• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۳۰ - ۰۹:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» بررسی کرد؛ مدافع ملی‌پوش پرسپولیس از حضور در فینال آسیا محروم شد؟

باشگاه: با شجاع توافق کردیم، فسخ نکرده است

کارشناس حقوقی: مشکلی برای حضور خلیل‌زاده در فینال نیست

با اینکه حالا چند روز است که باشگاه ادعا می‌کند با شجاع توافقات لازم را جهت ادامه همکاری صورت‌داده و هیچ مشکلی برای امضای قرارداد و حضور او در تمرینات تیم وجود ندارد اما در این چند روز او در باشگاه حاضر نشده تا متمم جدید قراردادش را امضا کند و همین موضوع به علامت سوال و جای نگرانی هواداران سرخ تبدیل شده است.

باشگاه: با شجاع توافق کردیم، فسخ نکرده است

به گزارش «فرهیختگان»، تیم پرسپولیس رفته‌رفته شکل اصلی خود را پیدا می‌کند و با پیوستن نفرات اصلی و ملی‌پوش به جمع سایر شاگردان یحیی گل‌محمدی، او می‌تواند برای حضوری پرقدرت در رقابت‌های پیش رو تیمش را تمرین دهد و با ایجاد هماهنگی بیشتر بین شاگردانش به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به رقابت‌های لیگ برتر بگذارد و البته برای فینال آسیا نیز برنامه‌ریزی کند.

در این بین برخی از حواشی، باشگاه و کادرفنی را تحت فشار قرار داده و اجازه نمی‌دهد آنها بتوانند روی موضوع خاصی متمرکز شوند و البته فضای مجازی هم در این بین کمک شایانی به حاشیه‌سازان کرده تا آنها بتوانند به‌راحتی و با درج اخباری غیرموثق علاوه‌بر جمع کردن مخاطبان بیشتر، به اهدافی که در سر دارند برسند و البته رویکرد مدیران پرسپولیس در قبال اخبار حاشیه‌ای هم کمک کرده تا اخبار نادرست خیلی زود دست‌به‌دست شود و هواداران را دچار نگرانی کند.

یکی از مباحثی که دیروز مطرح شد و تا حد زیادی در رسانه‌های مجازی دست‌به‌دست چرخید، موضوع فسخ قرارداد شجاع خلیل‌زاده با پرسپولیس و مشکلاتی که این اقدام برای او و سرخ‌ها ایجاد می‌کند، بود.

 شجاع فسخ نکرده است

اخباری که دیروز در رسانه‌های هواداری و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد به فسخ قرارداد خلیل‌زاده با پرسپولیس و به تبعیت از آن، محرومیت او از حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ارتباط داشت. افرادی که این خبر را منتشر کردند بر این باور بودند که این فسخ قرارداد به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده و با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس، او نمی‌تواند در صورت توافق و ثبت یک قرارداد جدید در فینال آسیا با پیراهن سرخ به میدان برود.

در این بین اما باشگاه پرسپولیس بدون توجه به حواشی و صحبت‌ها، مشغول رتق‌وفتق امور جاری بود و علت سکوت مدیران سرخ هم به استعلاماتی مربوط می‌شد که آنها از سازمان لیگ گرفته بودند و می‌دانستند که جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

درخصوص این موضوع باشگاه پرسپولیس بعد از استعلام از سازمان لیگ متوجه شده که شجاع خلیل‌زاده اصلا قراردادش را فسخ نکرده و تنها تهدید به فسخ قرارداد کرده و به باشگاه نیز مهلتی 10 روزه برای دریافت طلب‌هایش داده است. طبق اعلام باشگاه پرسپولیس به روزنامه «فرهیختگان»، آنها پیش از پایان این مهلت 10 روزه که چهارشنبه هفته گذشته بود با شجاع به توافق رسیدند تا مشکلی باشگاه پرسپولیس را در قبال این بازیکن تهدید نکند.

 امروز و فردای شجاع و نگرانی هواداران

با اینکه حالا چند روز است که باشگاه ادعا می‌کند با شجاع توافقات لازم را جهت ادامه همکاری صورت‌داده و هیچ مشکلی برای امضای قرارداد و حضور او در تمرینات تیم وجود ندارد اما در این چند روز او در باشگاه حاضر نشده تا متمم جدید قراردادش را امضا کند و همین موضوع به علامت سوال و جای نگرانی هواداران سرخ تبدیل شده است.

در این خصوص شنیده می‌شود که او برای امضای قرارداد جدید باید پولی از باشگاه دریافت کند و تا زمانی که این پول حاضر نشود او حاضر نیست که پای توافق جدید را امضا کند و با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس این روزها از لحاظ مالی در شرایط بدی قرار دارد، هنوز نتوانسته این مبلغ را تهیه کند و همین موضوع باعث شده که حضور این بازیکن که در آخرین اعلام قرار بود دیروز به باشگاه برود به تعویق بیفتد.

 باختر: حضور شجاع در فینال آسیا بلامانع است

با توجه به اتفاقاتی که بعد از دیدار با النصر عربستان رخ داد و ادعای آنها درخصوص غیرقانونی بودن بازیکنان جدید پرسپولیس، حالا کارشناسان و اهالی رسانه اتفاقات این‌چنینی را بیشتر مورد رصد قرار می‌دهند تا در آینده مشکلی برای نمایندگان کشورمان ایجاد نشود. درخصوص شرایط فسخ قرارداد شجاع خلیل‌زاده و ایرادات قانونی که می‌تواند حضور او در فینال آسیا ایجاد کند با محمدرسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال همکلام شدیم. او در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «در ابتدا باید بگویم صحبت‌هایی که امروز مطرح شده بیشتر از عدم اطلاع از قوانین است و در همین ابتدا باید بگویم حضور شجاع خلیل‌زاده در فینال آسیا هیچ مشکلی ندارد.»

او ادامه داد: «مگر آخرین مرتبه که کنفدراسیون فوتبال آسیا لیست بازیکنان پرسپولیس را دریافت کرده شانزدهم شهریورماه نبوده؟ به  این ترتیب پرسپولیس لیست جدیدی هم به AFC ارسال نکرده که بگوییم پرسپولیس نام این بازیکن را از لیست خود خارج کرده است و به این ترتیب خلیل‌زاده هیچ منع قانونی برای همراهی کردن پرسپولیس در بازی‌های لیگ برتر و فینال آسیا ندارد.»

این کارشناس حقوقی فوتبال کشور در ادامه خاطرنشان کرد: «وقتی یک بازیکن از طریق فدراسیون فوتبال اقدام به فسخ قرارداد می‌کند، این فسخ به کنفدراسیون فوتبال ارسال نمی‌شود و البته در هیچ کجای دنیا هم این اتفاق رخ نمی‌دهد، اما اصلا بنا را بر این بگذاریم که بازیکن به دلیل عدم دریافت مطالباتش، فسخ یکطرفه از طریق  AFC انجام داده و خواهان دریافت مطالباتش شده است. در این صورت هم باز خلیل‌زاده با یک قرارداد جدید می‌تواند پرسپولیس را همراهی کند و حتی بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه هم مانعی برای حضور مجدد شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس ایجاد نمی‌کند.»

باختر در خاتمه افزود: «اگر شجاع به‌طور مثال به یک تیم دیگر بپیوندد در این صورت می‌شود بازیکن سابق پرسپولیس و دیگر نمی‌تواند تا باز شدن پنجره به پرسپولیس برگردد. اما او فعلا بازیکن پیشین پرسپولیس است و منعی برای تمدید قرارداد یا امضای قرارداد جدید ندارد و فیفا تنها جذب بازیکن جدید را برای پرسپولیس ممنوع کرده است.»

ادعای قطری‌ها، خلیل‌زاده با الریان تمام کرده است!

مدیر رسانه‌ای پرسپولیس: در مورد بشار هم همین را گفتند

یکی از اخباری که در رسانه‌ها و به نقل از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های قطری منتشر شد، بحث قرارداد شجاع خلیل‌زاده با الریان قطر بود که با توجه به عدم حضور این بازیکن در باشگاه، تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک بود و باعث شد تا هواداران پرسپولیس مدام در مورد دلیل حضور نیافتن شجاع در باشگاه سوال کنند.

در این خصوص مدیر رسانه‌ای پرسپولیس به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «اصلا موضوع حضور او در فوتبال قطر دیگر مطرح نیست و طبق اخباری که من دارم تمام توافقات با این بازیکن صورت گرفته و تنها امضای قرارداد باقی‌مانده که آن هم فکر می‌کنم نهایتا امروز انجام شود.»

او در مورد ادعای رسانه‌های عربی گفت: «آنها در مورد بشار هم زیاد از این مطلب‌ها نوشتند و حتی ادعا کردند که کارش با القطر تمام شده است، اما دیدید که بشار در پرسپولیس ماندگار شد و ادعای آنها کاملا بیراه بوده است. در مورد شجاع هم اوضاع به همین شکل است و قطعا منابع آنها آن‌قدر قوی نیستند که اخبار موثقی در اختیارشان قرار دهند.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار