• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۲۴ - ۱۱:۱۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دور رفت لیگ کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور آغاز شد

دانشگاه آزاد اسلامی در رده دوم و امیدوار به صعود

بنا، تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از شانس‌های صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ برتر دانست و ابراز امیدواری کرد که امسال این تیم بتواند سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کند.

دانشگاه آزاد اسلامی در رده دوم و امیدوار به صعود

به گزارش «فرهیختگان»، مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از روزگذشته در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی در روز نخست به ۲ پیروزی و یک شکست دست پیدا کرد. این تیم ابتدا در نخستین دیدار مرحله رفت این رقابت‌ها، با نتیجه ۷ بر ۳ تیم صبا نور کردستان را شکست داد. در ادامه این رقابت‌ها و در دومین دیدار در چارچوب رقابت، دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل تیم شهدای مقاومت قم به پیروزی رسید تا شرایطش برای صعود به دور بعدی مسابقه‌ها هموار‌تر شود. در ادامه این تیم از ساعت 18:30 روزگذشته با تیم متمول بازار بزرگ ایران دیداری بسیار حساس را برگزار کرد که درنهایت تیم پرستاره بازار بزرگ ایران با نتیجه ۷بر۳ به برتری رسید. تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی با 2 پیروزی و یک شکست در رده دوم جدول گروه «ب» قرار گرفته و همچنان امیدوار و مصمم به صعود از گروه خود است. این تیم صبح امروز در آخرین مسابقه خود از دور رفت گروه «ب» لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور به‌مصاف تیم احتشام گستر کارون می‌رود.

 لشگری: امیدوارم هر 2 تیم کشتی ما روی سکو بروند

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درحاشیه برگزاری مسابقات کشتی فرنگی درخصوص نتایج و شرایط تیم دانشگاه آزاد اسلامی به «فرهیختگان» گفت: «پیروزی‌های ارزشمند تیم کشتی دانشگاه را به‌خصوص به دکتر طهرانچی که نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند، تبریک عرض می‌کنم و این پیروزی‌ها را به جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تقدیم می‌کنیم. دو مسابقه‌ سنگین و فشرده را برگزار کردیم که در دیدار نخست حریف را که از ملی‌پوشان خوبی بهره می‌برد، غیرتمندانه و با تدبیر کادرفنی شکست دادیم. شاید روی کاغذ در ابتدا نگرانی‌هایی بود اما با غیرت بچه‌ها تیم پرمهره و قدرتمند صبا نور کردستان را شکست دادیم. در ادامه به‌مصاف مقاوت قم رفتیم که بازی راحت‌تری نسبت به بازی صبح را برگزار کردیم. امیدوارم درنهایت نتایجی به‌دست بیاید که درجایگاه خوبی در دور رفت رقابت‌های لیگ کشتی فرنگی برسیم.»

لشگری درباره نگاه کلان دانشگاه به رشته ورزشی کشتی تاکید کرد: «بالاخره در باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی روی ورزش اول کشور در هر دو بخش آزاد و فرنگی‌ سرمایه‌گذاری کردیم و تیمداری می‌کنیم. تیم آزاد در گروه خودش در دور رفت دوم شد و تیم فرنگی هم نتایج خوبی تا اینجا گرفته. ما باید از این تیم‌ها پشتیبانی و حمایت کنیم تا بدون نگرانی به‌کار خود ادامه دهند و امیدواریم هر دو تیم به‌مرحله نهایی و فینال بروند و روی سکو بایستیم که این یک افتخار برای دانشگاه آزاد اسلامی است که درحال‌حاضر درکنار فدراسیون‌ها برای کمک به ارتقای فنی ورزش کشور کمک می‌کند. ضمن اینکه پشتوانه‌سازی برای حضور قدرتمند تیم‌های ملی‌مان در میادین را از سیاست‌های خودمان می‌دانیم که با دستور مقام عالیه دانشگاه آزاد اسلامی درحال انجام و اقدام است.»

 حاشیه مسابقات  کاهش جذابیت درغیاب تماشاگران

مسابقه‌ها به‌خاطر شرایط خاص این روزها بدون حضور تماشاگر برگزار شد و همین موضوع باعث شد در تالار خاطره‌انگیز ۱۲هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران فضای دلگیری حاکم شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، شمار محدودی از عکاسان و خبرنگاران ورزشی درمحل برگزاری مسابقه‌ها حضور داشتند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری مسابقه‌ها، محسوس بود.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان از صبح چهارشنبه درمحل برگزاری مسابقه حضور داشت و کشتی‌گیران را به‌دقت زیرنظر گرفته بود.

دکتر لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در تالار ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی با اعضای کادر فنی و تیم کشتی فرنگی دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد و پیروزی‌های آنان را تبریک گفت.

 تمجید بنا از درخشش فرنگی‌کاران دانشگاه آزاد اسلامی

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران که از نزدیک شاهد این رقابت‌ها بود، از عملکرد درخشان تیم کشتی دانشگاه آزاد اسلامی تمجید کرد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی سال‌هاست که درعرصه ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کند و خوشحالم که امسال نیز تیم کشتی فرنگی این دانشگاه، در رقابت‌های لیگ برتر حضور قدرتمندی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی، کمک بزرگی به ورزش کشور کرده است و بسیاری از قهرمانان و نخبگان ورزشی، دانشجوی این دانشگاه بوده یا هستند.»  بنا، تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از شانس‌های صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ برتر دانست و ابراز امیدواری کرد که امسال این تیم بتواند سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کند.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار