• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۰۸ - ۰۹:۳۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آذرنیا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: جباری مدیرفنی ماشین‌سازی نیست

مرادی اگر می‌خواست به استقلال برود باید رضایت ما را می‌گرفت

کمیته تعیین وضعیت تا ۳ روز آینده تکلیف را روشن می‌کند

ما شکایت خود را بعد از اعلام سازمان لیگ به ثبت رساندیم و بر این باور هستیم که مرادی بازیکن ماست و اگر جایی می‌خواست برود باید از کانال باشگاه و با اخذ رضایتنامه این کار را انجام می‌داد‌.

مرادی اگر می‌خواست به استقلال برود باید رضایت ما را می‌گرفت

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز بعد از استقلال از تیم اول خطه آذربایجان یعنی تراکتور در این روزها با مالکان و ساختار جدید، فصل جدید خود را استارت زده و به امید آن است تا دوباره مثل روزهای پرخاطره دهه 70 با انبوهی از ستارگان به هوادارانش دوباره در سطح اول فوتبال کشور خود را مطرح کرده و گربه‌سیاه تیم‌های مطرح و مدعی شود. در این بین و بعد از واگذاری امتیاز مالکیت این تیم از سوی زنوزی حالا ماشین‌سازان با مدیریت حسن آذرنیا و سرمربیگری وحید بیاتلو در اندیشه آن هستند تا فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را پرقدرت آغاز کرده و بتوانند یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها مطرح کنند، هرچند پیرامون این تیم حواشی کمی نیز وجود ندارد و بعد از جدایی دردسرساز بابک مرادی از این تیم و پیوستن به استقلال حالا شایعه حضور مجتبی جباری به‌عنوان مدیر فنی این تیم شنیده می‌شود که البته مدیرعامل ماشین‌سازی این شایعه را تکذیب کرده و آن را از اساس غلط می‌داند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حسن آذرنیا درخصوص آخرین وضعیت آماده‌سازی ماشین‌سازی و اخبار مرتبط با این تیم را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درخصوص انتخاب وحید بیاتلو به‌عنوان سرمربی ماشین‌سازی صحبت کنید.

در هر صورت او یک مربی جوان و با‌انگیزه است و عملکرد خوبی هم داشته و امیدوارم در ماشین‌سازی هم موفق باشد. بیاتلو بسیار جسور و کاردان و کاربلد است.

به نظر می‌رسد مشکلات ماشین‌سازی بعد از واگذاری مالکیت این باشگاه حل‌وفصل شده و این تیم چون دیگر مالک مشترک با تراکتور ندارد حساسیت‌ها نیز در این خصوص از بین رفته است.

بله، آقای زنوزی تیم را به مالک جدید یعنی محمد پوررضایی واگذار کرد که ایشان از علاقه‌مندان به ورزش هستند و بعد از این ماجرا دیگر مالکیت این باشگاه ارتباطی با زنوزی ندارد، اما با محبت او قرار است این باشگاه به مدت سه سال از امکانات سخت‌افزاری مجموعه بنیان دیزل که پیش از این تیم‌های تحت‌مالکیت زنوزی از آن استفاده می‌کردند، بهره برده که امیدواریم بتوانیم در این مسیر نیز موفق عمل کنیم.

نام تیم بعد از انتقال مالکیت به چه نامی تغییر پیدا خواهد کرد؟

اسم تیم ماشین‌سازی است و باقی هم خواهد ماند و تیم در تبریز حفظ می‌شود. درواقع شرایط همان شرایط قبلی است و فقط مالک تغییر کرده است.

در راستای تقویت این تیم برای حضور در فصل جدید لیگ برتر باشگاه ماشین‌سازی چه اقداماتی را انجام داده؟

در پیش‌فصل نسبت به تمامی رقبایش بهترین عملکرد را تا اینجای کار داشته است. ما زودتر از همه نسبت به جذب نفراتی که می‌خواستیم اقدامات لازم را انجام دادیم و دیروز عصر با محمدباقر صادقی به‌عنوان دروازه‌بان و بیستمین بازیکن لیست بزرگسالان‌مان قرارداد بسته و از سوی دیگر ۲۰ روزی می‌شود که تمرینات‌مان را آغاز کرده و برای هماهنگی بازیکنان تا آغاز لیگ برتر و حدود ۱۰ بازی تدارکاتی را تدارک دیده‌ایم. همچنین سه‌شنبه هفته گذشته نیز تیم را برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی راهی تهران کردیم که در جریان این اردو ماشین‌سازی ضمن از سرگیری تمرینات دو بازی تدارکاتی را با نساجی و گل‌گهر برگزار کرده و در ادامه اعضای تیم شنبه به تبریز بازگشتند و بعد از یک روز استراحت از امروز کارهای فنی و بدنی طی دو نوبت ادامه پیدا کرد تا در مرحله بعدی اردو، کارها پیگیری شود.

گفته می‌شود مجتبی جباری به‌عنوان مدیر فنی این تیم انتخاب شده است. چقدر این موضوع صحت دارد؟

مجتبی جباری از بزرگان فوتبال ایران به‌شمار می‌رود اما این خبر یک شایعه کذب است و به این دلیل ایجاد شده که جباری زمانی که تیم ما در تهران حضور داشت بر سر هر دو بازی تدارکاتی ماشین‌سازی حاضر شد و اتفاقا دقایقی هم با بیاتلو به صحبت پرداخت تا این شایعه‌ها ایجاد شود. اصلا چنین بحثی نیست هرچند ما افتخار می‌کنیم در خدمت مجتبی جباری باشیم چون او یکی از نیکان فوتبال است اما اینکه با ما به‌عنوان مدیر فنی همکاری کند این موضوع صحت ندارد. البته برخی مطرح کرده بودند که این موضوع با درخواست بیاتلو محقق شده که این خبر هم شایعه است.

درخصوص شکایت باشگاه ماشین‌سازی از بابک مرادی که با باشگاه استقلال قرارداد امضا کرده چه کارهایی را انجام دادید و سرنوشت این موضوع به کجا انجامید؟

مرادی با وجود اینکه یک سال دیگر با ماشین‌سازی قرارداد داشت این قرارداد را یک‌طرفه فسخ کرده و ما هم بعد از نامه‌ای که از سازمان لیگ دریافت کردیم مستندات خود را برای کمیته تعیین وضعیت ارسال کردیم. با این حال نظر شخصی من این است که با توجه به مدارک و مستندات‌مان بابک مرادی که برای او احترام زیادی هم قائل هستیم چون سال گذشته زحمات زیادی برای ما کشید، با ما یک سال دیگر قرارداد دارد و بازیکن ماشین‌سازی محسوب می‌شود و آن‌طور که من شنیدم ظرف سه چهار روز آینده کمیته تعیین وضعیت درخصوص این بازیکن جلسه خود را برگزار کرده و به این پرونده رسیدگی خواهد کرد. ما شکایت خود را بعد از اعلام سازمان لیگ به ثبت رساندیم و بر این باور هستیم که مرادی بازیکن ماست و اگر جایی می‌خواست برود باید از کانال باشگاه و با اخذ رضایتنامه این کار را انجام می‌داد‌.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار