• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۰۸ - ۰۳:۲۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از نامزدهای جایگزینی رسول‌پناه؛ فشار پیشکسوتان برای انتخاب درویش، سکوت مرموز طاهری

نژاد‌فلاح، تازه‌ترین گزینه وزارت برای مدیریت پرسپولیس

دادکان و گرشاسبی: صحبتی با ما نشده است

براساس شنیده‌ها محمدحسین نژادفلاح گزینه‌ای است که ظاهرا مورد وثوق هواداران پرسپولیس، مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان است و همین بی‌حاشیه بودن این مدیر اسبق سرخ‌ها و نظرات مثبت جمعی روی او باعث شده که او به گزینه سرپرستی سرخ‌ها تبدیل شود.

نژاد‌فلاح، تازه‌ترین گزینه وزارت برای مدیریت پرسپولیس

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پرسپولیس با حواشی که این روزها دارد یکی از بدترین روزهای سال‌های اخیر خود را سپری می‌کند و با اینکه از دوشنبه گذشته به هواداران سرخ این نوید را داده بودند که سرپرست یا مدیرعامل جدیدی برای این باشگاه انتخاب می‌کنند اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده و درحالی که قرار بود دیروز جلسه هیات‌مدیره برای بررسی استعفای رسول‌پناه و مشخص شدن جایگزین وی برگزار شود لغو و به امروز موکول شد.

قرار است در این جلسه علاوه‌بر بررسی استعفای علی رغبتی از هیات‌مدیره و مهدی رسول‌پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس، درخصوص سرپرست یا مدیرعامل جدید این باشگاه هم تصمیم‌گیری شود که با توجه به تعدد گزینه‌های مدیریت باید دید بالاخره فرد جدید امروز معرفی می‌شود یا باز هم تصمیم در این رابطه به روزهای آینده موکول می‌شود.

 پافشاری مجلسی‌ها به اجرای قانون منع بازنشستگان

یکی از نفراتی که نامش توسط هواداران باشگاه پرسپولیس در فضای مجازی مطرح شده است و سرخ‌ها علاقه زیادی دارند که او را روی کار ببینند، حمیدرضا گرشاسبی است که به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مجبور به ترک پرسپولیس شد، اما به دلیل اقداماتی که در زمان مدیریت خود انجام داده بود هنوز در خاطر هواداران جایگاه ویژه‌ای دارد و آنها بعد از هر تغییر در مدیریت باشگاه خواهان بازگشت او به باشگاه هستند.

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» وزیر ورزش هیچ نظری روی بازگشت این مدیر بازنشسته به پرسپولیس ندارد و البته پافشاری نمایندگان مجلس در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اولتیماتوم در این خصوص به وزیر نیز در کمرنگ شدن شانس گرشاسبی بی‌تاثیر نبوده است. طبق شنیده‌ها این مدیر در چند روز گذشته تلاش زیادی کرد تا به واسطه سابقه ایثارگری‌اش بتواند از مجلس مجوز حضور در پرسپولیس را دریافت کند اما درنهایت موفق به انجام این کار نشد. گرشاسبی دیروز در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «تا به این لحظه که با شما حرف می‌زنم هیچ‌کس از باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش با من تماسی نداشته و نمی‌دانم قرار است چه تصمیمی برای آینده پرسپولیس بگیرند.»

 مصاحبه‌های دادکان او را گزینه نکرد!

محمد دادکان هم یکی از نفراتی است که هواداران پرسپولیس به واسطه مدیریت خوبش در فدراسیون فوتبال دوست دارند که او را در راس مدیریت باشگاه ببینند و البته در این میان استقلال او در امر مدیریت و وابسته نبودنش به گروه یا جریان خاصی در علاقه هواداران پرسپولیس به او بی‌تاثیر نبوده است.

اما طبق روالی که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، هر فردی که در قامت منتقد وزارت ورزش و شخص وزیر ظاهر شود، جایی در تفکرات وزارت برای حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس ندارد و با توجه به اینکه دادکان همیشه بدون هیچ ملاحظه‌ای ایرادات را بیان می‌کند، او را نیز باید جزء نام‌هایی بشناسیم که قطعا در دوران وزارت سلطانی‌فر نمی‌تواند حکمی در پرسپولیس بگیرد. دادکان هم دیروز در پاسخ به خبرنگار «فرهیختگان» از هرگونه تماس یا مذاکره‌ای برای حضور در پرسپولیس ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 سکوت مرموز طاهری

با اینکه خیلی‌ها معتقدند که علی‌اکبر طاهری هم یکی از گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس است اما منابع موثق نزدیک به وزارت خبر می‌دهند که او شانس زیادی برای مدیرعاملی سرخ‌ها ندارد و اگر هم نام از او به میان آمده بیشتر به خاطر این بوده که هواداران پرسپولیس را به دو بخش تقسیم کنند تا فشار بیشتری به وزیر برای بازگرداندن گرشاسبی به سرزمین سرخ‌ها آورده نشود.

البته شنیده می‌شود که بعد از مطرح شدن نام طاهری برای حضور در پرسپولیس، یکی از مدیران او در پرسپولیس که رابطه صمیمانه‌ای هم با وی داشت تلاش‌هایی را از طریق دوستان نماینده‌اش آغاز کرد تا بتواند او را هم جزء گزینه‌های وزارت مطرح کند اما ظاهرا این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده و وزیر ورزش نظری برای حضور او در پرسپولیس ندارد. البته طاهری چند روزی است که از دسترس خارج شده و همین موضوع نیز به حواشی حضور او در باشگاه پرسپولیس دامن زده است و خیلی‌ها این سکوت را مرموز می‌دانند!

 رغبتی، سد مدیریت علیپور

با اینکه به نظر می‌آید سرپرست بعدی پرسپولیس باید از خارج از هیات‌مدیره به باشگاه اضافه شود اما برخی گمانه‌زنی‌ها از این حکایت می‌کند که اگر قرار باشد یک نفر از هیات‌مدیره به‌عنوان سرپرست موقت کار را پیش ببرد، شانس علیپور، عضو هیات‌مدیره باشگاه برای این کار کم نیست.

با توجه به اینکه این عضو هیات‌مدیره ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با یحیی گل‌محمدی دارد و حتی در جریان حضور تیم در قطر نیز، سرمربی سرخ‌ها درخواست‌هایش را با علیپور مطرح می‌کرد، خیلی‌ها معتقدند که در این شرایط او می‌تواند تیم را از وضعیت کنونی خارج کند اما در این بین شنیده می‌شود که علی رغبتی دیگر عضو هیات‌مدیره به‌شدت با حضور علیپور در باشگاه مخالف است و اگر قرار باشد عضو مستعفی هیات‌مدیره همچنان به کارش در باشگاه ادامه بدهد، شانس علیپور برای مدیریت کم می‌شود.
البته محمد علیپور پیش از این اعلام کرده که علاقه‌ای به مدیرعاملی پرسپولیس ندارد و ترجیح می‌دهد در هیات‌مدیره به این باشگاه کمک کند اما شاید اعتقاد یحیی به او و نظر مثبت وزارت بتواند او را برای مدیرعاملی پرسپولیس متقاعد کند.

 فشار برای مدیریت درویش ادامه دارد

از همان ابتدا که نام‌هایی برای حضور در مدیرعاملی پرسپولیس مطرح می‌شد، از رضا درویش هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های حضور در پرسپولیس یاد می‌شد اما شنیده‌ها از نزدیکان وزیر خبر از این می‌دهد که وزیر ورزش به هیچ عنوان روی این نام نظری ندارد و با توجه به اینکه این مدیر پیشنهاد شده شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس است، آنها بیشتر از همیشه روی نام این مدیر مقاومت می‌کنند.  البته ظاهرا رضا درویش در خارج از وزارت دوستان بسیاری دارد که همچنان تلاش می‌کنند تا او را به وزیر تحمیل کنند، اما تا این لحظه وزارت زیربار این نام نرفته و بعید به نظر می‌رسد او بتواند در پرسپولیس مسئولیتی بگیرد.

 گزینه جدید وزارت؛ محمد حسین نژادفلاح!

دیروز اما خبری به دست خبرنگار «فرهیختگان» رسید که حکایت از احتمال حضور یک مدیر نام آشنا برای پرسپولیسی‌ها در راس باشگاه داشت. براساس شنیده‌ها محمدحسین نژادفلاح گزینه‌ای است که ظاهرا مورد وثوق هواداران پرسپولیس، مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان است و همین بی‌حاشیه بودن این مدیر اسبق سرخ‌ها و نظرات مثبت جمعی روی او باعث شده که او به گزینه سرپرستی سرخ‌ها تبدیل شود.

شنیده می‌شود اگر امروز جمع‌بندی هیات‌مدیره هم روی نام محمدحسین نژادفلاح مثبت باشد، این امکان وجود دارد که او به‌عنوان عضو پنجم هیات‌مدیره توسط وزارت ورزش معرفی شود و فعلا به‌عنوان سرپرست کارش را در این باشگاه آغاز کند.

با توجه به خاطرات خوبی که هواداران پرسپولیس با این مدیر دارند قطعا اگر او گزینه نهایی وزارت و هیات‌مدیره باشگاه باشد، می‌تواند خبر خوبی نیز برای آنها باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار