• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۲۱ - ۰۸:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قرارداد سنگین انصاری و ربیع‌خواه دست باشگاه را بسته است

نادری در سه‌راهی پرسپولیس، استقلال و سپاهان!

محمد نادری که روزهای خوبی را با پیراهن سرخ سپری کرده، هنوز برای بستن قرارداد با پرسپولیسی‌ها مردد است و البته مدیران پرسپولیس هم تلاش چندانی برای حفظ این بازیکن انجام نداده‌اند تا وضعیت جناح چپ پرسپولیس هم به یکی از دلمشغولی‌های کادر فنی و هواداران سرخ تبدیل شود.

نادری در سه‌راهی پرسپولیس، استقلال و سپاهان!

به گزارش «فرهیختگان»، بیراه نیست اگر بگوییم پرسپولیس در یکی از بدترین شرایط چندسال اخیر خود قرار دارد و آنها حتی از زمانی که پنجره‌شان بسته بود و با تعداد کمی بازیکن مجبور بودند در 3 جام حضور پیدا کنند هم تا این حد سختی نکشیدند که این روزها به‌دلیل مشکلات مدیریتی و مالی اخبار بد و نگران‌کننده می‌شنوند و جالب اینجاست که مدیران این تیم در کمال خونسردی جوری حرف می‌زنند که اصلا انگار نه انگار این تیم را خطرات مختلف تهدید می‌کند.

حالا تلنبار شدن کارها روی یکدیگر و استراحت مدیران این تیم زمانی که پرسپولیسی‌ها 3 هفته در ایران نبودند و هیچ حاشیه‌ای در اطراف باشگاه دیده نمی‌شد باعث شده که سررشته کار از دست آنها خارج شود و امروز که از بیرون به اتفاقات داخل باشگاه نگاه می‌کنیم به این باور برسیم که این باشگاه در یک بن‌بست قرار گرفته که خارج شدن از این شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

پرسپولیسی که در بازی‌های آسیایی پرفروغ ظاهر شد، حالا برای حضوری قدرتمند در لیگ بیستم، جام حذفی و البته فینال آسیا باید لیست خود را ببندد و در این راه به مشکل بزرگی برخورد کرده که ازجمله آن می‌توان به نارضایتی چند بازیکن و حضور چند بازیکن دیگر در لیست خروجی باشگاه و البته تهدید به کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر اشاره کرد.

 قرارداد انصاری دردسرساز شد

یکی از نفراتی که از همان روزهای پایانی فصل نوزدهم مشخص بود باید جزء جداشده‌های سرخ در پایان فصل بدانیم، محمد انصاری بود که برای دومین‌بار با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و از نگاه اکثر کارشناسان شاید دیگر  نتواند آن کیفیت لازم را از خودش به معرض نمایش بگذارد. حالا اخبار غیررسمی از باشگاه پرسپولیس حکایت از این دارد که حاجی سرخ‌ها باتوجه به مصدومیتی که هنوز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، در لیست خروجی یحیی گل‌محمدی قرار دارد و باشگاه این روزها تلاش می‌کند با جلسات دوستانه با این بازیکن، او را متقاعد کند که به‌صورت دوستانه از جمع تیم جدا شود و بعد از پایان مصدومیت در‌صورتی‌که او به شرایط ایده‌آل رسیده بود، بار دیگر با او عقد قرارداد شود، اما اینکه چرا پرسپولیسی‌ها تا نیم‌فصل صبر نمی‌کنند تا درصورت رسیدن انصاری به فرم ایده‌آل نامش را به فهرست تیم اضافه کنند، دلایل خاصی دارد که باشگاه تا به‌حال آن را رسانه‌ای نکرده است.

منابع موثق نزدیک به باشگاه بر این باورند که انصاری جزء بازیکنان گران تیم محسوب می‌شود که در فصل نوزدهم قراردادش با پرسپولیسی‌ها 3میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است. نکته جالب‌تر اینکه بدانید او برای فصل آینده هم قرارداد مالی‌اش را امضا کرده و 20 درصد دیگر باید در فصل بیستم به قرارداد انصاری اضافه شود که با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد او برای سرخ‌ها در فصل آتی چهار میلیارد و 200 میلیون تومان آب می‌خورد و این مبالغ خارج از پول‌هایی است که او باید بابت آپشن آسیایی و قهرمانی لیگ برتر دریافت کند!

 استوری معنادار حاجی پرسپولیسی‌ها

محمد انصاری که از زمان مصدومیتش تا به امروز سعی کرده با رسانه‌ها صحبتی نکند و از حاشیه‌ها دوری می‌کرد، چندروز قبل یک استوری معنادار در اینستاگرام خود قرار داد که برای هواداران پرسپولیس جای تعجب داشت. او با درج این جمله که «خداراشکر یک سال دیگر قرارداد دارم» نگاه‌ها را به‌سمت خودش معطوف کرد که چه اتفاقی افتاده که او دست به چنین اظهارنظری زده است. افراد نزدیک به این بازیکن و باشگاه معتقدند این استوری به‌نوعی تهدید باشگاه پرسپولیس بوده که اگر در سر خیال مازاد اعلام کردن او را دارند، حتما به قراردادش رجوع کنند تا با علم به تمامی موارد درخصوص او تصمیم‌گیری کنند.

آن‌طور که شنیده می‌شود، او درصورتی‌که در فهرست مازاد قرار بگیرد، تمامی مبلغ قرارداد فصل آینده‌اش را هم می‌خواهد و حاضر نیست از حق و حقوقی که در قراردادش برایش تعیین شده بگذرد و همین موضوع به چالشی جدید برای مدیران پرسپولیس تبدیل شده که در این شرایط نابسامان مالی باشگاه چگونه با این دست از موارد برخورد کنند.

موضوع دیگر هم فشار هواداران پرسپولیس به باشگاه است که بر این باورند او زمانی که از تیم‌های چینی پیشنهادهای هنگفت داشت، به عشق پرسپولیس و هواداران قید همه آنها را زد و در پرسپولیس ماند و حالا باشگاه نباید در این شرایط سخت زیر پروبال این بازیکن را خالی کند.

 ربیع‌خواه گران‌تر از شجاع!

یکی دیگر از بازیکنانی که دیروز شایعه حضورش در لیست مازاد پرسپولیس شنیده می‌شد، محسن ربیع‌خواه بود که او هم با مصدومیتی که شامل حالش شده، فعلا درحال سپری کردن دوران نقاهت است و نتوانست تیمش را در بازی‌های آسیایی همراهی کند.

حالا گفته می‌شود باتوجه به حضور میلاد سرلک در پرسپولیس و حفظ کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی، کادرفنی نیازی به حفظ محسن ربیع‌خواه احساس نمی‌کنند و برای خالی شدن فهرست بزرگسالان تیم، قصد دارند این بازیکن را که فوتبالش منتقدان زیادی را به‌همراه داشته، در فهرست مازاد قرار بدهند.

اما وضعیت ربیع‌خواه هم دست‌کمی از محمد انصاری ندارد و اگر سری به قرارداد این بازیکن با باشگاه بزنید، با مبلغی در قراردادش مواجه می‌شوید که قطعا برایتان غیرقابل‌پذیرش است. این بازیکن در فصل نوزدهم با پرسپولیس قراردادی 2.5 میلیارد تومانی به امضا رسانده که البته او نیز مثل سایر بازیکنان تیم آپشن‌های قهرمانی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در قراردادش دارد که می‌تواند پول دریافتی او را به بالای 3 میلیارد تومان برساند! به گفته منابع آگاه نزدیک به باشگاه یکی از ناراحتی‌های شجاع خلیل‌زاده از باشگاه پرسپولیس همین است که قرارداد او نه‌تنها سقف قرارداد تیم نیست، بلکه نسبت‌به خیلی از نفرات مثل همین محسن ربیع‌خواه که دقایق به‌مراتب کمتری برای پرسپولیس بازی کرده، کمتر دریافت می‌کند!

ربیع‌خواه نیز با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر باشگاه عزمش برای قرار دادن نام این بازیکن در لیست مازاد جدی باشد، باید قرارداد فصل آینده‌اش را هم به او بپردازد که باتوجه به شرایطی که در بالا عنوان شد، پرداخت این مبالغ از توان باشگاه خارج است.

البته ظاهرا ربیع‌خواه برای توافق با باشگاه پالس‌های مثبتی ارسال کرده است و مدیران سرخ در قبال ربیع‌خواه کار ساده‌تری نسبت‌به انصاری دارند.

 وسوسه نادری، کورتریک رضایت داد

با جدایی احتمالی محمد انصاری که یک مدافع چپ تخصصی است و البته محسن ربیع‌خواه که او نیز توانایی بازی در سمت چپ تیمش را در مواقع ضروری داشت، حالا سعید آقایی تنها گزینه یحیی برای سمت چپ پرسپولیس است که باتوجه به احتمال محرومیت و مصدومیت این بازیکن، قطعا سرخ‌ها باید جایگزین مطمئنی برای این بازیکن داشته باشند.

محمد نادری که روزهای خوبی را با پیراهن سرخ سپری کرده، هنوز برای بستن قرارداد با پرسپولیسی‌ها مردد است و البته مدیران پرسپولیس هم تلاش چندانی برای حفظ این بازیکن انجام نداده‌اند تا وضعیت جناح چپ پرسپولیس هم به یکی از دلمشغولی‌های کادر فنی و هواداران سرخ تبدیل شود.

در این بین شنیده می‌شود استقلالی‌ها که با فسخ قرارداد میلیچ مواجه شده‌اند بدشان نمی‌آید تا نادری را به جمع خود اضافه کنند و برای این کار پیشنهاد قابل‌توجهی ارائه کرده‌اند که باعث شده نادری و مدیر برنامه‌هایش وسوسه شوند.

با اینکه یحیی گل‌محمدی تاکید ویژه‌ای روی حفظ این بازیکن داشته، اما ظاهرا مدیران پرسپولیس در مدت حضور تیم در دوحه تنها یک بار با نادری تماس گرفته‌اند و آن هم زمانی بوده که او در مسافرت به سر می‌برده و نتوانسته در باشگاه حاضر شود!

یکی از مشکلات مدیران سرخ مبلغ 100 هزار دلاری بود که کورتریک برای رضایتنامه نادری تقاضا کرده بود، اما حالا این بازیکن با تیم‌های خواهان خود اعلام کرده که توانسته رضایت این باشگاه بلژیکی را جلب کند و قرار نیست تیمی بابت رضایتنامه‌اش به کورتریک پولی بپردازد و تنها توافق مالی با این بازیکن برای دریافت رضایتنامه کافی است.

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، سپاهان هم مثل استقلال جزء مشتری‌های بازیکن فصل قبل پرسپولیس است، با این‌حال برخی منابع نیز مدعی شده‌اند که مدیران پرسپولیس به خواست گل‌محمدی این بازیکن را حفظ خواهند کرد.

 * نویسنده: آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار