراج بازرسان آژانس شدند. این تجمع دانشجویی با قرائت بیانیه‌ای به پایان رسید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «انتقام خون دانشمند شهیدمان مستلزم اراده‌ای برای اخراج بازرسان آژانس از مراکز هسته‌ای است و مع‌الاسف تا وقتی که دربرابر این اقدامات، به‌جای پاسخ قاطعانه، ازجانب مسئولان دولت جمهوری اسلامی پالس مذاکره برای تروریست‌ها ارسال می‌کنیم، انتظاری جز وقیح‌تر شدن دشمن نباید داشت. دشمن، ماهیت ثابت و لایتغیری به‌نام دشمنی دارد و ابزارهای خود را از تعلل و عقب‌نشینی‌های عده‌ای در داخل می‌سازد؛ تا وقتی اوج ابتکار مسئولان ایرانی دربرابر ترور عالی‌ترین اشخاص علمی، امنیتی، رقابت در به‌کارگیری لفاظی‌های کوبنده‌تر است، دشمن با اطمینان از اینکه اقداماتش تاوان نخواهد داشت، هرروز یک قدم جلوتر می‌آید.»

   گرامیداشت سالگرد شهید شهریاری همزمان با تجمع دانشجویان

 صبح روز گذشته هم جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ شهیدبهشتی با حضور در محل ترور شهید شهریاری، ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرده و خواستار پاسخ قاطع مسئولان به این اقدام شدند. «حرف ما یک کلام، انتقام، انتقام»، «سکوت نخواهیم کرد و «سکوت مجوز ترورهای دیگر است» ازجمله دست‌نوشته‌های دانشجویان در این تجمع بود. جواد آزمون، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده و بزرگداشت شهید شهریاری و با انتقاد از عملکرد دولت گفت: «بعد از رای آوردن حتی بایدن هم نشان دادند که هیچ از اهداف خود در خصومت با جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آیند.»

دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی در ادامه این تجمع با قرائت بیانیه‌ای دل‌بستن به شروع مجدد مذاکرات با قاتلان شهدای هسته‌ای را در حکم همدستی با عاملان ترور‌ها دانستند. در بخشی از این بیانیه که به دو زبان فارسی و عربی نوشته شده، آمده است: «ما دانشجویان مسلمان و انقلابی بارها در گذشته فریاد زده‌ایم که بازرسان آژانس هسته‌ای درواقع جاسوسان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل هستند و از دوستی این خاله‌خرسه‌ها پرهیز کنید، اما گویا ترورهای قبلی برای سازمان انرژی درس عبرت نشده و باز به دادن اطلاعات دانشمندان هسته‌ای‌مان به این بازرسان ادامه داده‌اند. اما امروز در سالگرد شهادت شهید شهریاری و در قتلگاه ایشان که با حادثه شهادت دکتر فخری‌زاده همراه شده است، بلند و رسا می‌گوییم که فعالیت بازرسان آژانس باید فورا متوقف و این جاسوسان از کشور خارج شوند.»

  تجمع دانشجویان دانشگاه‌های آزاد تهران مقابل وزارت امور خارجه

ساختمان وزارت امور خارجه نیز دیروز شاهد تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود. بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر تهران ظهر روز گذشته در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای کشور مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تجمع کردند و خواستار متوقف شدن فعالیت آژانس هسته‌ای در ایران شدند. «بازرسی آژانس انرژی اتمی متوقف باید شود» و «اجرای پروتکل الحاقی ملغی باید گردد» محتوای بخشی از پلاکاردهای دانشجویان در این تجمع اعتراضی را تشکیل می‌داد.

  برگزاری اعتراض‌های دانشجویی در یزد و شیراز

برگزاری اجتماعات اعتراضی دانشجویان نسبت به ترور دانشمند هسته‌ای کشور محدود به تهران بود و در برخی نقاط دیگر کشور نیز فعالان دانشجویی اعتراض خود را نسبت این واقعه تلخ اعلام کردند. در شیراز دانشجویان این شهر با وجود بارش باران مقابل دفتر وزارت امور خارجه تجمع خود را برگزار کردند و با در دست داشتن نوشته‌هایی از طرح مجدد مذاکره با آمریکا همزمان با واقعه ترور شهید فخری‌زاده انتقاد کردند. دانشجویان یزدی هم روز گذشته مقابل دفتر وزارت امور خارجه این شهر تجمع کردند.

دانشجویان با در دست گرفتن شعارنوشته‌هایی مثل «هزینه سازش و تسلیم از هزینه مقاومت بیشتر نیست»، «جاسوس دادیم شهید گرفتیم»، «چه کسی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای را در اختیار دشمن قرار داد»، «مذاکره مجدد پاسخ ترور مجدد نیست» و چندین دست‌نوشته دیگر اعتراض خود را بیان کردند. دانشجویان در این تجمع اخراج بازرسان و قطع همکاری با آژانس انرژی اتمی را ازجمله مطالبات جریان دانشجویی عنوان کردند.

  نفوذی داخلی، جی‌پی‌اس اسرائیل!

دانشجویان مشهدی هم روز گذشته خشم و انزجار خود از اقدامات تروریستی مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان رضوی را فریاد زدند. در این تجمع که جمعی از طلاب و مردم هم حضور داشتند، دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با مضمون «ترور محصول دیپلماسی ذلت»، «انتقام سخت- خروج آمریکا از منطقه»، «برجام را تمام کنید»، «بازرسان آژانس: جاسوسان سیا و موساد»، «سردار سلامی، الوعده‌وفا»، «سکوت، مجوز ترور‌های دیگر» و «نفوذی داخلی، جی‌پی‌اس اسرائیل» اعتراض خود را به انفعال دولت و وزارت خارجه نسبت به ترور شهدای هسته‌ای و حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاسیسات حساس هسته‌ای کشورمان، اعلام کردند.

در این تجمع اعتراضی بیانیه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فردوسی و آزاد مشهد قرائت شد. در این بیانیه‌ها که به‌صورت جداگانه قرائت شد، دانشجویان اعلام کردند ترور شهید فخری‌زاده، حجت را بر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تمام و بار دیگر ثابت کرد دشمنان این مرز و بوم بر دشمنی کور و ددمنشانه‌شان اصرار دارند و برای ما نیز باردیگر ثابت شد پایداری و ادامه مسیر نورانی شهید، تنها پاسخ متناسب با این دشمنی ا‌ست.

  اعتراض دانشجویان قمی به عملکرد وزارت امور خارجه

دانشجویان شهر قم هم روز گذشته در تجمعی‌ اقدامات تروریستی از شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی تا دکتر محسن فخری‌زاده را ناشی از عملکرد نادرست وزارت امور خارجه در برخورد با طرف‌های غربی دانستند. «جرات انجام ترور، مهم‌تری از امکان انجام ترور»، «شهادت هنر مردان خداست» و «آیا زمان انتقام سخت فرا نرسیده است» ازجمله دست‌نوشته‌های دانشجویان در این تجمع بود که همراه با تصاویری از شهید فخری‌زاده به چشم می‌آمد.

  دانشجویان هرمزگانی خواستار پیگیری حقوقی شدند

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان هرمزگان هم روز گذشته مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس جمع شدند و بر لزوم پیگیری حقوقی ترور شهید محسن فخری‌زاده تاکید کردند. دانشجویان از دولتمردان خواستار پاسخ دندان‌شکن و قاطعانه به این اقدام ناجوانمردانه صهیونیسم و استکبار جهانی و همچنین پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه و نهاد‌های ذی‌ربط در این خصوص شدند. در این تجمع علیرضا صالحی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان بیانیه این شورا درخصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده را قرائت کرد.

  دانشجویان کرمانی در کنار مزار حاج‌قاسم تجمع کردند

 گلزار شهدای کرمان و مزار سردار قاسم سلیمانی روز گذشته محل اعتراض دانشجویان کرمانی و واکنش آنها به شهادت شهید فخری‌زاده بود. دانشجویان در این تجمع با در دست گرفتن شعارنوشته‌هایی مانند «حاج‌قاسم هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده»، «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره تروریست‌های پشت میز هستند»، «ما جنگ لفظی نمی‌کنیم و همه‌چیز را به میدان عمل واگذار می‌کنیم» و «آقای رئیس‌جمهور این هم جواب آمریکا» و دیگر شعار‌ها، اعتراض خود را نسبت به ادامه روند مذاکرات اعلام و خواستار تصویب طرح خروج از برجام شدند. جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان لاهیجان در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای کشور، شهید سرافراز محسن فخری‌زاده درمیدان دانشگاه شهرستان تجمع کردند و خواستار توقف کامل بازرسی‌های آژانس از مراکز هسته‌ای برگزار شدند.

در این تجمع اعتراضی علی‌اصغر فروتن مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان بیانیه دانشجویان را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: «اکنون شهادت یکی‌دیگر از فرماندهان‌مان، این بار در عرصه علم و دانش قلب‌مان را غبار کرد. در کنار زخم‌های متعددی که از دشمن برداشته‌ایم داغ دانشمند شهیدمان شهید سردار محسن فخری‌زاده را اضافه می‌کنیم؛ زخمی که قرار نیست ما را از پای بیندازد، زیرا مسیر انتقام از دشمن باید پرورش فخری‌زاده‌ها باشد.» دانشجویان بسیجی شهر رودان نیز در پی شهادت دانشمند صنعت دفاعی کشور، مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و برخورد قاطعانه با عوامل ترور شهید محسن فخری‌زاده را خواستار شدند.

فریاد‌های اعتراض دانشجویان مقابل خانه ملت

اما شاید یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تجمع‌های اعتراضی دانشجویی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. ده‌ها نفر از دانشجویان با سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» انزجار و خشم خود را از این اقدام تروریستی نشان دادند. «رئیس مجلس شدی، دم زدی از انقلاب، نذار پشیمون بشه، ملت از این انتخاب»، «مرگ بر سازشگر»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «‌ای که بود مذاکره بر لبت، خون شهید هسته‌ای گردنت»، «بازرسان آژانس اخراج باید گردند»، «خواص بی‌بصیرت مایه ننگ ملت»، «بازرس اسرائیلی اخراج باید گردد» و «مرگ بر نفوذی» از‌‌جمله فریادهای دیگر شرکت‌کنندگان در این تجمع بود.

در کنار صحبت‌های اعلام موضع فعالان دانشجویی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در جمع دانشجویان به دغدغه‌ها و مطالبات آنها پاسخ دادند و در جمع آنان سخنرانی کردند.

   نمایندگان مجلس: با دانشجویان هم‌نظریم

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: «تمام حرف‌های منطقی و انقلابی‌ای که شما در این تجمع زدید حرف‌های درستی است و ما هم با تحلیل و نگاه شما هم‌نظر و همسو هستیم.»

وی با بیان اینکه عده‌ای پس از ترور شهید فخری‌زاده، تلاش کردند تا عنوان هسته‌ای را از شهید فخری‌زاده حذف کنند تا به‌زعم خود فضایی به‌وجود بیاورند که به مذاکرات آتی هسته‌ای خدشه‌ای وارد نشود و ما به این موضوع اعتراض کردیم، افزود: «شاید نمایندگان جزء اولین کسانی بودند که متوجه ترفند حذف عنوان هسته‌ای از شهید فخری‌زاده شدند و مقابل این تحریف ایستادند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح هسته‌ای مورد نظر با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان در صحن مطرح خواهد شد و در اولویت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: «اگر این طرح تصویب شود بسیاری از خواسته‌های دانشجویان در‌مورد بازرسان، ارتقای سطح غنی‌سازی و پروتکل الحاقی تامین خواهد شد؛ و اگر این طرح تصویب نشود طرح سه‌فوریتی راجع‌به تعلیق کلیه تعهدات داوطلبانه ایران که در مرحله جمع‌آوری امضا است تقدیم مجلس خواهد شد.»

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نیز با حضور در جمع دانشجویان با بیان اینکه طرح هسته‌ای مجلس ذخایر استراتژیک اورانیوم را که از کشور خارج کردند دوباره احیا می‌کند، گفت: «همچنین این طرح نسل جدید سانتریفیوژها را که شهید احمدی روشن‌ها به‌خاطر آنها به شهادت رسیدند به چرخه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بازمی‌گرداند.»

وی تصریح کرد: «امروز اثر بازرسی‌های آژانس را در دماوند مشاهده کردیم با این وجود باید جدی برخورد کنیم و بازرسی‌ها به حداقل برسد.»

متفکرآزاد، نماینده‌ مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع دانشجویان با بیان اینکه ما ملت امام حسن و امام حسینیم و هیچ مشکلی هم با مذاکره نداریم، گفت: «ما ملتی هستیم که به‌موقع مذاکره می‌کنیم و به‌موقع هم ایستادگی می‌کنیم و مذاکره ما هم ایستادگی است؛ اما وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گویند که ما در موقعیت بدر و حنین هستیم آنهایی که آدرس غلط موقعیت شعب ابیطالب را دادند ما را به شعب ابیطالب می‌رسانند.»

وی بیان کرد: «من از شما دانشجویان می‌خواهم که به برادران و خواهران خود در مجلس اعتماد کنید و ما با تدبیر و بدون محافظه‌کاری تمام خواسته‌های دانشجویان را اجرا خواهیم کرد و امروز نیز برای تعیین گزاره‌ها جلسه خواهیم داشت.»

قرائت بیانیه شرکت‌کنندگان بخش پایانی این تجمع بود. در بخشی از این بیانیه آمده است: «نکته قابل توجه آن است که مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران برای اینکه مبادا به روند خاک‌بوسی‌شان به درگاه آمریکا خدشه‌ای وارد شود حتی از معرفی این شهید گرانقدر به‌عنوان یک دانشمند هسته‌ای ابا دارند. آقایانی ‌که با برجام بدفرجام‌شان صنعت هسته‌ای کشور را به قتلگاه کشاندند، امروز مرزهای وقاحت و بزدلی را به جایی رسانده‌اند که گویی نام بردن از این افتخار ملی هم حرام الهی است.»

همچنین خطاب به نمایندگان اعلام کردند: «هر‌چه سریع‌تر؛ طرح خروج از برجام را در دستورکار قرار بدهید، پروتکل‌های الحاقی را لغو کرده و دولت را بابت کم‌کاری‌اش مواخذه کنید.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار