• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۲-۰۸ - ۰۲:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح شد

برگزاری 90 درصدی کلاس‌های آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد درباره آمار برگزاری کلاس گفت: «هفته آخر اسفند که به سیستم ال‌ام‌اس وصل بودیم، آمار برگزاری کلاس مجازی 20درصد بود، اما از 16فروردین در هفته اول برگزاری کلاس به 64درصد رسید و امروز (هفتم اردیبهشت) آمار برگزاری کلاس‌های آنلاین حدود 90درصد است.»

 برگزاری 90 درصدی کلاس‌های آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره عملکرد این دانشگاه در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: «بسیج کارکنان، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان اقدامات زیادی را از همان ابتدای اسفند که این ویروس متاسفانه در کل کشور پخش شد، شروع کردند. باتوجه به اینکه دوستان در این کار تجربه‌ای نداشتند، اما تا آنجاکه ممکن بود، سعی کردیم کمک کنیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد درباره کلاس‌های آنلاین گفت: «قبل از تعطیلات نوروز در اسفندماه یک هفته کلاس‌های آنلاین برگزار شد. پس از آن با مشورت معاون آموزشی و بخش آی‌تی، اقدام‌به تهیه سامانه‌ای به‌موازات واحد الکترونیکی بر بستر آموزش خود دانشگاه کردیم که طراحی آن در دو هفته تعطیلات نوروزی انجام شد. در سطح واحدها و مراکز آموزشی استان هم اتاق‌هایی را مجهز کردیم تا اساتیدی که امکانات لازم را جهت برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی نداشتند، از آنها استفاده کنند. همچنین پهنای باند از 40 به 120 مگ ارتقا یافت و تیم پشتیبانی آموزش مجازی به‌صورت شبانه‌روزی جهت پاسخگویی به سوالات دانشجویان به‌منظور رفع موانع و مشکلات احتمالی مشارکت دانشجویان در فرآیند آموزش مجازی فعالیت خود را آغاز کرد.»

وی درباره آمار برگزاری کلاس گفت: «هفته آخر اسفند که به سیستم ال‌ام‌اس وصل بودیم، آمار برگزاری کلاس مجازی 20درصد بود، اما از 16فروردین در هفته اول برگزاری کلاس به 64درصد رسید و امروز (هفتم اردیبهشت) آمار برگزاری کلاس‌های آنلاین حدود 90درصد است.»

بهاروند درخصوص حضور اساتید در کلاس‌های آنلاین هم گفت: «خوشبختانه به‌طور قاطع می‌توان گفت حدود 98درصد اساتید این دانشگاه هفته گذشته پای‌کار آموزش بودند و آن دو درصد دیگر هم یا بیمار بودند یا مشکلات دیگری داشتند که نمی‌توانستند کلاس‌ها را برگزار کنند. از شنبه تاکنون 100درصد اساتید دانشگاه آزاد لرستان یعنی هم هیات‌علمی هم استاد مدعو خوشبختانه پای کار آمده‌اند و کلاس‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند.»

وی افزود: «از آغاز روند آموزش مجازی تلفن من و معاون آموزشی و برخی همکاران دراختیار دانشجویان بود تا مشکلات خود را اعلام و پیگیری کنند. البته درحال حاضر به‌طور قطع می‌توانم بگویم از ابتدای هفته‌جاری تاکنون حتی یک دانشجو هم به‌خاطر ایرادات کلاس‌ها با من تماس نگرفته است. خوشبختانه این هفته مشکلات کلاس‌های مجازی برطرف شده و موردرضایت دانشجویان قرار گرفته است.»

بهاروند در خصوص آمار حضور دانشجویان در کلاس‌های آنلاین گفت: «درمجموع از 311هزار دانشجو تا امروز 169هزار دانشجو در کلاس‌ها شرکت داشتند. البته باید توجه داشت تعدادی دانشجو موبایل اندروید و حتی سیستم ندارند. تعدادی از دانشجویان در روستاهای دورافتاده‌ای بودند که دسترسی به اینترنت مناسب نداشتند. در این زمینه با پایگاه مقاومت و مساجد هماهنگ کردیم تا با همکاری آنها برخی از نواقص و کمبودها مانند سیستم رایانه برطرف شود، اما مشکل اصلی زیرساخت مخابرات است و امکانش نیست در برخی روستاها ما این کار را انجام دهیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: «برای آن‌دسته از دوستانی که نمی‌توانستند آنلاین در کلاس‌ها حضور پیدا کنند، به‌صورت آفلاین فایل‌ها را بار‌گذاری کردیم و باتوجه به مجوزی که از حراست و آی‌تی سازمان در قالب پیام‌رسان‌ها گرفتیم، مدیر گروه‌ها و اساتید در هر کلاس، نماینده‌ای انتخاب کردند و فایل صوتی و پاورپوینت اساتید را داخل آن پیام‌رسان بارگذاری کردیم و به‌عبارتی جزوه و فایل صوتی استاد را به دست دانشجو رساندیم، به‌نحوی‌که می‌توان گفت هیچ دانشجویی نیست که الان فایل صوتی یا جزوه در اختیارش نباشد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار