• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۸-۰۵ - ۱۰:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرعامل پیکان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: واسعی نخواست قیمتش بالا برود

تعویق چندروزه لیگ ضرری ندارد، اما نباید تمدید شود

تعویق چندروزه لیگ ضرری ندارد اما اگر قرار باشد این زمان یک هفته یا 10 روزه باز هم تمدید شود، قطعا تیم‌ها و کادر فنی‌شان به مشکل برمی‌خورند و دود این مشکل به چشم لیگ و تیم ملی می‌رود.

تعویق چندروزه لیگ ضرری ندارد، اما نباید تمدید شود

به گزارش «فرهیختگان»، همه تیم‌ها برای شروع دوباره لیگ‌برتر کار خود را آغاز کرده‌اند و درحال سپری کردن دوران پیش‌فصل برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ بیستم هستند. هرچند ویروس کرونا شرایط تیم‌ها را تا حد زیادی با تغییر مواجه کرده و آنها هنوز به فوتبال با کرونا عادت نکرده‌اند و همین موضوع می‌تواند بر روی کیفیت لیگ تاثیر بسزایی بگذارد. حالا از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که اوج گرفتن ویروس کرونا در کشور باعث شده تا مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برای صدور مجوز لیگ فوتبال مردد باشند و زمزمه‌هایی مبنی‌بر تاخیر در آغاز لیگ برتر به گوش می‌رسد. هرچند این نگرانی برای تیم‌ها وجود دارد که مبادا این تاخیر طولانی‌تر شده و روند آمادگی تیم‌ها برای آغاز لیگ برتر با مشکل مواجه شود. مدیرعامل باشگاه پیکان تهران اما معتقد است تاخیر چندروزه مشکلی برای لیگ ایجاد نمی‌کند، به این شرط که بیشتر نشود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با اکبر محمدی را در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا از شرایط پیکان در روزهای پیش‌فصل صحبت کنید.

خدا را شکر تیم ما در این مدت تمرینات خوبی را زیر نظر کادرفنی آغاز کرده و امیدواریم با بالارفتن سطح آمادگی بازیکنان بتوانیم پای به عرصه رقابت‌های لیگ برتر بگذاریم و نتایج درخور شأنی برای باشگاه پیکان به دست بیاوریم. هرچند ویروس کرونا تمام مشاغل جامعه و به تبعیت از آن، فوتبال را تحت‌تاثیر قرار داده و نمی‌توانیم مثل گذشته بی‌پروا و راحت کارها را دنبال کنیم، اما این مشکل برای تمام تیم‌های لیگ برتری وجود دارد و باید عادت کنیم درکنار این ویروس زندگی کرده و فصل را سپری کنیم.

البته خبر می‌رسد که احتمالا زمان آغاز لیگ تغییر کند و این موضوع برای یک‌سری از تیم‌ها خوب است و برخی تیم‌ها را نیز متضرر می‌کند. این اتفاق را برای پیکان چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما نمی‌توانیم در این مورد به‌صورت خاص و جزء‌به‌جزء صحبت کنیم، چراکه تمام تیم‌های فوتبال در تمام دنیا زمان آغاز تمرینات خود را با تاریخ شروع رقابت‌هایشان برنامه‌ریزی می‌کنند و مربیان تصمیم می‌گیرند در چه زمانی فشار تمرینات را به اوج خود برسانند و سپس از شدت تمرینات کم کنند تا بازیکنان در شرایط کاملا آماده پای به رقابت‌ها بگذارند. حالا وقتی صحبت از تاخیر لیگ می‌شود، مربیان ما با مشکل مواجه می‌شوند و تمام برنامه‌ریزی‌شان برای ساخت بازیکنان آماده برهم می‌خورد.

پس یعنی شما هم مخالف تاخیر در آغاز لیگ هستید و این را به ضرر پیکان می‌دانید؟

بستگی دارد این تاخیر در آغاز لیگ چقدر باشد. گاهی اوقات مسابقات با تاخیر یک هفته تا 10 روز آغاز می‌شود که این موضوع در فوتبال ما طبیعی است، هرچند همین مقدار تاخیر در فوتبال دنیا به‌چشم می‌آید و برای تیم‌ها دردسرآفرین می‌شود. اما به‌نظر من در این شرایط کرونای کشور باعث می‌شود بیشتر از این مدت بخواهند در آغاز لیگ وقفه بیندازند. اگر قرار باشد این زمان یک هفته یا 10 روزه باز هم تمدید شود، قطعا تیم‌ها و کادر فنی‌شان به مشکل برمی‌خورند و دود این مشکل به چشم لیگ و تیم ملی می‌رود. البته باید بگویم ما هم مثل تمام تیم‌های لیگ برتر مطیع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و قطعا سلامت ورزشکاران و کادرفنی از هرچیز دیگری واجب‌تر است.

از نقل‌وانتقالات پیکان بگویید. توانستید به خواسته‌های کادر فنی در بازار خریدوفروش بازیکن دست پیدا کنید؟

خب ما در این ایام با برخی از بازیکنانی که به هر دلیلی در تفکرات سرمربی تیم جایی نداشتند خداحافظی کردیم. هرچند تمام این بازیکنان برای پیکان زحمت کشیده بودند و حضورشان در فهرست مازاد ما دلیل بر عدم توانایی فنی آنها نبود و تنها دلیلش تفکرات سرمربی تیم بوده که باید در فوتبال حرفه‌ای به آن احترام بگذاریم. هرچند برخی از مهره‌های خوب را هم به‌دلیل حضور در تیم‌های بزرگ‌تر و فوتبال اروپا از دست دادیم که کاری از دست مدیریت برای حفظ‌شان برنمی‌آمد. ازسوی دیگر در حد توان با نفراتی که موردنظر کادرفنی قرار داشتند صحبت کردیم و توانستیم بسیاری از نیاز آنها را با خرید بازیکنان جدید برآورده کنیم تا ان‌شاءالله حضور پربارتری در رقابت‌های لیگ برتر داشته باشیم.

به‌نظر می‌آید این فصل نقل‌وانتقالات با سال‌های قبل یک تفاوت عمده داشت و آن‌هم بالا رفتن عجیب‌وغریب قیمت بازیکنان بود. این موضوع کار شما را به‌عنوان مدیرعامل سخت نکرده بود؟

باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و نوسان قیمت ارز در کشور می‌توانستیم پیش‌بینی این موضوع را داشته باشیم که قیمت بازیکنان هم به همان اندازه بالا برود. البته ما در پیکان بودجه مشخصی داریم و نمی‌توانیم هرچقدر که دل‌مان می‌خواهد به هر بازیکنی بپردازیم و قطعا باتوجه به سقف بودجه‌ای که داشتیم، با بازیکنان مدنظر وارد مذاکره شدیم و به همین جهت ما چندان با مساله بالا رفتن قیمت بازیکنان دست‌وپنجه نرم نکردیم، هرچند شاید در برخی موارد نتوانستیم با بازیکنان مدنظرمان به‌لحاظ مالی کنار بیاییم.

موضوع شکایت از واسعی به کجا کشید و آیا هنوز این شکایت پابرجاست یا اینکه قرار است با او توافق کنید؟

ما شکایت خود را از این بازیکن به کمیته انضباطی ارائه دادیم و مدارک خود را هم ضمیمه پرونده کرده‌ایم و منتظریم رای نهایی در این‌خصوص صادر شود. ازنظر ما واسعی نمی‌توانست به‌صورت یک‌طرفه قراردادش را فسخ کند و حالا در انتظار این هستیم تا این موضوع در کمیته تعیین وضعیت بررسی شود و رای نهایی صادر شود. من فکر می‌کنم واسعی باید کمی بیشتر تحمل می‌کرد تا با شرایط بهتری به تیم موردنظرش منتقل شود.

اما او هم بر این باور بود که مسئولان پیکان هر روز یک قیمت برای او تعیین می‌کردند و این موضوع او را کلافه کرده بود.

من فکر نمی‌کنم این موضوع خیلی هم عذاب‌آور باشد و در این بازار نقل‌وانتقالات، قیمتی که ما برای او مشخص کردیم، چندان هم فضایی نبود. او باید این را می‌دانست که وقتی قیمت رضایتنامه یک بازیکن بالا می‌رود، به همان اندازه مبلغ قراردادش هم بالا می‌رود و متاسفانه واسعی با اقدامی که کرد نخواست قرارداد بالاتری نصیبش شود.

حالا خواسته شما در صورت پیروزی در پرونده واسعی چیست؟ آیا قصد بازگرداندن او را دارید یا به‌دنبال غرامت هستید؟

اولا اینکه ما نمی‌توانیم بازیکنی را که به‌دنبال پیشرفت است و فکرش با تیم نیست، به‌زور نگه داریم و برایش در هرکجا که فوتبال بازی می‌کند آرزوی موفقیت می‌کنیم. بعد هم اینکه باشگاه پیکان در رشد و پیشرفت فوتبالی واسعی نقش بالایی داشته و نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم و تنها خواسته ما درخصوص این بازیکن حق و حقوقی است که باید باشگاه پیکان از کنار این بازیکن کسب می‌کرد و خواسته دیگری نداریم. امیدوارم این موضوع درنهایت طوری خاتمه پیدا کند که بازیکن ضربه نخورد.

*‌نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار