• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۲۲ - ۱۰:۰۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ خروجی دادگاه وزیر ورزش و جوانان در بهارستان

استقلالی‌ها: وزیر پرسپولیسی است، خلیل‌زاده اقبال مردمی ندارد

مددی: مجلس با وضع قوانین تسهیل‌گرانه کمک کند

روز گذشته جلسه‌ای به میزبانی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و با حضور پیشکسوتان و مدیران این باشگاه و البته نمایندگان وزارت ورزش و اعضای کانون پیشکسوتان برگزار شد.

استقلالی‌ها: وزیر پرسپولیسی است، خلیل‌زاده اقبال مردمی ندارد

به گزارش «فرهیختگان»، بعد از اینکه هفته گذشته هواداران استقلال در اعتراض به شرایط این باشگاه و ناکامی‌های به‌دست‌آمده طی سالیان اخیر جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و به‌نوعی این اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس رساندند، قرار شد روز گذشته جلسه‌ای به میزبانی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و با حضور پیشکسوتان و مدیران این باشگاه و البته نمایندگان وزارت ورزش و اعضای کانون پیشکسوتان برگزار شود.

این جلسه با حضور قاضی‌زاده‌هاشمی و محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش و چند نماینده دیگر و احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال و علی‌نژاد، معاونت وزارت ورزش و پیشکسوتانی مانند هادی طباطبایی، ستار همدانی، امید روانخواه، بهتاش فریبا، خسرو حیدری و مجید خاتونی به نمایندگی از شرکت پیشکسوتان استقلال و تنی چند از اعضای کانون هواداران مردم‌نهاد استقلال برگزار شد.

پیشکسوتان استقلال به نمایندگی از این باشگاه اعتراضاتی را در حضور نمایندگان مجلس به معاون وزارت ورزش مطرح کرده و با صراحت اعلام کردند که وزیر ورزش پرسپولیسی بوده و تصمیماتی که می‌گیرد به‌صورت شفاف به نفع پرسپولیس و به ضرر استقلال است. در ادامه درخصوص مباحث مالی و مشکلات به‌وجودآمده ازجمله بسته شدن پنجره‌های استقلال، بی‌ثباتی مدیریتی، مشکلات مالی منجر به بدهی انباشته از دوران قبل تا حالا و وجود مدیرانی بی‌کفایت در سال‌های اخیر توسط پیشکسوتان صحبت شد و آنها اعتقاد داشتند بنابر همین تصمیمات، ‏شأن باشگاه طی سالیان اخیر نزول کرده است. هرچند آنها اعتقاد داشتند بیشتر تصمیمات گرفته‌شده علیه استقلال در دولت اخیر و در زمان وزارت سلطانی‌فر رخ داده است.

در ادامه نیز علی‌نژاد، معاون وزارت ورزش توضیحاتی را ارائه داد و سعی کرد با پاسخ‌هایش استقلالی‌ها را قانع کند که چندان موفق نبود. درنهایت طرفین توافق کردند طی اقداماتی تا یک هفته آینده پنجره استقلال باز شده، مطالبات میلیچ و دیاباته نیز پرداخت شده و ظرف دو سه هفته آینده تا قبل از آغاز رقابت‌های لیگ درباره مدیرعامل و هیات‌مدیره نیز تعیین‌تکلیف شود و درصورتی‌که این اتفاقات نیفتد، وزیر ورزش برای استیضاح در مجلس حاضر خواهد شد. نکته قابل‌توجه اینکه محور اصلی صحبت‌ها روی ناکارآمدی اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره استقلال و عدم اقبال هواداران از وی بود و پیشکسوتان و اعضای حاضر روی این موضوع اتفاق‌نظر داشتند و درخصوص رسیدگی به برخی ابهامات و تغییرات در این خصوص از نمایندگان مجلس درخواست خود را با اقدام فوری از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که در این بین قاضی‌زاده اعلام کرد نمی‌توانند روی جزئیات ورود کنند و اینها در حیطه وزارت ورزش است اما وزارت ورزش هم باید تصمیمات درست، کامل و جامعی درخصوص استقلال بگیرد.

نکته قابل‌توجه اینکه در ابتدای این جلسه پیشکسوتان با انتقاد از علی‌نژاد این موضوع را مطرح کردند که باید دیروز وزیر رودرروی استقلالی‌ها می‌نشست و پاسخگوی آنها می‌شد، چون رئیس مجمع است. آنها صراحتا اعلام کردند وزیر هم حق دارد پرسپولیسی باشد اما حق ندارد در حق استقلال اجحاف کند.

 مددی: مجلس نباید همه راه‌ها را ببندد

احمد مددی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص حضور استقلالی‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: «درخصوص آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات باشگاه استقلال راهی مجلس شدیم. همان‌طور که می‌دانید، باشگاه استقلال باشگاهی به شمار می‌رود که از جمیع جهات دارای ارزش است؛ هم از حیث هوادار پرشور و میلیونی و هم از حیث اقتصادی ارزش برند بسیار بالایی دارد و از این جهت مجلس هم حساسیت خود را نسبت به این قضیه نشان داد تا با بررسی و ارزیابی نقاط‌ضعف و قوت این باشگاه یک آسیب‌شناسی صورت گرفته تا مشکلات رفع و رجوع و مرتفع شود. عمده‌ترین مشکل عنوان‌شده در این جلسه نیز یکی بحث‌های مدیریتی بود که دوستانی که در این جلسه به‌عنوان پیشکسوت حاضر بودند نگاه‌شان این بود که سیستمی که بر استقلال مدیریت شده در سال‌های اخیر سیستم درستی نبوده، البته همان‌طور که می‌دانید این موضوع مربوط به دولت اخیر و دولت‌های قبلی نبوده و محصول سال‌ها مدیریت و سلایق مختلف در دولت‌های متعدد بوده است.»

وی ادامه داد: «نکته دوم درخصوص مباحث مالی و چالش‌های پایان‌ناپذیر اقتصادی در باشگاه بود و در این جلسه تاکید شد که با یک فرآیند دقیق و حرفه‌ای سهام استقلال در بورس عرضه شود کمااینکه این موضوع یک تکلیف قانونی هم دارد، بااین‌حال تاکید کردند این اتفاق بیفتد تا چالش‌های پایان‌ناپذیر مالی یک‌بار برای همیشه تعیین‌تکلیف شود و با عرضه سهام به مردم و هواداران خودشان بتوانند باشگاه محبوب‌شان را مدیریت کنند، البته پیشکسوتان نسبت به برخی افراد و برخی جایگاه‌ها نیز اعتراضات و انتقاداتی را مطرح کردند که درنهایت آقای قاضی‌زاده‌هاشمی به وزارت ورزش درخصوص تعیین‌تکلیف مباحث روزمره باشگاه مهلتی را ارائه دادند.»

مددی تاکید کرد: «ارزیابی، تحلیل و خواسته من که در این جلسه مطرح نشد و در این مصاحبه به آن اشاره می‌کنم، این است که مجلس به‌عنوان نهاد قانونگذار در کشور باید از این دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس حمایت کند. مجلس حقش است از ما پاسخ بخواهد و ما هم باید جوابگو باشیم اما مجلس هم باید در قبال این دو باشگاه یعنی هم استقلال و هم پرسپولیس با مجموع هواداران بالغ‌بر ۷۰ میلیون نفر پاسخگو باشد، آن هم با وضع قوانین تسهیل‌گرانه تا به این صورت به کمک این دو باشگاه بشتابد.»

سرپرست باشگاه استقلال افزود: «الان این ۲ باشگاه از ناحیه کمک‌های دولتی کاملا ممنوعیت دارند و باید خودشان درآمدزایی کنند، آن هم با توجه به این شرایط اقتصادی کشور و شیوع ویروس کرونا تامین منابع مالی در این روز‌ها بسیار سخت است اما خودتان شاهد هستید که در همین ایام با حجم عظیم بدهی‌ها مواجه هستیم که از قبل انباشته شده و سررسید‌شان نیز ماه‌ها سپری شده و برای ما به یک چالش تبدیل شده است که این موضوع سرخوردگی اجتماعی را رقم زده و درنهایت هم باعث افسردگی طیف وسیعی از جامعه می‌شود. پس به نظر من مجلس باید ورود کند و طرحی را برای کمک مالی به این دو باشگاه ارائه کند، البته از محل منابعی که قانونی به شمار می‌رود، نه اینکه تمام راه‌ها مسدود شود.»

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق،روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک