• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۰۷ - ۰۹:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ باشگاه 130 هزار یورو تهیه کرد، رسول‌پناه به قطر رفت!

واکنش برانکو به بدقولی دوباره قرمزها؛ دروغ، دروغ و باز هم دروغ

تلاش برای پول گرفتن از ایرانسل به بن‌بست خورد

وقتی از برانکو سوال کردم که آیا تماسی از باشگاه برای واریز پول به حسابش صورت گرفته، پاسخ داد که دروغ، دروغ و باز هم دروغ! با این کارها پرسپولیسی‌ها کار خودشان را پیچیده‌تر می‌کنند،

واکنش برانکو به بدقولی دوباره قرمزها؛ دروغ، دروغ و باز هم دروغ

به گزارش«فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها طی هفته‌های گذشته فارغ از تمام اتفاقات و حاشیه‌هایی که اطراف این باشگاه وجود دارد، تمام تمرکز خود را به‌حضور در رقابت‌های آسیایی معطوف کرده بودند اما همواره این نگرانی را داشتند که پرداخت بدهی‌های‌شان به طلبکاران خارجی چه روندی را طی خواهد کرد و آیا می‌توانند منابع مالی لازم را جهت بستن پرونده‌های فیفا تامین کنند یا خیر؟
در راس طلبکاران خارجی پرسپولیس باید به برانکو ایوانکوویچ اشاره کرد که این روزها با پیگیری شکایت خود از طریق فیفا پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این باشگاه را مسدود کرده و این خطر وجود دارد که در روزهای آینده و بعد از پایان مهلت جدیدی که فیفا برایشان درنظر گرفته جرایم سنگین‌تری نظیر کسر امتیار و حذف از آسیا به پنجره‌های بسته این تیم نیز اضافه شود تا کار برای یحیی و شاگردانش در ادامه راه سخت‌تر از اینکه هست شود.

اما همان‌طور که دیروز نوشتیم یحیی گل‌محمدی برای تکمیل تیم مدل جدید خود حداقل نیاز به جذب 2 بازیکن جدید دارد و این اتفاق نیازمند پرداخت بدهی برانکو و باز شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی‌شان است و به‌نظر می‌رسد که همچنان تلاش‌ها برای تامین منابع مالی ادامه دارد تا درنهایت در فرصت باقی‌مانده این پرونده ختم به‌خیر شود.

 تامین مبلغ 130 هزار یورویی توسط پرسپولیس

تلاش‌های باشگاه برای جور کردن پول برانکو همچنان ادامه دارد و مدیران باشگاه مذاکره با 2، 3 اسپانسر را به‌موازات هم پیش می‌برند که شاید بتوانند این مبلغ را که با حساب نرخ ارز امروز بسیار هم سنگین است، پرداخت کنند. شنیده می‌شود که پرسپولیسی‌ها ازطریق یکی از اسپانسرهای خود مبلغی حدود 150 هزار دلار تهیه و اعلام کرده بودند که قصد دارند این مبلغ را تا دیشب به حساب برانکو در عمان واریز کنند.

این مبلغ که در تبدیل به یورو 130 هزار یورو می‌شود همچنان به حساب برانکو واریز نشده و ظاهرا هنوز اسپانسر این مبلغ را به پرسپولیسی‌ها تحویل نداده و مدیران سرخ همچنان به‌دنبال نقد کردن این پول‌ها هستند.

دیروز با یکی از نزدیکان برانکو تماس گرفتیم تا از روند این پرونده و قول قرارهای پرسپولیس باخبر شویم. این فرد به «فرهیختگان» گفت: «قرار بوده که این پول دیشب به حساب برانکو واریز شود اما تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم و براساس اطلاعاتی که از این مربی گرفته‌ام، هنوز اتفاقی برای پرداخت بخشی از طلب او رخ نداده و همین موضوع عصبانیت ایوانکوویچ را نسبت به بدقولی‌های مدیران سرخ بیشتر هم کرده است.»

او ادامه داد: «وقتی از برانکو سوال کردم که آیا تماسی از باشگاه برای واریز پول به حسابش صورت گرفته، پاسخ داد که دروغ، دروغ و باز هم دروغ! با این کارها پرسپولیسی‌ها کار خودشان را پیچیده‌تر می‌کنند، چراکه آنها باید با فیفا طرف شوند و قطعا آنها مثل برانکو تحمل بدقولی‌های مدیران را ندارند.»

این فرد در خاتمه گفت: «برانکو همچنان به پرسپولیس عرق دارد و حتی بازی‌هایش را در لیگ قهرمانان آسیا دنبال می‌کند و از اینکه این تیم با یحیی به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رسیده، بسیار خوشحال است. اما بحث دستمزدی که حقش است و دروغ‌هایی که مدیران باشگاه گفته‌اند با این تیم و هوادارانش برای برانکو بسیارمتفاوت است.»

 باشگاه: منتظر بازگشت رسول‌پناه هستیم

برای اینکه دلایل عدم واریز پول به حساب برانکو را ازطریق باشگاه پرسپولیس پیگیری کرده باشیم با یکی از مسئولان باشگاه تماس گرفتیم. این فرد به «فرهیختگان» گفت: «باشگاه 130 هزار یورو را تامین کرده است و تنها کارهای پایانی واریز این مبلغ به حساب باشگاه درحال انجام است اما حضور آقای رسول‌پناه در دوحه قطر این کار را کمی به‌تاخیر انداخته که با بازگشت ایشان از قطر که امروز صورت می‌گیرد کارهای پایانی این واریز نیز انجام می‌شود و ما آن را به حساب برانکو در عمان می‌ریزیم.»

جای تعجب دارد درشرایطی که پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته شده و جرایم سنگین‌تری هم انتظار سرخ‌ها را می‌کشد، رسول‌پناه که تمام کارهای باشگاه را با محوریت خودش انجام می‌دهد، به‌جای حضور در باشگاه و رسیدگی به این امور راهی قطر شده تا درشرایطی که هیچ‌کس منتظر حضورش در اردوی قطر نبود، خودش را به کاروان پرسپولیس در هتل دوسیت برساند.

 ایرانسل برای پرداخت پول کمک نکرد

چندی پیش انتشار خبری مبنی‌بر اینکه ایرانسل قصد دارد بدهی استقلال به شفر را بپردازد در رسانه‌های طرفداری پرسپولیس موج منفی را علیه این اپراتور تلفن همراه به‌راه انداخت و آنها متهم شدند که از آبی‌های پایتخت حمایت بیشتری می‌کنند. یکی از منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس مدعی شد که پرسپولیسی‌ها هم با توجه به طلبی که از این اپراتور تلفن همراه دارند، در هفته‌های گذشته مذاکراتی را با مدیران رده بالای این شرکت انجام داده‌اند تا بتوانند بخشی از پول برانکو را ازطریق پولی که از ایرانسل می‌گیرند، بپردازند.

البته ظاهرا این موضوع به بن‌بست خورده و بعید است واریزی ایرانسل به حساب پرسپولیسی‌ها پیش از موعد مقرر فیفا برای پرداخت طلب برانکو باشد. ظاهرا حساب و کتاب‌ها برای رسیدن به عددی مشخص هنوز به نتیجه نرسیده و مشخص شدن میزان طلب سرخ‌ها از این اپراتور زمان بیشتری را می‌طلبد و مدیران باشگاه نیز بعد از اطلاع از این موضوع از ایرانسل برای پرداخت بدهی برانکو ناامید شده‌اند.

 پرسپولیس 3 تا 4 واریزی خواهد داشت

مدیران پرسپولیس تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند که در هر مرحله از درآمدزایی، مبلغ آن را به حساب برانکو واریز کنند تا به این واسطه هم از بدهی‌شان نسبت به این مربی کم کنند و هم به این مربی کروات حسن نیت خود را نشان بدهند.

حالا از باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شود که بعد از واریز مبلغ 130 هزار یورویی که به‌نظر مراحل پایانی‌اش را طی می‌کند، آنها در 2 یا 3 مرحله دیگر نیز تا پایان مهلت فیفا، به حساب برانکو مبالغی را واریز خواهند کرد تا به این ترتیب پرونده این مربی موفق کروات در فیفا مختومه شود.

مذاکرات با منابع مالی ادامه دارد و پرسپولیسی‌ها امیدوار هستند که همه‌چیز بر وفق مراد پیش برود تا طبق زمان‌بندی انجام‌شده در ذهن‌شان بتوانند پول برانکو را پرداخت کنند.

گفتنی است برانکو در جدیدترین گفت‌وگو با دوستانش تاکید کرده که با وجود دروغ‌هایی که می‌شنود حاضر نیست هیچ فرصت جدیدی به مدیران این باشگاه بدهد و این یعنی پرسپولیسی‌ها برای فرار از خطر کسر امتیاز باید به هر آب و آتشی بزنند. موضوعی که زیاد در رفتار مدیران سرخ دیده نمی‌شود!

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار