• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۱۹ - ۱۴:۵۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس شورای عالی استان ها:

نیازمند ایده‌های دانشگاه آزاد در زمینه اصلاح قوانین شهرسازی هستیم

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه حل مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری و روستایی در سطح کشور تأثیرگذار و راهگشا باشد.

نیازمند ایده‌های دانشگاه آزاد در زمینه اصلاح قوانین شهرسازی هستیم

به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در نشست آنلاین آغاز مرحله اجرایی تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها که امروز برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور عدم انسجام و هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهاست، گفت: در این راستا شورای عالی استانها اقدام به امضای تفاهم نامه های گوناگون بین دستگاه ها و سازمان های مختلف کرده است. با انعقاد تفاهم نامه می توانیم در کشور تأثیر گذار بوده و شاهد اقدامات مثبت باشیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان ها، گفت: در این تفاهم نامه اختیارات منحصر به فرد و ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها به اشتراک گذاشته شده است.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه بسیاری از اعضای شورای شهر و روستا در کشور دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای نظام جمهوری اسلامی منشاء خیر و برکت است، چرا که در راستای علم، فناوری و توسعه علوم مختلف در سطح کشور و جهان فعالیت می کند.

دکتر احمدی به یکی از بندهای تفاهم نامه در زمینه جهت دهی پایان نامه ها، طرح های تحقیقاتی استادان و پژوهشکده ها و پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیازهای پژوهشی شورای عالی استان ها، اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه حل مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری و روستایی در سطح کشور از طریق نظام موضوعات و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان تأثیرگذار و راهگشا باشد.

وی با تأکید بر اینکه شورای عالی استانها نیازمند ایده های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اصلاح قوانین معماری و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه می تواند با بهره گیری از توان ظرفیت علمی و فناوری خود در راستای توسعه معماری اسلامی و زیباسازی فضای شهری یاری رسان شورای عالی استانها باشد.

دکتر احمدی با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهش های شورای عالی استانها، گفت: این مرکز را با توجه به مصوبات شورا راه اندازی کردیم و به دنبال ایجاد فضای مناسب برای توسعه همکاری ها با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

رئیس شورای عالی استان ها پیشنهاد عضویت یکی از اعضای این شورا در هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی را مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه اعضای شورا معتمد و برگزیده مردم هستند، عضویت آنها در هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی سبب حل بسیاری از مشکلات می شود.

وی با بیان اینکه شورای راهبری سرمایه گذاری اقتصاد شهری و روستایی نیز تشکیل شده است، گفت: خیلی از روستاها در سطح کشور زمینه سرمایه گذاری دارند و می توانند اقتصاد کشور را رونق دهند. براین اساس اقتصاددانان و اساتید اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در این حوزه نیز تأثیرگذار باشند. شورای عالی استانها به دنبال احصا زمینه های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور است.

دکتر احمدی در پایان از اهتمام ویژه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای تفاهم نامه مشترک بین شورای عالی استانها و دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری و تعامل رؤسای استانی این دانشگاه قدردانی کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار