• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۱۴ - ۱۰:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نایب‌قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ دوومیدانی بانوان

عرب رکورد شکست، توکلی خداحافظی کرد

در پایان رقابت‌های لیگ دوومیدانی بانوان، پریسا عرب از تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه‌بر رکوردشکنی در مواد ۵ و 10 هزارمتر پرامتیازترین ورزشکار بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور در سال ۹۹ شد.

عرب رکورد شکست، توکلی خداحافظی کرد

به گزارش «فرهیختگان»، شب گذشته و در پایان بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران، تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند. مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، مهین فرهادی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی کشور و شماری از مسئولان وزارت ورزش در این مراسم حضور داشتند. در پایان این رقابت‌ها، پریسا عرب از تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه‌بر رکوردشکنی در مواد ۵ و 10 هزارمتر پرامتیازترین ورزشکار بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور در سال ۹۹ شد. سپیده توکلی، چهره نام‌آشنای دوومیدانی کشور، سرمربی-ورزشکار تیم بانوان دانشگاه آزاد اسلامی است که در پایان این مسابقات خداحافظی خود را از عرصه رقابت‌ها اعلام کرد تا از این پس به‌عنوان مربی فعالیت کند.

 لشگری: تاکید ما حمایت از ورزش بانوان است

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص این مسابقات به «فرهیختگان» گفت: «دانشگاه آزاد در حوزه ورزش و تربیت‌بدنی با سیاست‌های کلانی که در امر ورزش دارد به این نتیجه رسید که در بخش بانوان سرمایه‌گذاری کامل صورت بگیرد و از تیم‌های بانوان در رشته‌های مختلف بهره‌مند شویم. اکثریت دانشجویان دانشگاه آزاد از بانوان هستند و به همین دلیل نگاه ویژه‌ای در این بخش چه در بحث حرفه‌ای و چه در بحث همگانی داریم و با نظراتی که دکتر طهرانچی در بحث بانوان دارند این سیاست‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم بیشترین مشارکت را در بخش بانوان داشته باشیم. در همین راستا ما از 19 رشته تیمی و انفرادی که در بخش حرفه‌ای داریم 8 تیم به بانوان اختصاص دارد و یکی از تیم‌ها نیز همین تیم دوومیدانی است که با استفاده از مربی جوان و تیمی متشکل از جوانان و قهرمانان این رشته در مسابقات حاضر شدیم و توانستیم جایگاه دومی را کسب کنیم. این نشان از لیاقت و توانمندی بانوان ارزشمند دانشگاه آزاد دارد که با یک همیت این مقام خوب را کسب کردند. به‌عنوان یک مرکز دانشگاهی نیاز داریم به ورزش بانوان اهمیت ویژه‌ای دهیم چراکه می‌توانیم پیشگام و یک الگو برای مراکز ورزش باشیم. حتی در چارت سازمانی خود هم بحث امور بانوان را به‌صورت کاملا تخصصی دیدیم و درحال احیای این بخش هستیم که برنامه‌ریزی کلانی در این حوزه داشته باشیم تا در دانشجویان نیز ایجاد انگیزه شود که بیشتر به ورزش روی بیاورند.»

وی افزود: «نخبگان ورزشی به‌صورت کادرفنی یا ورزشکار در دانشگاه حضور دارند و نمونه بارز حضور خانم زهرا نعمتی است که یکی از ورزشکاران شایسته و بین‌المللی ایران هستند که در المپیک و پارالمپیک با حجاب اسلامی درخشیده و از ایشان هم دعوت کردیم که افتخار دهند در تیم تیراندازی باکمان ما حاضر شوند.»

لشگری تاکید کرد: «دانشگاه آزاد امکانات بسیار خوبی در بحث ورزش دارد و ما بنا داریم از ارگان‌های خارج از دانشگاه هم استفاده کنیم و استفاده از این امکانات فقط محدود به دانشگاه نشود و ورزشکاران ملی بتوانند استفاده کنند. اگر یک ملی‌پوش در اماکن ورزشی دانشگاه حاضر شده و منجر به قهرمانی و بالا بردن پرچم ایران شود این افتخار به دانشگاه آزاد هم برخواهد گشت و با این نگاه شروع به فعالیت و همکاری با فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک کردیم. همچنین قصد داریم دوره‌های آموزشی را با همکاری سایر ارگان‌ها مثل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کنیم که منجر به صدور گواهی خواهد شد و جزء رسالت‌های ما به‌عنوان یک مرکز علمی است که سطح علمی دست‌اندرکاران رشته‌های مختلف وزشی را ارتقا دهیم.»

 مبینی: دانشگاه آزاد رقابت نزدیکی برای قهرمانی داشت

سرپرست فدراسیون دوومیدانی نیز در حاشیه مراسم اختتامیه به «فرهیختگان» گفت: «سه مرحله لیگ داشتیم که مرحله‌به‌مرحله رکوردها بهتر شد و به رکوردشکن‌ها نیز پاداش اختصاص دادیم. به مربیان نیز حقوق پرداخت کردیم و نشان دادیم اگر انگیزه در هر رشته‌ای ایجاد شود کارهای بزرگی انجام خواهد شد. تیم دانشگاه آزاد هم در این مسابقات به‌خوبی ظاهر شد و خانم عرب هم رکوردشکنی کرد که نشان می‌دهد این تیم ورزشکاران خوبی جذب کرده و سعی کرد در کورس قهرمانی باشد و رقابت نزدیکی با تیم اول داشت.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها