• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۲۱ - ۰۷:۳۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نماینده آل‌اشپورت: از پیراهن جدید در فینال آسیا رونمایی می‌شود

پرسپولیسی‌ها به‌خاطر هزینه حمل، لباس‌ها را در قطر تحویل نگرفتند!

پاداش قهرمانی پرسپولیس که ۵۰ هزار دلار البسه رایگان بود را ما با توافقی که با باشگاه پرسپولیس داشتیم به قطر ارسال کردیم که آن را تحویل بگیرند، اما متاسفانه باشگاه در انجام تعهداتش که در قرارداد هم آمده بود و باید هزینه حمل البسه را می‌پرداختند و اجناس را تحویل بگیرند هم کوتاهی کرد و این لباس‌ها هنوز در قطر نزد نماینده ما گذاشته شده و حتی برای آن کرایه انبار می‌خورد‌.

پرسپولیسی‌ها به‌خاطر هزینه حمل، لباس‌ها را در قطر تحویل نگرفتند!

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها ‌علاوه‌بر مشکلات ریز و درشتی که این روزها در زمینه‌های مالی، مدیریتی و همچنین بازیکن دارند، با موضوع کمبود البسه ورزشی نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و این برای تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده، اتفاق جالبی نیست. دیروز در گزارشی به مشکلاتی که سرخ‌ها برای تهیه پیراهن‌های جدید داشته‌اند پرداختیم و نوشتیم که کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس به‌شدت از بابت این کمبود لباس ناراحت هستند و معتقدند کمپانی تحت قرارداد با باشگاه نیز در این کمبود لباس بی‌تقصیر نیست. به همین بهانه با نماینده آل‌اشپورت در خاورمیانه همکلام شدیم تا صحبت‌های او را درخصوص عدم تحویل طرح‌های جدید، کمبود البسه و شرایط قرارداد با پرسپولیس بشنویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با وحید جعفری را می‌خوانید.

چه اتفاقی در قرارداد شما و پرسپولیس رخ داد که برخلاف سال‌های گذشته طرح جدیدی برای پیراهن سرخ‌ها درنظر نگرفتید؟

بر اساس قراردادی که با پرسپولیسی‌ها داشتیم، آنها باید سه‌ماه پیش از شروع فصل جدید درخصوص طراحی مدل جدید پیراهن‌هایشان با ما وارد مذاکره می‌شدند. این موضوع تنها مربوط به طراحی پیراهن‌های جدید نمی‌شود و آنها باید تمامی مایحتاج البسه خود را به اطلاع می‌رساندند. در این پروسه زمانی 3 ماهه این فرصت برای ما وجود دارد که طرح‌های جدیدی را براساس خواسته باشگاه تهیه کرده و دراختیار آنها قرار دهیم تا از میان طرح‌ها یکی را انتخاب کنند و بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برای فصل جدید به‌دست باشگاه برسانیم اما مدیریت قبلی باشگاه پیگیر این کار نبودند. از آنجاکه آنها درگیر لیگ قهرمانان آسیا بودند و مشکلات خاص خود را داشتند و این مشکلات را هواداران پرسپولیس بهتر از ما می‌دانند، همیشه لباس را به‌عنوان اولویت آخر پیگیری می‌کنند و هرچقدر ما نامه می‌زنیم و می‌خواهیم که بیایند این کار را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهند، توجهی نمی‌کنند و طرح لباس اولویت آخرشان است.

ظاهرا باشگاه به‌دلیل اینکه شما در تحویل لباس با آنها همکاری نکردید قصد تغییر برند لباس خود را داشت!

ما با پرسپولیس یک قراردادی داشتیم، مدیریت سابق تعهداتی را نسبت‌به ما داشت، ازجمله مازاد البسه‌ای که سال قبل باشگاه از ما گرفته بود را باید تسویه می‌کرد و این کار را انجام نداد. جدای از آن پاداش قهرمانی پرسپولیس که ۵۰ هزار دلار البسه رایگان بود را ما با توافقی که با باشگاه پرسپولیس داشتیم به قطر ارسال کردیم که آن را تحویل بگیرند، اما متاسفانه باشگاه در انجام تعهداتش که در قرارداد هم آمده بود و باید هزینه حمل البسه را می‌پرداختند و اجناس را تحویل بگیرند هم کوتاهی کرد و این لباس‌ها هنوز در قطر نزد نماینده ما گذاشته شده و حتی برای آن کرایه انبار می‌خورد‌. این مشکلات دست‌به‌دست هم داد که ما نتوانیم خواسته حرفه‌ای‌مان از این قرارداد را به سرانجام برسانیم. سال‌هاست که این موضوع به دلم مانده که یک مراسم رونمایی در خور شأن باشگاه‌های ما برگزار شود. حتی باشگاه این را هم نمی‌خواست بپذیرد که با ما قرارداد سه‌ساله دارد و ما در مذاکراتی که با آنها داشتیم، اعلام کردیم اگر احساس می‌کنند قراردادشان یک‌ساله است و دیگر تعهدی به ما ندارند، می‌توانند با هر کمپانی‌ای که دوست دارند وارد مذاکره شوند. اما اگر قرارداد دارند و به این قرارداد پایبند هستند، بهتر است در انجام تعهدات خود کوشاتر باشند و ما نیز این آمادگی را داریم که تمام و کمال، مواردی را که در قرارداد به‌عنوان تعهد بر گردن‌مان است، انجام دهیم.

پس چه شد که البسه طرح‌های قدیمی هم به‌سختی به باشگاه رسید؟

روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته گذشته و در فاصله دوسه روز تا آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر مدیریت جدید باشگاه با من تماس گرفتند. آقای شکوری را باتوجه به حضورش در فدراسیون به‌خوبی می‌شناختم و ایشان را فردی پرتلاش می‌دیدیم. بعد از ساعت‌ها صحبت قبول کردم برخلاف مقررات حرفه‌ای و تعهد برای بی‌لباس نماندن پرسپولیس در بازی‌های پیش‌رو، طرح‌های قدیمی را به دست‌شان برسانیم و در فاصله 3 روز تا بازی اول این تیم، لباس‌ها را به دست‌شان رساندیم و حتی با آنها صحبت‌هایی را درخصوص طراحی جدید پیراهن‌ها انجام دادیم و آن را نیز خارج از زمان‌بندی مندرج در قرارداد انجام می‌دهیم.

حالا چه زمانی قرار است طرح جدید پیراهن‌های پرسپولیس آماده شود؟

طبق صحبتی که با مدیران باشگاه پرسپولیس داشته‌ایم، باتوجه به اهمیت رقابت فینال لیگ قهرمانان آسیا و لزوم داشتن یک پیراهن شکیل و جدید که خواسته هواداران باشگاه نیز هست، ما طراحی جدید این پیراهن را پیش از این رقابت به‌دست باشگاه می‌رسانیم. هرچند ازطرف باشگاه خواسته شده که بعد از فینال آسیا بنشینیم و توافق جدیدی با هم داشته باشیم. به این ترتیب فعلا ما تا فینال لیگ قهرمانان آسیا در خدمت پرسپولیسی‌ها هستیم.

درخصوص کمبود لباس و شکایت بازیکنان از این وضعیت هم اطلاع دارید؟

بله. کاملا اطلاع دارم و این ناراحتی آنها هم بحق و درست است، ولی ما در این مشکل بی‌تقصیر هستیم. ضعف مدیریت و غیرحرفه‌ای بودن باشگاه‌ها باعث شده همه‌چیز از چشم ما دیده شود و این موارد انگیزه ما را برای حضور در فوتبال ایران کم کرده است. از خودتان پرسیده‌اید که چرا هیچ اسپانسری حاضر نمی‌شود به فوتبال ایران بیاید؟ باور کنید همین باشگاه‌ها اگر آل‌اشپورت نباشد، باید برای تهیه لباس‌هایشان پول بپردازند و این اتفاق را در آینده می‌بینید. چرا باشگاه تراکتور باید برای تهیه البسه‌اش پول پرداخت کند؟ ما در موضوع طراحی لباس یک بدعت را بنا نهادیم که یک المان از شهرها را بر روی پیراهن‌هایشان قرار بدهیم و حتی باشگاه منچسترسیتی هم از این حرکت آل‌اشپورت الهام گرفته است. آل‌اشپورت به گواه بازیکنان و کادرفنی تیم‌هایی که با آن همکاری داشته‌ایم، به تمامی تعهدات حرفه‌ای خود عمل کرده است.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک