• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۰۶ - ۰۹:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از اقدامات پرسپولیس برای باز کردن پنجره‌ها و جذب ۲ بازیکن جدید

یحیی یک مدافع راست و یک مهاجم می‌خواهد

ظاهرا گل‌محمدی بعد از دیدن نمایش شاگردانش در لیگ قهرمانان آسیا و مشورت با کادرفنی، توسط افشین پیروانی به باشگاه پیغام فرستاده که هرچه زودتر به‌دنبال حل مشکل نقل‌وانتقالاتی تیم باشند.

یحیی یک مدافع راست و یک مهاجم می‌خواهد

به گزارش«فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها در یک حرکت حساب‌شده بعد از حذف در جام حذفی توسط استقلال به‌سرعت وارد بازار نقل‌وانتقالات شدند تا خیلی زود بتوانند نفرات موردنظر خود را جذب کرده و با تیمی تکمیل‌تر پای به رقابت با حریفان آسیایی خود بگذارند.

در این بین سرخ‌ها که می‌دانستند در پرونده برانکو ممکن است با جرایمی نظیر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان تا زمان تسویه پول با این مربی مواجه شوند، پیش از اینکه حکمی از فیفا صادر شود و پیش از سررسید زمان پرداخت پول سرمربی اسبق، اقدام به ثبت قرارداد بازیکنان مدنظر یحیی کردند تا سرخ‌ها با تمام قوا پای به رقابت‌های آسیایی بگذارند، اما به‌محض حضور پرسپولیسی‌ها در قطر، پرسپولیس به‌دلیل عدم پایبندی به تعهداتش نسبت‌به برانکو با حکم فیفا پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش بسته شد تا سرخ‌ها برای جلوگیری از جرایم بعدی و رفع خطر کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر دست‌به‌کار شوند و درصدد تهیه پول سرمربی اسبق و پرداختش باشند.

 در انتظار تصمیم سازمان لیگ

با قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی در فوتبال کشور، تیم‌های لیگ‌برتری توجه بیشتری برای ستاره‌های تیم‌های داخلی به خرج داده‌اند تا بتوانند نیاز‌های تیم خود را با نفرات موجود در فوتبال کشور برطرف کنند، اما مشکلی که در این بین وجود دارد این است که با کنسل شدن سهمیه جذب 4 بازیکن خارجی برای تیم‌ها، آنها تنها توانایی جذب 7 بازیکن لیگ برتری را دارند و همین موضوع عاملی شده تا مدیران و کادرفنی برخی تیم‌ها اعتراض خود را به گوش سازمان لیگ برسانند و از آنها بخواهند باتوجه به ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، سهمیه جذب بازیکنان لیگ برتری‌شان را بیشتر کنند. یکی از تیم‌هایی که خواستار بالا رفتن سهمیه جذب بازیکن لیگ برتری‌اش است، پرسپولیسی است که به‌نظر می‌رسد هنوز کارش در نقل‌وانتقالات پایان نپذیرفته و بعد از رقابت‌های آسیایی بازهم درپی جذب مهره‌های جدید خواهد بود.

 یحیی یک مدافع راست تخصصی می‌خواهد

یکی از نقاطی که یحیی به‌عنوان اولین پست به‌دنبال ترمیم آن بود، جناح راست تیمش بود که دانیال اسماعیلی‌فر، نفر موردنظر این مربی بود، اما سپاهان در جذب این بازیکن پیش‌دستی کرد تا تمام تفکرات یحیی برای سمت راست تیمش برهم بخورد و او موقتا قید جذب بازیکن جدید در این پست را بزند. ظاهرا حضور سیامک نعمتی در جناح راست خط دفاعی نتوانست تمام انتظاراتی را که سرمربی تیم از یک بازیکن برای این پست دارد، برآورده کند و حالا یحیی عزم خود را جزم کرده تا بعد از بازگشت از قطر پرونده خرید یک مدافع راست را برای تیمش باز کند.

در این خصوص شنیده می‌شود که برخی از واسطه‌ها 2 بازیکن جوان لیگ‌یکی را به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده‌اند که باشگاه قصد دارد بعد از پایان رقابت‌های آسیایی این نفرات را به گل‌محمدی معرفی کرده و نظرش را درخصوص این بازیکنان جویا شود. البته اگر سازمان لیگ مجوز جذب بیش از 7 بازیکن لیگ برتری را صادر کند، قطعا اولویت یحیی یک بازیکن باتجربه با سابقه بازی در لیگ برتر است.

 پرونده مهاجم دورگه همچنان باز است

سرخ‌ها به غیر از جدال برابر الشارجه در گلزنی مهاجمانش توفیقی کسب نکرد تا این خط از زمین پرسپولیس به محلی برای انتقاد کارشناسان فوتبال از تیم یحیی تبدیل شود. شنیده می‌شود گل‌محمدی همچنان بر جذب یک بازیکن مهاجم ششدانگ و باکیفیت اصرار دارد و البته به غیر از یک بازیکن از لیگ یک که هنوز مورد تایید گل‌محمدی قرار نگرفته، یک بازیکن دورگه ایرانی هم همچنان درحال مذاکره با مدیران پرسپولیس است تا درصورت پذیرش شرایط سرخ‌ها، فصل بیستم را با پیراهن این تیم در میادین حاضر شود.  اختلاف این بازیکن و باشگاه پرسپولیس بر سر قرارداد ریالی یا یورویی است که باتوجه به محدودیت‌های قانونی، حتما باید قرارداد تیم‌ها با پول رایج در کشورمان منعقد شود. ظاهرا یحیی تصمیم دارد درکنار عیسی آل‌کثیر که تحرک خوبی در خط حمله داشته، از یک مهاجم تخصصی دیگر هم در کنارش بهره بگیرد تا بدین‌ترتیب وحید امیری به پست اصلی بازی‌اش بازگردد.

 پیغام یحیی به باشگاه

در این بین دل‌نگرانی‌ای که برای یحیی گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس وجود دارد، پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این تیم است که به‌دلیل بدهی به برانکو بسته است و اگر آنها قصد جذب بازیکن جدید را داشته باشند، باید خیلی زود این مشکل را برطرف کنند تا بازیکن جدید بتواند قراردادش را به ثبت برساند. شنیده می‌شود مدیران پرسپولیس با یک اسپانسر به توافق دست پیدا کرده‌اند و این اسپانسر قول داده تمام طلب سرمربی اسبق سرخ‌ها را بپردازد که اگر این قول عملی شود، پنجره‌های این تیم بار دیگر باز می‌شود و آنها می‌توانند نفرات جدید را به جمع خود اضافه کنند.

ظاهرا گل‌محمدی بعد از دیدن نمایش شاگردانش در لیگ قهرمانان آسیا و مشورت با کادرفنی، توسط افشین پیروانی به باشگاه پیغام فرستاده که هرچه زودتر به‌دنبال حل مشکل نقل‌وانتقالاتی تیم باشند، چراکه او بعد از بازگشت به ایران قصد جذب بازیکنان جدیدی را دارد تا با قدرت بیشتری در رقابت‌های پیش‌رو حاضر شوند.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار