• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۱۴ - ۱۱:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

کار سخت زنیت در غیاب آزمون

زنیت امشب در ورزشگاه گازپروم آره‌نا میزبان لاتزیو خواهد بود و طبق صحبت‌های سماک، در این مسابقه خبری از آزمون و همچنین چند بازیکن دیگر تیم نخواهد بود.

کار سخت زنیت در غیاب آزمون

به گزارش «فرهیختگان»، موج دوم کرونا در کشورهای اروپایی ادامه برگزاری رقابت‌های داخلی این کشورها را با تردیدهایی روبه‌رو کرده است، اما لیگ قهرمانان همچنان طبق برنامه به‌پیش می‌رود و امشب ادامه دیدارهای هفته سوم این تورنمنت در هشت شهر این قاره پیگیری خواهد شد. البته هنوز تکلیف یکی از این دیدارها مشخص نیست و تا روز گذشته معلوم نبود که آیا دینامو کی‌یف باتوجه به مثبت شدن تست کرونای 13 بازیکن قادر خواهد بود یک تیم کامل را مهیای دیدار با بارسلونا کند یا نه و باتوجه به قوانین اگر تست یکی دیگر از بازیکنان این تیم مثبت شود، این مسابقه لغو خواهد شد.

گروه F: غیبت ادامه‌دار آزمون

سردار آزمون مدتی است به‌دلیل بیماری در تمرینات و مسابقات زنیت غایب بوده و خوشبختانه پس از انجام تست کرونا مشخص شد که او به این بیماری مبتلا نشده است، اما طبق آنچه رسانه‌های روسی، گلودرد عنوان کردند، این مهاجم ایرانی چند روز مجبور شد استراحت کند و امشب نیز همانند دیدار هفته قبل تیمش برابر دورتموند، غایب بزرگ تیم سرگئی سماک خواهد بود. زنیت امشب در ورزشگاه گازپروم آره‌نا میزبان لاتزیو خواهد بود و طبق صحبت‌های سماک، در این مسابقه خبری از آزمون و همچنین چند بازیکن دیگر تیم نخواهد بود. او در نشست پیش از این مسابقه گفت: «آزمون با یک مشکل شخصی روبه‌رو بود و آماده حضور در این مسابقه نیست. همچنین درویسی، مالکوم، موسائف و چیتیاکوف را نیز در اختیار نداریم و باید در غیاب این 5 بازیکن به مصاف لاتزیو برویم. با این‌حال باید تمام تلاش خود را برای بردن این مسابقه به‌کار گیریم. امیدوارم در این مسابقه شانس با ما یار باشد.»

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا باتوجه به مشکلات تیمش در خط دفاع دوباره از سیستم سه‌دفاعه استفاده خواهد کرد؟ گفت: «ما فصل پیش بازیکنانی داشتیم که قابلیت حضور در این شیوه را داشتند، اما باتوجه به توانایی‌های فردی بازیکنان کنونی سخت است که دوباره با آن سیستم بازی کنیم. به‌عقیده من بهتر است این کار را انجام ندهیم.»

زنیت در هر دو دیدار نخست خود شکست خورده و سماک به‌خوبی می‌داند درصورتی‌که تیمش امشب مقابل صدرنشین گروه نتواند موفق باشد، در دور برگشت کار سختی برای صعود از این گروه دشوار خواهد داشت. آنها اگرچه فعلا در لیگ روسیه صدرنشین هستند، اما آمار خوبی در رقابت‌های اروپایی ندارند و در 11 بازی اخیر خود تنها 2 برد داشته‌اند. یاران آزمون در ابتدای هفته خیمکی را در غیاب زوج خطرناک خط حمله خود شکست دادند، اما در دیدار امشب آرتم زیوبا در غیاب آزمون کار سختی برابر مدافعان تیم ایتالیایی خواهد داشت. البته لاتزیو هم در دیدارهای قبلی خود روند خوبی نداشته و برد هفته نخست آنها برابر دورتموند دومین پیروزی این تیم در 13 بازی اخیرشان در اروپا بوده است. با این‌حال شاگردان اینزاگی فعلا در صدر جدول گروه هستند و به‌همراه دورتموند امید زیادی برای حضور در مرحله بعدی دارند. آنها در دیدار هفته پیش چند غایب بزرگ ازجمله چیرو ایموبیله (بهترین گلزن تیم و برنده کفش طلای فصل پیش اروپا)، لوئیز آلبرتو، مانوئل لاتزاری و لوکاس لیوا داشتند و در ابتدای هفته نیز باشگاه اعلام کرد تمامی اعضا به‌دلیل وجود چند تست مثبت کرونا در تیم راهی قرنطینه می‌شوند، اما فعلا نام آنها اعلام نشده است.

دورتموند نیز راهی بلژیک می‌شود تا به مصاف بروژ برود. لوسین فاوره در دیدار این هفته برابر آرمینیا بیلفلد نتوانست از ارلینگ هالند، مهاجم گلزن خود به‌دلیل مصدومیت استفاده کند، اما برای مسابقه امشب او را در اختیار خواهد داشت. البته باتوجه به دیدار حساس روز شنبه زردها برابر بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا، این مربی شاید به چند بازیکن اصلی خود برای دیدار امشب استراحت دهد تا برای رویارویی با این حریف قدرتمند آماده باشند.

گروه G: بارسای اروپایی

بارسلونا هرچقدر در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته، در لالیگا با مشکل مواجه شده است و این هفته نیز برابر آلاوز تن به تساوی داد تا روند بد این تیم ادامه داشته باشد. رونالد کومان در هر دو بازی تیمش در لیگ قهرمانان پیروز شده و به‌نظر نمی‌رسد در مصاف امشب با دینامو کی‌یف کار سختی برابر این حریف کرونازده داشته باشد. بارسا در 23 دیدار اخیر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بی‌شکست بوده و امشب امیدوار است این روند را ادامه دهد. اشتباه عجیب نتو در مصاف با آلاوز باعث شده تا باشگاه روند درمان تراشتگن را تسریع کند، اما او حداقل به مسابقه امشب نمی‌رسد. ساموئل اومتیتی، فیلیپه کوتینیو و رونالد آراخو دیگر غایبان بارسا در مصاف با حریف اوکراینی هستند، اما جرارد پیکه پس از پشت‌سر گذاشتن مصدومیت زوج لنگله در خط دفاعی تیمش خواهد بود. باتوجه به نمایش خوب ترینکائو، پدری و سرجینو دست در نیمه دوم دیدار با آلاوز، کومان احتمالا از آنها در ترکیب اصلی این مسابقه استفاده خواهد کرد.

در دیگر دیدار این گروه، یوونتوس که بالاخره کریس رونالدو را پس از مدت‌ها قرنطینه در اختیار خواهد داشت، میهمان فرانس واروش مجارستان خواهد بود. ستاره پرتغالی یووه در دیدار روز یکشنبه برابر اسپزیا که با برتری 4 بر یک بانوی پیر همراه بود، بازگشت خود به میادین را با دو گل جشن گرفت و نشان داد که ابتلا به کرونا هم باعث افت او نشده است.

گروه H: پاریس بدون ستاره‌هایش

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای امشب، لایپزیگ در خانه میزبان پاری‌سن ژرمن است. جدال فصل پیش دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها با برتری شاگردان توخل به پایان رسید، اما پاریسی‌ها در مسابقه امشب هر سه مهاجم خود را به‌دلیل مصدومیت دراختیار ندارند. نیمار و مائورو ایکاردی مصدومان مهم این تیم هستند که حالا امباپه نیز به جمع آنها اضافه شده و وضعیت آنخل دی‌ماریا هم هنوز نامشخص است. در این شرایط امید اصلی توخل برای گلزنی به مویزه‌کین جوان است که هفته گذشته هر دو گل تیمش را برابر استانبول باشاک‌شهیر با ثمر رساند. پاریسی‌ها در هفته نخست مغلوب منچستریونایتد شدند و باتوجه به شرایط این گروه به برتری در این مسابقه نیاز دارند. لایپزیگ نیز که هفته پیش شکست عجیب و پرگل 5 بر صفر را برابر یونایتد تجربه کرد، می‌تواند با استفاده از غیبت ستاره‌های حریف، به کسب امتیاز از این دیدار امیدوار باشد.

منچستریونایتد هم که پس از چند نتیجه خوب در لیگ و اروپا این هفته در خانه به آرسنال باخت، هنوز نتوانسته به دوران باثبات اواخر فصل قبل نزدیک شود، اما دیدار امشب آنها در استانبول می‌تواند صدرنشینی این تیم را در سخت‌ترین گروه این مسابقات تثبیت کند. سولشر احتمالا در دیدار امشب به نفراتی چون هندرسون، توانزبه، فن‌دبیک و کاوانی از ابتدا فرصت بازی خواهد داد.

گروه E: خیال راحت چلسی

چلسی که در گروه پنجم این مسابقات به‌نظر نمی‌رسد کار سختی برای صعود داشته باشد در سومین دیدار خود میزبان رن فرانسه است. حریف فرانسوی تاکنون در مرحله گروهی این مسابقات هیچ بردی نداشته و به‌نظر نمی‌رسد امشب زمان مناسبی برای شکستن این طلسم باشد. آبی‌های لندن با خریدهای پرتعداد خود در تابستان خود را به‌عنوان یکی از مدعیان لیگ جزیره مطرح کردند، اما لمپارد برای هماهنگ کردن ستاره‌های خود نیاز به زمان دارد. شاید کلیدی‌ترین خرید او ادوارد مندی باشد که از زمان حضورش در این تیم توانسته خیال لمپارد را از درون دروازه راحت کند و دیگر خبر از اشتباهات عجیب کپا، گلر گرانقیمت و اسپانیایی آنها نیست. رقیب اصلی چلسی در این گروه، سویا است که امشب میزبان کراسنودار روسیه خواهد بود. دو مدعی صدرنشینی این گروه در هفته ابتدایی به تساوی رسیدند تا تکلیف تیم نخست صعودکننده به بازی برگشت دو تیم کشیده شود.

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار
 
 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار