• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۲۶ - ۰۹:۱۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از خطرهای بین‌المللی‌ای که پرسپولیس را تهدید می‌کند

پرونده والنسیا و بودیمیر خطرناک‌تر از کالدرون!

یکی از شکایت‌های درحال پیگیری سرخ‌ها در دادگاه عالی ورزش، به پرونده ماریو بودیمیر برمی‌گردد که طبق حکمی که فیفا صادر کرد پرسپولیس محکوم به پرداخت مبلغ 475 هزار یورو به این بازیکن شد و پرسپولیسی‌ها که انتظار چنین حکم سنگینی را از فیفا نداشتند، اعتراض خود را به CAS بردند.

پرونده والنسیا و بودیمیر خطرناک‌تر از کالدرون!

به گزارش «فرهیختگان»، باشگاه پرسپولیس در فصل جاری با مشکلات عدیده مالی مواجه است و شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که این بی‌پولی را برای باشگاه به ارمغان آورد، بدهی یورویی‌ای بود که باشگاه به برانکو ایوانکوویچ داشت و مجبور شد تمامی منابعی را که می‌توانند پول به باشگاه تزریق کنند، متحد کرده و این پرونده خطرناک را در فیفا ختم به خیر بکند.

اما همین اقدام باعث شد که آنها این روزها نتوانند پول لازم را برای بازیکنان و اعضای کادرفنی تهیه کنند تا باشگاه در آستانه یک بحران جدی قرار بگیرد. از یک‌سو بازیکنان جدید هنوز رقم‌های پیش‌پرداخت خود را دریافت نکرده‌اند، از سویی دیگر بازیکنان فصل قبل علاوه‌بر پول پیش‌پرداخت، از بابت قراردادهای فصل قبل و آپشن‌های قراردادشان طلب زیادی دارند و درنهایت بوژیدار رادوشوویچ که ماه‌هاست از باشگاه پولی دریافت نکرده است و حتی تا آستانه فسخ قرارداد هم پیش رفت.

حالا هم شنیده می‌شود که اگر این روند ادامه‌دار باشد، این احتمال می‌رود که بازیکنان حاضر نشوند در تمرینات شرکت کنند و این اصلا برای پرسپولیسی‌ها آن هم در شرایطی که تیم فاصله‌ای تا فینال لیگ قهرمانان آسیا ندارد، خبر خوبی نیست.

البته سرخ‌ها قطعا به‌زودی علاوه‌بر این مشکلات، با چالشی جدید نیز باید دست‌وپنجه نرم کنند و آن هم از راه رسیدن احکام کمیته انضباطی فیفا و دادگاه عالی ورزش است که می‌تواند آنها را در وضعیتی به‌مراتب اسفناک‌تر از امروز قرار دهد.

 والنسیا زمان می‌دهد یا...؟!

یکی از اقدامات سرخ‌ها برای مدیریت پرونده‌هایی که علیه‌شان در فیفا باز است، این بود که حکم فیفا درخصوص کالدرون و دستیارانش را به دادگاه عالی ورزش ببرند تا بدین ترتیب بتوانند زمان بیشتری در اختیار داشته باشند که این پول را تهیه کرده و به حساب سرمربی سابق خود و دستیارانش بریزند.

البته در این بین، آنها یکی از این پرونده‌ها را که مربوط می‌شد به مطالبات والنسیا اینگیو، به CAS ارسال نکردند و دلیل این کار را هم مبلغ پایین طلب این مربی و هزینه بالایی که کشاندن پرونده‌ها به دادگاه عالی ورزش دارد، بیان کردند و قرار شد 70 هزار دلار طلب این مربی در فرصت تعیین‌شده توسط فیفا پرداخت شود تا یکی از این پرونده‌ها خاتمه بپذیرد.

اما حالا با گذشت 4 روز از زمانی که فیفا تعیین کرده بود، سرخ‌ها همچنان پولی به حساب این مربی واریز نکرده‌اند تا بار دیگر احتمال جریمه برای پرسپولیس وجود داشته باشد. ظاهرا باشگاه در نامه‌ای به این مربی خواهان این شده که فرصت بیشتری به باشگاه بدهد تا آنها بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن این پول را تهیه کرده و به حسابش واریز کنند که البته هنوز به این خواسته باشگاه پاسخی داده نشده تا احتمال اعمال جریمه‌های جدید توسط فیفا به باشگاه پرسپولیس وجود داشته باشد.

در این خصوص شنیده می‌شود که جریمه‌های احتمالی که انتظار پرسپولیس را می‌کشد از جریمه نقدی در مرتبه اول می‌تواند باشد تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه که البته طبق شنیده‌ها از کارشناسان حقوقی به‌دلیل پایین بودن مبلغ این قرارداد، در مرحله اول به احتمال زیاد پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته نمی‌شود.

 بودیمیر نزدیک‌تر از رگ گردن به پرسپولیس

یکی دیگر از شکایت‌های درحال پیگیری سرخ‌ها در دادگاه عالی ورزش، به پرونده ماریو بودیمیر برمی‌گردد که طبق حکمی که فیفا صادر کرد پرسپولیس محکوم به پرداخت مبلغ 475 هزار یورو به این بازیکن شد و پرسپولیسی‌ها که انتظار چنین حکم سنگینی را از فیفا نداشتند، اعتراض خود را به CAS بردند.

اما بد نیست بدانید سرخ‌ها اوایل مردادماه این اعتراض را به دادگاه عالی ورزش برده‌اند و طبق نظر کارشناسان حقوقی ورزش کشورمان، حدود 4 تا 5 ماه زمان می‌برد این دادگاه به شکایات رسیدگی کند و اگر به همین منوال باشد باید گفت که شکایت بودیمیر حدود آذر یا دی‌ماه اعلام می‌شود و مشخص نیست که باشگاه چه فکری برای پرداخت این پول کرده است!

 کالدرون شاید شب عید

گابریل کالدرون هم یکی دیگر از طلبکاران خارجی پرسپولیس به شمار می‌رود که به‌تازگی در فیفا موفق شد علیه سرخ‌ها حکم بگیرد و طبق اعلام کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال باشگاه پرسپولیس باید برای تسویه‌حساب با این مربی مبلغ 580 هزار دلار پرداخت کند.

این پرونده به‌تازگی توسط سرخ‌ها به دادگاه عالی ورزش کشانده شده و ظاهرا پذیرفته شده است که در این صورت فعلا 4 تا 5 ماه خطری سرخ‌ها را تهدید نمی‌کند ولی احتمالا شب عید زمانی باشد که این حکم هم از راه می‌رسد و قطعا پرسپولیسی‌ها باید تا آن روز برای تسویه‌حساب با این مربی فکری کنند.

البته ظاهرا تا آن زمان پاداش فینال آسیایی سرخ‌ها نیز وصول خواهد شد و حتی اگر این پول به پرسپولیسی‌ها پرداخت نشود آنها می‌توانند بدهی‌های خارجی خود را از محل این مطالبات پرداخت کنند و با این اوصاف آنها نگرانی بابت این پرونده نخواهند داشت.

در کنار کالدرون، خواکین هم هنوز از سرخ‌ها طلبکار است که البته مبلغ طلب او چندان زیاد نیست و جای نگرانی برای سرخ‌ها نخواهد داشت.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار