• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۲۰ - ۰۹:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ پول رسید، بالانس قراردادها در دستورکار استقلال قرار گرفت

پیشنهاد باشگاه به بازیکنان: کاهش قراردادها، افزایش آپشن‌ها

انتخاب مدیرعامل فعلا در اولویت هیات‌مدیره نیست

طبق آخرین اخبار چندروز پیش این خبر به گوش رسید که مسئولان باشگاه در خفا و بدون اینکه حساسیت‌ها چندبرابر شود، از برخی بازیکنان تمدیدی مثل دانشگر، اسماعیلی، باقری و حتی غلامی درخواست کرده‌اند تا رقم قرارداد خود را کاهش دهند و قراردادهایی جدید را به امضا برسانند.

پیشنهاد باشگاه به بازیکنان: کاهش قراردادها، افزایش آپشن‌ها

به گزارش «فرهیختگان»، روز گذشته با یک خبر خوب برای استقلالی‌ها شروع شد. کارگزار جدید با ۸۰ میلیارد تومان برنده مزایده شده تا روزهای روشن آبی‌ها نیز فرابرسد. همکاری با کارگزارهای قبلی طی ۸ ماه پیش، چیزی جز بدهی، مشکلات اقتصادی و مالی و دست روی دست گذاشتن برای آبی‌ها به‌همراه نداشت و هرکدام به‌گونه‌ای مشکلات را در این تیم پرطرفدار چندبرابر کرده بودند و این درحالی‌ است که در روزهایی که استقلال همچنان از داشتن مدیرعامل بی‌بهره است، اما اقدام اقتصادی جدید شکل‌گرفته کمی بازیکنان و کادر فنی این تیم را به روزهای پیش‌رو امیدوار ساخت تا حداقل در فصل بیستم، دخل و خرج این تیم برابر شده و دیگر خبری از کاسه گدایی برای پرشدن صندوق استقلالی‌ها برای کفاف مخارج‌شان نباشد. خبر خوب دیگری هم در پایان روز اعلام شد که به باز شدن پنجره‌های استقلال اختصاص داشت.

 مددی: سیم‌کارت هواداری به بازار می‌آید

احمد مددی دیروز درباره قرارداد با کارگزار اعلام کرد برای انتخاب کارگزار، مزایده‌ای شفاف و به‌صورت عمومی که در تاریخ باشگاه استقلال بی‌سابقه بوده است، برگزار شد که در آن کف درآمد باشگاه ٧٥ میلیارد تومان تعیین شده بود. همچنین پیش‌پرداختی ۳۵ میلیاردی هم در این مزایده قرار داده شده بود که به‌محض برنده شدن کارگزار در مزایده، باید پرداخت می‌شد و درنهایت شرکت داده‌گستر عصر نوین، مالک برندهای ارتباطی های‌وب و پارس‌آنلاین، با اعلام مبلغ ٨٠ میلیارد تومان، برنده این مزایده شد. این شرکت از هلدینگ‌های بزرگ کشور در زمینه اینترنت بوده و مدیران باشگاه امیدوارند باحضور این شرکت، طرح‌های درآمدزایی نوینی ازجمله مواردی چون سیم‌کارت هواداری، بسترهای مدیایی اختصاصی، کیف پول الکترونیکی و... را راه‌اندازی کنند.

این درحالی است که طبق اخبار دریافتی خبرنگار «فرهیختگان»، ۸۰ میلیارد تومان کف قیمتی پرداختی به استقلال بوده و درصورتی‌که این توافقنامه طی مدت آینده بر صرف و صلاح طرفین پیش رفته و استقلال نتایج مناسبی را در این مدت کسب کند تا جایی که امید به قهرمانی این تیم در فصل جدید افزایش پیدا کند، مبلغ پرداختی ازسوی کارگزار در قالب پرداخت پاداش افزایش پیدا کرده و این به‌جز حضور در آسیا، حضور موفق در دربی و سایر بازی‌های مهم خواهد بود که هرکدام بدون شک می‌توانند عایدی‌های بیشتر از ۸۰ میلیارد را نصیب استقلال در فصل پیش‌رو کنند.

 در انتظار انتخاب مدیرعامل

احمد سعادتمند از ابتدای امسال به‌عنوان مسئول استقلال انتخاب شد و تا یک‌ماه پیش زمام امور در این باشگاه را بر دست گرفت. با این‌حال با برکناری او نوبت به مددی رسید تا سکاندار آبی‌ها در قامت یک سرپرست دیگر شود، ولی نکته قابل‌توجه اینکه باوجود اولتیماتوم یک‌ماه پیش مجلس به وزارت ورزش مبنی‌بر تعیین‌تکلیف چندهفته‌ای برای انتخاب مدیرعامل استقلال، این امر همچنان محقق نشده و استقلالی‌ها ترجیح می‌دهند با سرپرست به کار خود ادامه دهند و در این بین انگار هنوز اراده‌ای نیز برای انتخاب مدیرعامل در این باشگاه با هواداران میلیونی وجود ندارد.

اگرچه طی روزهای گذشته در برخی محافل خبری صحبت از چهره‌هایی مثل توفیقی یا حتی قریب و هاشمی نیز به میان آمده، اما به‌نظر می‌رسد بسیاری از چهره‌های موجه باتوجه به اینکه تا پایان دولت مدت‌زمان زیادی باقی نمانده، پیشنهاد مدیرعاملی استقلال را جدی نگرفته و ترجیح داده‌اند در فرصت بعدی در دولت جدید و اگر شرایط مهیا باشد، ردای مدیرعاملی را بر تن کرده و استقلال را مفتخر کنند. این درحالی است که از استقلال خبر می‌رسد چه‌بسا برای همین مدت نیز یکی از گزینه‌های کارگزار به‌عنوان شانس مدیرعاملی مطرح شود. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» اعضای هیات‌مدیره نیز در این مقطع زمانی به‌دنبال آن هستند که مددی امور را در قالب سرپرست پیش ببرد تا فعلا کارها روی غلطک بیفتد و به همین دلیل عجله‌ای ازسوی هیات‌مدیره و با توصیه آنها به وزارت ورزش، برای انتخاب مدیرعامل آبی‌ها وجود ندارد.

 پول رسید، قراردادها بالانس می‌شود!

زمانی که استقلالی‌ها قصد سفر به آسیا را داشتند چند بازیکن با وجود داشتن قرارداد از فرصت استفاده‌ کرده و با تمدید قرارداد‌های سال آینده خود، مبلغ چشمگیری را روی قراردادشان گذاشته و از این جهت سعی کردند در این مقطع زرنگی کنند. بازیکنی مانند عارف غلامی و چند چهره دیگر در مقطعی که استقلال فرصت چندانی برای آسیا نداشته، به‌نوعی از آب گل‌آلود ماهی گرفتند و این درحالی است که سعادتمند با زیر بار رفتن افزایش غیرمنطقی مبلغ قرارداد تمدیدی‌ها نیز در آن برهه زمانی عملکردی انتقادآمیز را از خود برجای گذاشت، تا جایی‌که بعد از خداحافظی سعادتمند از باشگاه استقلال تازه پای برخی نهادهای بازرسی و نظارتی برای مقابله با قرارداد‌های بسته‌شده به باشگاه استقلال باز شد تا حواشی تازه‌ای پیرامون این باشگاه ایجاد شود.

طبق آخرین اخبار چندروز پیش این خبر به گوش رسید که مسئولان باشگاه در خفا و بدون اینکه حساسیت‌ها چندبرابر شود، از برخی بازیکنان تمدیدی مثل دانشگر، اسماعیلی، باقری و حتی غلامی درخواست کرده‌اند تا رقم قرارداد خود را کاهش دهند و قراردادهایی جدید را به امضا برسانند، این درحالی است که این وعده به آنها داده شده که درصورت انجام این کار و موفقیت استقلال در فصل پیش‌رو، این کاهش عددها تاحدی در آپشن‌های بعدی لحاظ‌شده جبران خواهد شد تا به این‌ترتیب این غائله ختم‌به‌خیر شود.

 متمم ستاره‌ها در دستورکار

از سوی دیگر طی روزهای گذشته و با آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر چند بازیکن استقلال خواستار افزایش قرارداد خود شده‌اند که در این بین می‌توان به مطهری، ریگی و رضاوند اشاره کرد. با پیشنهاد هیات‌مدیره مقرر شد متمم قرارداد این دسته از بازیکنان آماده و طی قراردادی جدید در فصل جدید به آنها پرداخت شود.

البته در این بین مطهری مسیر بدی را در تمرینات پیش‌فصل انتخاب کرده و برای رسیدن به قرارداد بیشتر سعی کرد به بهانه اینکه پول پیش منزل ندارد، از حضور در تمرینات طفره برود که بلافاصله برخی قول‌ها در این خصوص به مطهری داده شد تا بعد از دیاباته، گیتاریست استقلالی‌ها نیز با وعده پیش‌پرداخت بیشتر به‌دنبال اجاره منزل مسکونی باشد.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار