• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۰۲ - ۱۸:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

پیام تبریک سخنگوی دانشگاه آزاد به مناسبت هفته بسیج

امروز، تفکر بسیجی که در فرمایش رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان لشکر مخلص خدا مزین شده، به مددعلم، بینش، نوآوری و با بهره‌مندی از بصیرت انقلابی توانسته است در خدمت به اهداف والای کشور اسلامی پیشتاز و مایه سرافرازی، اقتدار و اتحاد کشور عزیزمان باشد.

پیام تبریک سخنگوی دانشگاه آزاد به مناسبت هفته بسیج

  به گزارش «فرهیختگان»، متن پیام تبریک احمد حیدری معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت هفته بسیج به شرح ذیل است:

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر است.امام خمینی(ره)

بسیج مظهر عشق و ایمان ،آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور و ملت است . مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

پنجم آذر، یادآور تشکیل مردمی¬ترین نهاد ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با افکار و اندیشه های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و این شجره طیبه امروز درخت تناوری است که تاکنون توانسته با بهره گیری از نیروهای متعهد در صحنه های مختلف از 8 سال دفاع مقدس تا عرصه عمران و سازندگی ایران اسلامی و مقابله با هجمه های شوم دشمنان نقش بسیار مهم و اساسی ایفا نماید.

هفته بسیج فرصتی است تا یادگاران 8 سال دفاع مقدس، فرهنگ بسیجی را به نسل جوان کشور منتقل نمایند. بسیج همیشه در صحنه بوده است و در ادوار مختلف تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی مایه سربلندی، سرافرازی و اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی بوده است و در مواقع حساس، توانسته مظهر اتحاد و انسجام ملی باشد.

پرواضح است که نقش بسیج در کنار مجموعه دستگاه های خدمتگذار در رخدادهای مختلف چون محرومیت زدایی، عمران و آبادانی، کنگره عظیم اربعین و کمک و مساعدت در کمک به مردم در بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و امروز اهتمام جدی در مبارزه‌ با کرونا حقیقتا کم نظیر، بی دیل و شایسته تقدیر است. هر جا چه در دفاع نرم و چه در دفاع سخت از آرمان¬های انقلاب اسلامی نیاز به حضور غیرتمندانه بوده است، بسیج حاضر شده و گامی مهم در حمایت از ملت ایران برداشته است.

امروز، تفکر بسیجی که در فرمایش رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان لشکر مخلص خدا مزین شده، به مددعلم، بینش، نوآوری و با بهره‌مندی از بصیرت انقلابی توانسته است در خدمت به اهداف والای کشور اسلامی پیشتاز و مایه سرافرازی، اقتدار و اتحاد کشور عزیزمان باشد. هفته بسیج یادآور ازخودگذشتی های فرزندان رشید ایران اسلامی است که در طول عمر باعزت این نهاد مردمی، همواره در قامت تعهد، اخلاص، ایمان و تخصص ایفای نقش نموده اند. بدون تردید توجه به توانمندی ها و ظرفیت های وسیع و عظیم مردم عزیزمان که در قالب بسیج تجلی نموده و کارآمدی آن به وضوح به اثبات رسیده است، رمز و ضامن عبور موفق از همه مسائل و مشکلات می باشد.

بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته در ملت‌های مسلمان، رشد کرده است و هوشمندی حضرت امام خمینی (ره)، عدالتخواهی میلیون ها انسان باایمان، تنها وتبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

بی تردید، اندیشه و تفکر بسیجی به عنوان فراگیرترین و ماندگارترین اندیشه، همواره تفکری پویا، زنده و مصون بخش کشور، در مقابل تمامی حوادث، تهدیدات و ناملایماتی است که به جامعه شور، نشاط و حیات می بخشد.

هفته مبارک و فرخنده بسیج فرصت مغتنمی است برای تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(ره)  بنیانگذار بسیج و بیعتی با بزرگ بسیجی دلاور مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) است. بی تردید؛ بسیج و بسیجی نماد اخلاص و تداعی گر ایثار و دلاوری، پرچمدار ولایت مداری، شکوه جهاد و خدمت رسانی خالصانه، صادقانه و بی منت و سمبل مقاومت در برابر ظلم است؛ در واقع امروز بسیج تنها یک نهاد نیست بلکه یک تفکر و منش است.

در طول عمر پر برکت بسیج، پویایی ویژگی مشهود این نهاد ولایی و مردمی بوده و اکنون شاهد جانفشانی این عزیزان در عرصه‌های مختلف بخصوص مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا هستیم و تعامل بسیج با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهاد‌های مرتبط مقابله کننده با ویروس کرونا زبانزد خاص و عام است و امروز همبسیج به میدان آمده است، از خدمات پزشکی تا ضدعفونی معابر و کمک های مؤمنانه و به قول مقام معظم رهبری بسیج یعنی نیروی کارآمد برای همه میدان ها.

اینجانب ضمن گرامیداشت شهدای والامقامو با تکریم خانواده های معظم شهدا و بعنوان یک بسیجی کوچک، هفته بسیج را به تمامی بسیجیان دریادل و با بصیرت، ایثارگران و خانواده های گرانسنگ و معزز شهدا و جانبازان گرامی کشور به ویژه سروقامتان جهاد و شهادت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اعم از بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارمندی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی را در پرتو توجهات امام زمان(عج الله) و در راستای منویات مقام معظم رهبری توفیق خدمتگزاری و ادامه راه شهیدان را برای همگان مسئلت می نمایم.

احمد حیدری
معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی
و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار