• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۰۸ - ۱۰:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال؛

اساسنامه فدراسیون فوتبال تایید شد

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با حضور اعضای هیات رئیسه و وزارت ورزش در حال برگزاری است.

اساسنامه فدراسیون فوتبال تایید شد

به گزارش «فرهیختگان»، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت مجازی شروع شده و قرار است اعضا درباره مفاد جلسه تصمیم‌گیری کنند. این جلسه به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع جمعیت، به صورت وبینار برگزار می‌شود. طی هفته‌های گذشته مراحل آزمایش و بهره‌برداری از سیستم برگزاری مجمع به صورت مجازی انجام شده و مشکلی برای برگزاری این مهم وجود ندارد.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به منظور بررسی اساسنامه اصلاحی برگزار می‌شود و در صورت تایید اعضاء، این فدراسیون مجوز لازم برای برگزاری انتخابات در ماه‌های آینده را دریافت خواهد کرد.

افراد حاضر در مجمع فدراسیون فوتبال 66 نفر هستند که به صورت آنلاین در این مجمع حضور پیدا کرده‌اند.

با گزارش لحظه به لحظه از این مجمع همراه ما باشید:

11:52*  مجمع فدراسیون فوتبال با 70 رای اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را تایید کردند.

11:45* در ادامه روند برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، تعداد اعضای حاضر در این مجمع به 73 نفر از 75 نفر ممکن رسید و همچنین باید خاطرنشان کرد که نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به عنوان ناظران مجمع حضور دارند.

11:25* مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در شروع صحبت‌هایش به شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و محکوم کردن جنایت صورت گرفته اشاره کرد و گفت: امروز می‌تواند روز تاریخی برای ورزش کشور باشد و با تایید اساسنامه که بدون تاییدیه بود، این روز تاریخی ثبت شود. بالاخره پس از مدت‌ها کار کارشناسی و اصلاح اساسنامه ضمن حفظ استاندارهای فیفا سند محکمی خواهیم داشت که ان‌شاالله فدراسیون فوتبال با این اساسنامه بتواند کارهای خود را به خوبی پیش ببرد.

وی سپس با تقدیر از عملکرد فدراسیون فوتبال در پنج سال گذشته گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در اساسنامه رخ داده و این اساسنامه چند ویژگی دارد که ابتدا حضور نفرات بیشتر در مجمع است که اهالی فوتبال حضور پررنگ‌تری خواهند داشت‌. همچنین برای کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون فوتبال تسهیلات بیشتری پیش‌بینی شده تا نفرات بیشتری بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند. شرایط بسیار خوبی در اساسنامه پیش‌بینی شده که با تصویب آن آینده بهتری در انتظار فدراسیون فوتبال است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث استقلال فدراسیون فوتبال که فیفا آن را دنبال می‌کرد با نگاهی اجمالی به گذشته می‌بینید که پیش بردن این بحث چقدر سخت بود و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر بخواهیم با مسئولان جهانی فوتبال این مشکل را حل کنیم، باید راهکاری بیندیشیم. از طرفی بحث حضور مسئولان وزارت ورزش در مجمع مطرح بود که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند می‌توان با پافشاری بیشتر این حضور را رقم زد اما بررسی دقیقی در این خصوص انجام دادم که مشخص شد اگر بخواهیم پافشاری بیشتری کنیم، فدراسیون دچار مشکل خواهد شد، در بلاتکلیفی مواجه خواهیم شد و از همین‌رو در این خصوص پافشاری نکردیم. حالا اعلام می‌کنم برای شادی هر چه بیشتر فوتبال و شور و شعف میان جوانان، حمایت خود را از فوتبال ادامه خواهیم داد.

11:00* حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را انجام داد و گفت: با درایت وزارت ورزش و کمک‌هایی که صورت گرفت، اساسنامه به تایید رسید و ما در همه فدراسیون‌ها شاهد بودیم که وزیر ورزش عضو مجمع است اما وزیر محترم ورزش برای حل مشکل اساسنامه شخصاً کمک کردند و پس از خروج وزیر از مجمع، این مشکل با فیفا حل شد. از طرفی برخی سعی داشتند کارشکنی کنند تا اساسنامه به تایید نرسد که با وجود این کارشکنی‌ها اساسنامه به تایید فیفا رسید. پیش از مجمع نیز آماری از اعضای مجمع در خصوص تایید اساسنامه گرفتیم که نظرها مثبت است و آمار بی نظیری در این خصوص کسب کردیم. با تایید اساسنامه یک اتفاق ماندگار در فوتبال کشور رقم خواهد خورد.

10:45* در رأی گیری انجام شده عملکرد فدراسیون فوتبال با 66 رای موافق (تایید صد در صدی) به تایید مجمع رسید.

10:25* مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در ابتدای مراسم صحبت‌هایی را در خصوص روند مجمع انجام داد که طبق آن ابتدا گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال، سخنرانی سرپرست فدراسیون، حسابرس مستقل فدراسیون و همچنین وزیر ورزش و جوانان در برنامه گنجانده شده است.

* مهدی محمد نبی در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: مجمع امروز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و تمام اعضای مجمع نیز به صورت آنلاین در مجمع حاضر خواهند شد. خوشبختانه تمامی ارکان فدراسیون با هماهنگی و تعامل خوبی با اعضای مجمع کار را انجام خواهد داد. امروز روز تاریخی برای اساس‌نامه فدراسیون فوتبال است و امیدواریم این موضوع در بلند مدت باعث توسعه پایدار فوتبال کشور شود.

* مسعود سلطانی‌فر در خصوص برگزاری آنلاین مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا شهادت جانگداز دکتر محسن ‌فخری‌زاده را تسلیت می‌گویم. امروز یک روز مهم و تاریخی برای ورزش و فوتبال کشور است. به هر حال مسئله اساسنامه سال‌ها بود که در کش و قوس بود و مسائل مختلفی در مورد آن مطرح بود با تدابیری که اتخاذ شد و هماهنگی‌های خوبی که به عمل آمد امروز اساسنامه در مجمع عمومی فدراسیون مطرح می‌شود و تغییرات و بروز‌رسانی‌ای که با آخرین استانداردهای فیفا انجام شده است، سند محکمی برای کمک به توسعه و رشد فوتبال کشور خواهد شد.

* مهدی علی‌نژاد در حاشیه برگزاری مجمع آنلاین عمومی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: خیلی خوشحالم که امروز بعد از مدت‌ها توانستیم مجمع فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم. موضوع اساسنامه موضوعی بود که فیفا به آن ایراداتی گرفته بود و بعد از رفت و آمدهای متعددی که انجام شد و در نقطه نظراتی که ارائه شد نهایتا فیفا اساسنامه فدراسیون فوتبال را تایید کرد و امروز توانستیم مجمع را برگزار کنیم./ ایلنا

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک