• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۰۶ - ۱۱:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
صافی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین تشکیلات ورزشی کشور را دارد

کره دوباره از من دعوت کرد تا کاراته‌اش احیا شود

سرمربی تیم‌ملی کاراته کره جنوبی گفت: کره‌ای‌ها در مقطعی مربیان ژاپنی و اسپانیایی داشتند و با دعوت مجدد از من خواهان احیای تیم شدند. البته این کار سختی است، چون در کره کاراته‌کا کم هست و باید خیلی هوشمندانه و حساب‌شده از نیروهای موجود استفاده کرد.

کره دوباره از من دعوت کرد تا کاراته‌اش احیا شود

به گزارش «فرهیختگان»، احمد صافی، سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و سرمربی تیم‌ملی کاراته کره جنوبی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت‌بدنی و علوم‌ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دانشجوی دوره دکتری مدیریت ورزش در دانشگاه CCNU چین (در مرحله دفاع از رساله) است.

وی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره فعالیت‌هایش خصوصا در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: «خوشحالم که از سال‌ها پیش در خدمت ورزش کشور و به‌خصوص تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی هستم. از سال ۱۳۸۲ به‌طور کامل در خدمت تیم دانشگاه آزاد بوده‌ام و به‌عنوان رئیس انجمن و سرمربی تیم در رویدادهای داخلی و بین‌المللی و دانشگاهی افتخارات باارزشی را به‌دست آورده‌ایم.»

صافی به مقام‌هایی که در این مدت کسب کرده، اشاره و تصریح کرد: «6بار عنوان قهرمانی در سوپرلیگ و کسب پرافتخارترین تیم باشگاهی با دانشگاه آزاد اسلامی، چهار عنوان نایب‌قهرمانی و دو عنوان سومی در سوپرلیگ، قهرمانی باشگاه‌های آسیا در ازبکستان و سومی جهان در دانشگاه‌های جهان و دومی آسیا در دانشجویان آسیا و خیلی نتایج مختلف در لیگ‌های کاراته و مسابقه‌های بین‌المللی در سطوح مختلف افتخاراتی است که در این مدت کسب شده و هم‌اکنون دانشگاه ملی‌پوشان ارزشمندی دارد که سهمیه المپیک را به‌دست آورده‌اند.»

وی درباره هدف‌گذاری تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در فصل آینده گفت: «ما دو هدف داریم؛ کسب هفتمین عنوان قهرمانی کشور و ساختن و معرفی جوانان جویای نام دانشگاهی که تبدیل به قهرمانان بزرگی شوند و از تجربه بزرگ‌ترهای تیم بهره‌مند شوند تا پشتوانه خوبی برای تیم دانشگاه و تیم‌ملی باشند. بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده و کاپیتان تیم‌‌ملی ذبیح‌اله پورشیب، عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و تیم ملی هستند که برای حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۲۱ توکیو آماده می‌شوند. سهمیه بهمن عسگری قطعی شده و یک رقابت سخت و نفسگیر بین سنگین‌وزن‌های کاراته هست. یکی از این دو ورزشکار برجسته شانس حضور در المپیک را دارد که منتظر رقابت‌های پیش‌رو هستند. ملی‌پوشانی مثل مهدی خدابخشی که واقعا ورزشکار سطح بالایی است و با تیم‌ملی افتخارات زیادی کسب کرده و مهدی سلطانی کاپیتان پیشین تیم‌ملی و کاپیتان تیم دانشگاه درکنار سامان حیدری و مهدی رحیمی‌نژاد و سیدعلی کریمی و علی مسکینی با جوان‌ترهای تیم مثل علی رحیمی و علی‌اکبر دستجانی و مهرداد پورشیب و طاها عبداللهی و ملی‌پوشان کاتای دانشگاه ابوالفضل شهرجردی و علی زند و میلاد فرازمهر هر تیمی را نه در سطح ایران در سطح جهان متعجب خواهند کرد.»

صافی درباره تمهیدات و تسهیلاتی که مرکز ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای ورزشکاران و قهرمانان درنظر گرفته است، خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی حرفه‌ای‌ترین و بزرگ‌ترین تشکیلات ورزشی کشور را دارد که با تقویت علمی و ساختاری متفاوت خدمات ویژه‌ای را به ورزش ایران ارائه کرده است؛ باشگاهی تمام‌عیار در رشته‌های متفاوت در بخش بانوان و آقایان. باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت‌های خوبی را از گذشته پایه‌ریزی کرده است و ضمن تشکر از مسئولان پیشین، یقین داریم حضور دکتر لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نویدبخش روزهای فراموش‌نشدنی در ورزش کشور باشد. قطعا تجربه بین‌المللی دکتر لشگری و شناختش از ورزش دانشگاهی، ما را بیش از پیش به درخشش تیم‌های دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی امیدوارتر کرده ‌است. در همین مدت کوتاه درخشش و نتایج تیم‌های دانشگاه در شرایط موجود تاییدکننده این موضوع است. در سایر کشورها و کره تیم‌های باشگاهی و منطقه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله بازی‌های ملی رقابت می‌کنند و اسپانسرهای متفاوت ازطریق بخش دولتی و خصوصی و شرکت‌ها و مناطق و حتی دانشگاه‌ها، حضوری فعال دارند، ولی از نظر وسعت تیمداری و تنوع ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی به‌نظر تشکیلاتی‌تر و هدفمندتر حرکت کرده است. اگر سایر بخش‌ها و شرکت‌ها از این دانشگاه الگو بگیرند، سطح ورزش کشور قطعا پیشرفت چشمگیری خواهد کرد. هیچ باشگاهی تنوع و وسعت کاری تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را ندارد. از این نظر افتخار می‌کنیم در این تیم درکنار سایر همکاران در بخش‌های ورزشی تاثیر مثبتی در ورزش کشور داریم.»

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «در ماه‌های اخیر ارتباط دانشگاه، رسانه و فرهنگ، حرفه‌ای‌تر و پررنگ‌تر شده و شکل ویژه‌ای به‌خود گرفته است. به‌نظر من در هفته‌های گذشته انعکاس رویدادهای ورزشی دانشگاه کامل‌تر و هدفمندتر و اصولی‌تر پیش رفته و در لیگ‌های دوچرخه‌سواری و دوومیدانی و کشتی، پوشش خبری عالی و موثری را شاهد بودیم. پیشرفت ارزشمند در این زمینه، به‌حتم در درخشش بیشتر تیم‌های باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اثرگذار بوده و اعضای کادر فنی و ورزشکاران انگیزه مضاعفی به‌وجود آورده‌اند. در جهان کنونی بدون توجه رسانه و اهمیت پرداختن به اطلاعات و اخبار، ارزش کار به‌طور واقعی نمایان نخواهد شد و جا دارد علاوه‌بر کادر اداری و فنی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکر ویژه‌ای از بخش رسانه‌ای دانشگاه داشته باشم.»

سرمربی تیم کاراته کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که شرایط دانشگاه آزاد اسلامی در تیمداری مربوط‌به رشته کاراته در قیاس با باشگاه‌های کره‌جنوبی چگونه است؟ گفت: «تیم کره‌جنوبی قبل از حضور من تا سال ۲۰۰۷ فقط یک برنز در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ پوسان داشت که میزبان بود. از زمان حضور من به‌عنوان سرمربی اما بیش از ۶۵ مدال رسمی در آسیا، شرق آسیا، بازی‌های آسیایی و دانشجویان جهان به‌دست آورده است. کاراته کره بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به سطح بالایی رسید و حتی سه مدال طلای آسیا و چندین مدال نقره و برنز و طلای دانشجویان جهان را گرفت. تیم‌ملی کاراته کره‌جنوبی در تمامی اوزان در آسیا مدال‌های باارزشی گرفت، اما بعد از پایان نخستین حضور من حدود چهارسال فقط یک برنز در آسیا به‌دست آورد. کره‌ای‌ها در مقطعی مربیان ژاپنی و اسپانیایی داشتند و با دعوت مجدد از من خواهان احیای تیم شدند. البته این کار سختی است، چون در کره کاراته‌کا کم هست و باید خیلی هوشمندانه و حساب‌شده از نیروهای موجود استفاده کرد.»

وی تصریح کرد: «ما ایرانی هستیم و متعهد به خدمت و پیشرفت کشور. هر شخصی در هر جایگاهی باید برای مسئولیت خود تعهد و تلاش داشته باشد. امیدوارم در این روزهای خاص و مشکلات متفاوت، دست در دست هم در مسئولیت‌هایمان بهترین عملکرد را داشته باشیم و در این مهم دانشگاه آزاد اسلامی سرآمد باشد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار