• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۰۶ - ۱۰:۲۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
وراتی در گفت‌وگو با سایت پاری‌سن‌ژرمن: عاشق پاریس هستم

رکورد بیشترین بازی برای PSG را می‌خواهم

زمانی که به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پیوستم انتظار نداشتم چنین افتخاری را تجربه کنم و بودن در اینجا تجربه فوق‌العاده‌ای برایم بود. دوست دارم سال‌ها در پاریس بمانم و روزی به رکورد بیشترین بازی برای این تیم برسم. این واقعا افتخار بزرگ و ویژه‌ای خواهد بود.

رکورد بیشترین بازی برای PSG را می‌خواهم

به گزارش«فرهیختگان»، پاری‌سن‌ژرمن فصل پیش تا آستانه قهرمانی در اروپا پیش رفت اما در گام پایانی برابر بایرن‌مونیخ که در ماه‌های اخیر بی‌رقیب به‌نظر می‌رسد، مغلوب شد و رویایش برای نخستین قهرمانی در این تورنمنت محقق نشد. آنها در فصل جدید شروع چندان خوبی در مسابقات نداشتند و دو شکست برابر لنس و مارسی باعث شده در رتبه هشتم جدول قرار گیرند. مارکو وراتی، هافبک ایتالیایی این تیم که نهمین سال حضورش در پاری‌سن‌ژرمن را می‌گذراند حالا درجمع 5بازیکن برتر تاریخ باشگاه از لحاظ تعداد بازی قرار دارد و به همین بهانه سایت باشگاه گفت‌وگویی با او انجام داده که در ادامه می‌‌خوانید.

تو با انجام 318بازی برای پاری‌سن‌ژرمن درجمع 5بازیکن برتر تاریخ باشگاه قرار داری. این برای تو چه معنایی دارد؟

چنین افتخاری برایم بسیار باارزش است. اینکه یکی از بازیکنانی باشی که بیش از همه پیراهن تیم را به تن کرده است حس بسیار قشنگی دارد. این بدان معنی است که ما سال‌ها در کنار هم بوده‌ایم و در این مدت نیز افتخارات زیادی را به‌دست آورده‌ایم. با این حال من هنوز یک بازیکن جوان محسوب می‌شوم و 27سال دارم. امیدوارم در ادامه بتوانم بازی‌های بیشتری در این باشگاه انجام داده و جام‌های بیشتری را هم ببریم. زمانی که به این باشگاه پیوستم انتظار نداشتم چنین افتخاری را تجربه کنم و بودن در اینجا تجربه فوق‌العاده‌ای برایم بود. دوست دارم سال‌ها در پاریس بمانم و روزی به رکورد بیشترین بازی برای این تیم برسم. این واقعا افتخار بزرگ و ویژه‌ای خواهد بود چراکه من عاشق این باشگاه هستم. در اینجا رشد کرده‌ام و به‌نوعی فوتبال واقعی را در اینجا تجربه کردم. در این باشگاه به همه آنچه می‌خواستم رسیدم و این شانس را پیدا کردم تا در دیدارهای مهم و بزرگ حضور داشته باشم؛ آن‌هم درکنار بازیکنانی بزرگ و نامدار و به همین دلیل بسیار از روندی که پشت‌سر گذاشتم، خوشحالم.

باشگاه به‌تازگی با الساندرو فلورنزی، یکی از دوستان ایتالیایی تو قرارداد همکاری امضا کرده و در فصل جدید درکنار تو بازی خواهد کرد. نظرت درباره او چیست؟

من و الساندرو از وقتی خیلی جوان بودیم با هم دوست هستیم و همدیگر را می‌شناسیم. در آن زمان 13 یا 14ساله بودیم و در تیم‌های رده‌های پایه ایتالیا همبازی بودیم. مدت زیادی است که او را می‌شناسم و می‌دانم که چه توانایی‌هایی دارد. هم از نظر تاکتیک‌پذیری و هم از نظر آمادگی بدنی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و به‌عنوان یک مدافع راست بخش زیادی از زمین را پوشش می‌دهد. این عملکرد باعث می‌شود هم‌تیمی‌هایش کار راحت‌تری در زمین داشته باشند. او بسیار باهوش و همچنین مهربان است و فکر می‌کنم خرید بسیار خوبی برای پاری‌سن‌ژرمن باشد که می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت تیم کند. در اینجا به گرمی از او استقبال کردیم و حالا پاریس را مثل خانه‌اش می‌داند. ما مجموعه بسیار خوبی هستیم و الساندرو در همان روزهای نخست حضورش در اینجا به من گفت که او هم چنین احساسی درباره تیم دارد.

تیم در فصل جدید شروع دشواری داشته و طی دوهفته 4 بازی انجام دادید. این فشردگی برای شما چگونه بود؟

نخستین‌باری بود که در شروع مسابقات چنین چیزی را تجربه می‌کردیم. ما حدود یک‌هفته بعد از فینال لیگ قهرمانان باید دیدار هفته نخست خود را در لیگ برگزار می‌کردیم. البته نمی‌خواهم این موضوع را بهانه‌ای برای توجیه ناکامی‌ها قرار دهم. معمولا تیم‌ها پیش از شروع مسابقات فرصتی برای آماده‌سازی خود دارند اما امسال شرایط فرق می‌کرد. به‌نظرم باید بیشتر به فکر تیم‌ها و محافظت از آنها باشیم و فرقی بین ما و سایر تیم‌ها وجود ندارد. پیش از دیدار برابر لنس در هفته اول به‌خوبی می‌دانستیم که در بهترین فرم خود قرار نداریم و در بازی با مارسی هم شرایط همین‌گونه بود. بدون پیش‌فصل، شرایط بسیار دشوار می‌شود. البته حالا کمی بهتر شده‌ایم و فکر می‌کنم خیلی زود بتوانیم دوباره به شرایط خوب فصل قبل برگردیم.

بازی یکشنبه‌شب(امروز) برابر ریم را چگونه می‌بینی؟

رویارویی با ریم همیشه دشوار بوده است. آنها فصل قبل خط دفاعی بسیار خوبی داشتند و از نظر تاکتیکی هم بسیار قوی هستند. فکر می‌کنم بازی سختی برابر این تیم پیش‌رو داشته باشیم. ما به این سه‌امتیاز نیاز داریم تا دوباره به بالای جدول برگردیم و به همین دلیل خود را برای این مسابقه به‌خوبی آماده کرده‌ایم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار