• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۲۰ - ۰۹:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیران سابق مذاکره با اسپانسر برای لیگ بیستم را فراموش کردند!

بحران لباس در پرسپولیس

برخی منابع به بازیکنان اطلاع داده‌اند که لباس‌هایشان به‌جای اینکه از خارج کشور برایشان ارسال شود، از خیابان منیریه تهران که بورس فروش لوازم و البسه ورزشی است، تهیه می‌شود و همین موضوع ناراحتی بازیکنان و کادر فنی را به‌همراه داشته است.

بحران لباس در پرسپولیس

به گزارش «فرهیختگان»، شروع لیگ فصل جاری برای پرسپولیسی‌ها اصلا جذابیت نداشت و شاید مهم‌ترین عامل این بی‌سروصدا شروع کردن رقابت‌های داخلی، علاوه‌بر مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده بود، به تغییرات بدموقع مدیریت باشگاه مربوط می‌شد که باعث شد باشگاه‌نشینان نتوانند مثل هر سال با برگزاری جشن قهرمانی حال‌وهوای خاصی را در بین بازیکنان، کادرفنی، پیشکسوتان و هواداران باشگاه ایجاد کنند.

با توجه به اینکه سرخ‌ها هر سال بعد از کسب جام‌های قهرمانی با ترتیب دادن یک مراسم خودمانی از کادر تیم تقدیر و تشکر می‌کردند، عدم برگزاری این مراسم در سال‌جاری باعث شد که برای خیلی‌ها سوال پیش بیاید که چطور می‌شود کسب چهارمین جام پیاپی برای مدیران یک باشگاه تا این اندازه بی‌اهمیت باشد که حاضر نشوند برای آن یک مراسم تقدیر به‌راه بیندازند. معمولا در این مراسم‌های قدردانی پرسپولیسی‌ها از طرح جدید لباس خود برای فصل جدید مسابقات هم رونمایی می‌کردند که البته سرخ‌ها امسال نه‌تنها مراسم رونمایی از پیراهن جدید خود را برگزار نکردند، بلکه پیراهن جدیدی هم برای فصل جدید درنظر نگرفتند تا همچنان با همان پیراهن‌های قدیمی پا به رقابت فصل جدید بگذارند.

 رسول‌پناه نمی‌دانست باید سفارش پیراهن بدهد!

معمولا بعد از پایان یک لیگ مدیران باشگاه یکی از مهم‌ترین کارهایی که مدنظر قرار می‌دهند، این است که با کمپانی مورد نظر جهت تهیه البسه تیم وارد مذاکره شده و اگر از قبل قراردادی داشتند، طرح‌های جدیدی را که می‌توانند در اختیار داشته باشند، مرور می‌کنند تا کیت‌های اول، دوم و سوم تیم را مشخص کنند و این موضوعی است که در فوتبال اروپا به‌دلیل درآمدزایی که فروش پیراهن‌های اورجینال می‌تواند داشته باشد، از اهمیت بالایی برای مدیران برخوردار است.

اما جالب است بدانید مهدی رسول‌پناه، سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس تا زمانی که در باشگاه حضور داشت هیچ‌اقدامی برای تهیه البسه جدید تیم برای لیگ برتر بیستم و همچنین رقابت‌های آسیایی انجام نداده بود و از این جالب‌تر آنکه پرسپولیس قراردادی با هیچ‌کمپانی تهیه لباسی نداشت و قرارداد همکاری‌شان با اسپانسر فصل قبل‌شان یعنی شرکت آل‌اشپورت نیز به‌پایان رسیده بود. شاید دانستن این موضوع بیشتر به هواداران و پیشکسوتان باشگاه ثابت کند که رسول‌پناه تا چه اندازه از مدیریت فوتبال بی‌اطلاع بوده و حتی مشاوران کاربلدی هم کنار خودش نداشته که موارد به این اندازه حساس و پراهمیت را به او یادآوری کنند.

 سمیعی و شکوری متعجب از اقدام سرپرست پیشین

بعد از اینکه جعفر سمیعی ازسوی هیات‌مدیره باشگاه و تایید مجمع به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شد بلافاصله ابراهیم شکوری را به‌عنوان قائم‌مقام خود در باشگاه منصوب کرد تا امور ورزشی را به او محول کرده باشد. آنها بلافاصله بعد از اینکه وارد باشگاه شدند، به‌دنبال رتق‌وفتق امور تیم رفتند تا شاگردان یحیی را با شرایطی خوب به‌مصاف سایپا بفرستند. اما آنها در اولین قدم متوجه شدند که در باشگاه هیچ‌رایزنی برای ادامه همکاری با آل‌اشپورت صورت نگرفته و تیم حتی از داشتن لباس دوم که سفیدرنگ است، محروم است. با توجه به اینکه پرسپولیس در هفته اول میهمان سایپا بود، آنها باید از لباس‌های دوم خود در این بازی استفاده می‌کردند و همین موضوع باعث شد مدیران جدید باب مذاکره را با نماینده آل‌اشپورت باز کنند تا بتوانند البسه خود را از این شرکت تهیه پوشاک ورزشی دریافت کنند.

 تهیه لباس در دقیقه 90

بعد از مذاکرات ابتدایی مدیران پرسپولیس و نماینده آل‌اشپورت، طرفین تا فسخ کامل قرارداد هم پیش رفتند و حتی مدیران پرسپولیس شرکت تولید لباس داخلی را برای تهیه پوشاک خود درنظر گرفتند و بنا بر این شد که سرخ‌ها در فصل جدید پیراهن مجید را بر تن کنند تا این تیم هم مثل استقلال به همکاری‌اش با برند آلمانی خاتمه دهد اما درست در زمانی که همه‌چیز مهیای فسخ قرارداد پرسپولیسی‌ها با اسپانسر قبلی بود، این شرکت پذیرفت که به هر شکل ممکن از همان پیراهن‌های فصل گذشته به پرسپولیسی‌ها بدهد تا در ادامه با طراحی کیت جدید، لباس‌های جدید را در اختیار سرخ‌ها قرار دهد و درنهایت قرمزها با طرحی قدیمی لیگ بیستم را شروع کردند. البته بعید به‌نظر می‌رسد که طرح جدید لباس سرخ‌ها به این زودی‌ها تحویل باشگاه شود و شاید اولین رونمایی از پیراهن جدید پرسپولیسی‌ها در فینال آسیا اتفاق بیفتد.

 اعضای تیم فعلا راضی نیستند

با اینکه آل‌اشپورت را می‌توان یکی از برندهای تولید لباس‌های ورزشی درسطح میانی دانست اما از گوشه‌وکنار شنیده می‌شود که بازیکنان و اعضای کادرفنی چندان از سرویس‌دهی این شرکت رضایت ندارند و مشکلاتی برای تهیه لباس‌های تمرینی و بازی داشته‌اند. پرسپولیسی‌ها از اینکه لباس‌های ورزشی به‌اندازه کافی در اختیارشان قرار ندارد نیز شاکی هستند و بر این باورند که آنها در پیش‌پاافتاده‌ترین مورد که در اختیار داشتن لباس ورزشی به اندازه کافی است هم دچار مشکلند، چه برسد به موارد مهم‌تر و همین موضوعات تمرکز بازیکنان و کادرفنی را بر هم می‌زند. 

در این خصوص شنیده می‌شود که برخی منابع به بازیکنان اطلاع داده‌اند که لباس‌هایشان به‌جای اینکه از خارج کشور برایشان ارسال شود، از خیابان منیریه تهران که بورس فروش لوازم و البسه ورزشی است، تهیه می‌شود و همین موضوع ناراحتی بازیکنان و کادر فنی را به‌همراه داشته است.  نکته جالب در این خصوص این است که در بازی دوستانه پرسپولیسی‌ها با ملوان، پیش از شروع این دیدار اعضای کادرفنی پرسپولیس و افشین پیروانی تصمیم گرفتند از مازیار زارع و پژمان نوری که سابقه پوشیدن پیراهن سرخ را در کارنامه دارند با اهدای پیراهن‌هایشان در پرسپولیس قدردانی کنند. اما آنها حتی برای تهیه این دو پیراهن هم دچار مشکل شده بودند و برای حل این معضل سراغ پیراهن نوجوانان باشگاه رفتند و از این طریق توانستند دو پیراهن شماره 11 و 18 را تهیه کنند!

 قول مدیران پرسپولیس به یحیی

ظاهرا مدیران پرسپولیس در گفت‌وگویی که با یحیی گل‌محمدی داشته‌اند، به او این قول را داده‌اند که به‌زودی معضل لباس را در تیم حل کنند و با تهیه لباس به اندازه کافی، خیال بازیکنان و کادرفنی را از این بابت راحت کنند. بی‌تدبیری مدیران گذشته و البته بدقولی‌های اسپانسر لباس باعث بروز چنین مشکلاتی در فصل قبل شد، با این‌حال شنیده می‌شود مدیران سرخ به‌صورت سفت و سخت با شرکت آل‌اشپورت توافق کرده‌اند که این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف کنند تا سرخ‌ها در آرامش به تمرین و بازی‌های پیش‌رویشان فکر کنند.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار