• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۱۵ - ۱۰:۵۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هفته سوم مرحله گروهی لیگ اروپا

رویارویی یاران انصاری‌فرد و همبازیان صیادمنش در اوکراین

در گروه‌G، آاک آتن که هر دو دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته است امشب مهمان زوریا لوهانسک اوکراین است و برای امیدوار ماندن برای صعود از این گروه به برتری در این دیدار نیاز دارد.

رویارویی یاران انصاری‌فرد و همبازیان صیادمنش در اوکراین

به گزارش «فرهیختگان»،  48 تیم حاضر در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ اروپا امشب در سومین هفته این مسابقات رودرروی رقبای خود قرار می‌گیرند و در مهم‌ترین دیدارها آرسنال، تاتنهام و میلان به مصاف حریفان خود می‌روند. تیم‌های چندین لژیونر ایرانی نیز امشب به میدان خواهند رفت که به احتمال زیاد نفراتی چون کریم انصاری‌فرد و صادق محرمی در ترکیب اصلی دو تیم آاک و دیناموزاگرب حضور خواهند داشت.

تاثیرگذاری کریم

در گروه‌G، آاک آتن که هر دو دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته است امشب مهمان زوریا لوهانسک اوکراین است و برای امیدوار ماندن برای صعود از این گروه به برتری در این دیدار نیاز دارد. زوریا نیز که اللهیار صیادمنش را در تابستان به‌صورت قرضی از فنرباغچه ترکیه به خدمت گرفته همانند حریف امشب خود پس از دو دیدار همچنان بدون امتیاز باقی ‌مانده و کار سختی برای صعود از این گروه دارد. کریم انصاری‌فرد در بازگشت به یونان خیلی زود به‌عنوان مهره‌ای تاثیرگذار در ترکیب آاک آتن مطرح شد و در فصل جدید بهترین گلزن تیمش بوده است. انصاری‌فرد امشب امید اول گلزنی آاک برابر حریف اوکراینی خواهد بود و اگرچه در دیدار ابتدای هفته برابر کرته که با برتری 2 بر یک تیمش به پایان رسید، در گلزنی ناکام بود و در دقیقه 67 از زمین بیرون رفت اما در مسابقه امشب می‌تواند نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

در سوی مقابل اما صیادمنش هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در تیمش داشته باشد و اغلب در دقایق پایانی دیدارهای تیمش راهی میدان می‌شود. او روز یکشنبه و درحالی که تیمش برابر ایهولتز یک-یک مساوی بود در دقیقه 80 وارد زمین شد اما نتوانست تاثیری در تغییر نتیجه داشته باشد و درنهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید. او در این فصل تنها یک گل برای زوریا به‌ثمر رسانده اما امیدوار است در ادامه فصل فرصت بیشتری برای درخشش به او داده شود تا توانایی‌هایش را نشان دهد.

حضور دو تیم خوب لسترسیتی و براگا که امشب به مصاف هم می‌روند باعث شده تا یاران انصاری‌فرد و صیادمنش شانس کمی برای صعود به دور بعد داشته باشند.

در گروه‌J، آنتورپ بلژیک که فصل خوبی را چه در لیگ و چه در اروپا سپری می‌کند میزبان لاسک لینز اتریش خواهد بود. تیم بلژیکی هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد تاتنهام را شکست داده و در صدر جدول این گروه قرار گیرد. شاگردان ایوان لکو البته این هفته با شکست برابر اندرلخت صدرنشینی در لیگ بلژیک را از دست دادند اما با توجه به اختلاف کم امتیاز در بین 6 تیم بالای جدول، همچنان یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل هستند. علیرضا بیرانوند، گلر ایرانی این تیم در این فصل هنوز شانس بازی در ترکیب تیمش را پیدا نکرده و سرمربی این تیم به بهانه دیر اضافه شدن این دروازه‌بان ملی‌پوش و پس از آن مصدومیتی که گریبانگیرش شد فعلا از ژان بوتز فرانسوی استفاده می‌کند که با توجه به روند خوب این تیم بعید است فعلا تغییری در درون دروازه تیمش ایجاد کند.

در دیگر دیدار این گروه، تاتنهام به مصاف لودوگورتس خواهد رفت که این مسابقه برای شاگردان مورینیو که فعلا در رتبه دوم جدول گروه هستند بسیار مهم خواهد بود و با برتری در این مسابقه می‌توانند همچنان مدعی صعود از این گروه باشند.

قعرنشینی خنت

دیناموزاگرب که در گروه K این مسابقات هر دو سابقه قبلی خود را با تساوی پشت سر گذاشته است امشب میزبان وولفسبورگر اتریش است. صادق محرمی در مسابقه نخست برابر فاینورد غایب بود اما هفته پیش در دقایق پایانی مصاف با زسکا مسکو به میدان رفت. او البته در دو مسابقه اخیر دینامو در لیگ کرواسی در ترکیب اصلی قرار داشته است و این هفته هم در جریان تساوی یک-‌یک تیمش برابر لوکوموتیوزاگرب، 90 دقیقه در زمین حضور داشت. در این گروه وولفسبورگر با 4 امتیاز صدرنشین است و زسکامسکو و دیناموزاگرب دو امتیازی‌اند. خنت بلژیک نیز در دو دیدار قبلی خود امتیازی کسب نکرده و شرایط خوبی در جدول گروه L ندارد. ویم ددکر، سرمربی خنت در دیدار نخست تیمش میلاد محمدی، مدافع چپ خود را به زمین نفرستاد و برابر اسلوان لیبرچ تن به شکست یک بر صفر داد و در مسابقه بعدی هم اگرچه این مدافع ملی‌پوش را در ترکیب داشت اما در خانه 4 بر یک مغلوب هوفن‌هایم شد. محمدی در این فصل با پیوستن فورچونا به خنت رقابت نزدیکی با این مدافع پرتغالی برای قرار گرفتن در ترکیب تیمش دارد و البته برابر هوفن‌هاین هر دو بازیکن در زمین حضور داشتند.

دیدار امشب برابر ستاره سرخ بلگراد که در رده دوم جدول گروه است می‌تواند سرنوشت یاران محمدی در لیگ اروپا امسال را تا حد زیادی مشخص کند. میلان با هدایت استفانو پیولی و البته به لطف درخشش استثنایی زلاتان ابراهیموویچ همچنان در اوج قرار دارد و رقبا را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برمی‌دارد. آنها این هفته برابر اودینزه با گل زیبای زلاتان پیروز شدند و همچنان صدرنشین سری A هستند. در لیگ اروپا نیز پیش از دیدار امشب مقابل لیل، سلتیک و اسپارتاپراگ را مغلوب کرده‌اند و با قدرت به‌دنبال صعود از گروه دشوار H هستند. برای آرسنال نیز حضور در لیگ اروپا فرصتی برای بازگشت به لیگ قهرمانان خواهد بود و آنها امیدوارند درصورتی‌که در بین 4 تیم برتر لیگ جزیره قرار نگیرند، با قهرمانی در این تورنمنت بتوانند به این تورنمنت مهم برگردند. شاگردان آرتتا امشب میزبان مولده نروژ هستند. دیگر تیم 6 امتیازی گروه که به‌نظر می‌رسد رقیب اصلی توپچی‌ها برای صدرنشینی در گروه B خواهد بود. آرسنال روز یکشنبه در مصافی دشوار برابر منچستریونایتد این تیم را در اولدترافورد شکست داد و حالا با روحیه‌ای بالا خود را برای این دیدار مهم اروپایی آماده می‌کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار