• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۱۹ - ۱۳:۴۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
با حضور دکتر طهرانچی و دکتر احمدی

نشست آغاز مرحله اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها برگزار شد

نشست آغاز مرحله اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای عالی استان ها به صورت آنلاین برگزار شد.

نشست آغاز مرحله اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها برگزار شد

به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست آغاز مرحله اجرایی تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان ها صبح امروز دوشنبه 19 آبان ماه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها به صورت آنلاین در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که به صورت آنلاین برگزار شد، رؤسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان شورای عالی استانها در سطح کشور حضور داشتند و روند فعالیت کارگروه های چهارگانه تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها مطرح شد.

همچنین نمایندگان شورای عالی استانها و برخی رؤسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی به طرح دیدگاه های خود درخصوص اجرای تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها پرداختند.

دکتر حیدری: اجرای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی و شواری عالی استان ها منجر به ارائه خدمات مطلوب به مردم می شود

دکتر احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز این نشست، اظهار داشت: پس از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها، هر دو نهاد تمام تلاش خود را به منظور اجرای مفاد تفاهم نامه انجام دادند و امروز آغاز مرحله اجرایی این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان نماد آزادی خواهان در تمام دنیا مطرح است، تاکید کرد: این شجره طیبه به دست امام خمینی(ره) بارگذاری شد و امروز توسط مقام معظم رهبری به درستی پاسداری می شود. استکبارجهانی در این 40 سال تمام توان خود را به کار برد تا به جمهوری اسلامی ایران آسیب برساند، اما به برکت حضور مقام معظم رهبری و مقاومت مردم و جوانان سلحشور کشور، چهره زشت استکبارجهانی بیش از گذشته نمایان شده است.

وی ضمن محکومیت توهین فرانسه به پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام چراغ پرفروغ عالم بشریت است و فرانسه با این کار چهره زشت خود را آشکار کرد، چرا که این چراغ پرفروغ خاموش شدنی نیست.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه و شورای عالی استان ها هر دو مولود انقلاب اسلامی هستند، گفت: این دو شجره طیبه به عنوان دو بال و دو رکن، خدمات شایانی به مردم ارائه کرده اند و مقرر شده تا با اجرای تفاهم نامه مشترک بین این دو نهاد، از ظرفیت های بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیل ها و ظرفیت های عظیمی در سطح کشور است، گفت: 17 هزار هکتار زمین، 20 میلیون متر مربع فضای مسقف، 24 هزار عضو هیأت علمی تمام وقت، بیش از یک میلیون دانشجو و 6 میلیون دانش آموخته دانشگاهی تنها گوشه ای از ظرفیت های این دانشگاه است. همچنین شورای عالی استانها با 130 هزار عضو شورا در شهر و روستاهای کشور، از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و باید همبستگی بین این دو نهاد با برنامه ریزی مدون بیشتر شود.

دکتر حیدری با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی با سیاست های اتخاذ شده از سوی دکتر طهرانچی به سمت دانشگاه مهارت محور و دانشگاه حل مسأله حرکت می کند، گفت: بر این اساس، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اتخاذ برنامه ریزی و سیاست گذاری های صحیح، با حل مسائل شهری به عنوان یک شبکه بزرگ اجتماعی، فرهنگی و علمی به مردم و کشور خدمت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها جلسات مختلف کارشناسی به منظور اجرای این تفاهم نامه برگزار شد. همچنین دو کارگروه "آموزشی" و "پژوهشی و تحقیقاتی" در دانشگاه آزاد اسلامی و دو کارگروه "فرهنگی و اجتماعی" و "رفاهی، اقتصادی و عمران" در شورای عالی استانها تشکیل شد.

دکتر طباطبایی: ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی راهگشای مشکلات شهری است

دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل خیلی خوبی در زمینه های محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک دارد، گفت: نظام موضوعات و طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شده است. ظرفیت های این دانشگاه همچون سراهای نوآوری، اساتید متخصص و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مربوط به مدیریت شهری و اقتصاد شهر و روستا باشد.

وی به زمینه های همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با شورای عالی استان ها در استان یزد اشاره و تصریح کرد: تأسیس محله، مشاوره و طراحی های توسعه شهر، استفاده از مدیران شهری، استفاده از مشاوره علمی در دانشگاه ها، تشکیل تیم های متخصص، شناسایی استعدادها و شرکت دانشگاه آزاد اسلامی در مناقصه های مشاوره از موارد همکاری است.

دکتر منظری توکلی​: همکاری و هماهنگی بین شورای عالی استانها و دانشگاه آزاد اسلامی برکات بسیار زیادی به همراه دارد

دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست، گفت: همکاری و هماهنگی بین شورای عالی استانها و دانشگاه آزاد اسلامی برکات بسیار زیادی به همراه دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته تعدادی زیادی از اعضای شورا به صورت تخصصی در دوره های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کردند که تجربه بسیار خوبی بود که این طرح می تواند به صورت پایلوت در سطح کشور اجرا شود.

دکتر طاهری​: باید از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه همه جانبه کشور استفاده شود

دکتر سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در این نشست، گفت: امیدوارم تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها نتایج پربرکتی برای کشور و جامعه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های بی نظیری همچون اعضای هیأت علمی، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و دانشجویان مستعد در مقاطع گوناگون تحصیلی است، اظهار داشت: باید این پتانسیل فوق العاده برای توسعه همه جانبه کشور مورد استفاده مناسب قرار بگیرد تا شاهد رشد و بالندگی ایران اسلامی باشیم.

دکتر طاهری درخصوص همکاری های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها، تصریح کرد: معافیت خوابگاه های دانشجویی از مالیات و عوارض، تغییر کاربری املاک دانشگاه، ارائه آموزش های ضمن خدمت، واگذاری پروژه های فرهنگی به اعضای هیأت علمی، حمل و نقل دانشجویی و استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی از مباحث مشترک بین دو نهاد است.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها: استفاده از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقای سطح دانش، ایجاد رفاه و ارائه خدمات به شهروندان باشد

محمد صالحی نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها در این نشست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای رشته های کاربردی در مقاطع مختلف تحصیلی و سراهای نوآوری است که باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان دارای واحدها و مراکز آموزشی در سطح استان است، اظهار داشت: هر کدام از این واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات مطلوبی هستند که باید در جهت ارتقای سطح دانش اعضای شورای عالی استانها، ایجاد رفاه و ارائه خدمات بیشتر برای شهروندان بهره ببریم.

نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها: از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شهرسازی اسلامی و ایرانی استفاده شود

بهبود جعفری نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها همچنین در این نشست، اظهار داشت: باید از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شهرسازی اسلامی و ایرانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه علمی نیازمند توسعه مراکز علمی و دانشگاهی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با گستردگی در سطح کشور به خوبی می تواند نیازهای نهادهای مختلف را برطرف کند و باید در زمینه توسعه شهری، خلاقیت و نوآوری برنامه ریزی کند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استانها: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها منجر به اقدامات خوبی در کشور می شود

محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها نیز در این نشست گفت: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران ایجاد و تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که در داخل و خارج از کشور گسترش پیدا کرده است. میلیون ها نفر از جوانان این سرزمین در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دارای 18 واحد آموزشی و 2 پردیس است. در استان خوزستان بالغ بر 6 هزار و 470 عضو شورا داریم که در صورت هم افزایی و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها می توانیم اقدامات بسیار خوبی را در کشور شاهد باشیم.

موسوی زاده با اشاره به حضور پررنگ گروه های جهادی، جوانان بسیجی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سیل خوزستان و کمک های مؤمنانه، اظهار داشت: در زمینه ریزگردها، بازسازی مناطق شهری و محرومیت زدایی، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند بسیار در استان خوزستان تأثیرگذار باشد.

نماینده کردستان در شورای عالی استان ها: دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استانها در حل مسائل کشور نقش تأثیرگذار دارند

یوسف اسدی نماینده استان کردستان در شورای عالی استانها همچنین در این جلسه، گفت: هدف از تشکیل شورای عالی استانها پیشبرد سریع برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی با همکاری، مشارکت و نظارت مردم است.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه و مدیریت شهرها نیازمند نظرات، دیدگاه ها و حضور پررنگ مردم هستیم، افزود: نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری شورای عالی استانها در کنار مردم در حل مسائل کشور و جامعه بسیار تأثیرگذار هستند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار