• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۸ - ۲۱:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هندبالیست‌های سپاهان یک امتیاز در مشهد گرفتند

2 امتیاز آبی‌ها در استراتایم پرید

روز گذشته هفته چهاردهم لیگ برتر پیگیری و بازی‌های حساسی در مشهد، تهران و تبریز برگزار شد که نتایج به دست آمده گره کور لیگ برتر را کورتر کرد.

2 امتیاز آبی‌ها در استراتایم پرید

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، لیگ نوزدهم این روزها به هیجانی‌ترین اوقات خود رسیده و در روزهایی که تعداد تیم‌های مدعی از انگشتان یک دست هم بیشتر شده است هر نتیجه‌ای می‌تواند سرنوشت یک تیم در جدول رده‌بندی را تحت تاثیر قراردهد و شاید در یکی از معدود سال‌های برگزاری لیگ برتر باشد که هیچ کارشناسی نمی‌تواند از تیم صدرنشین نیم‌فصل و مدعی اصلی قهرمان پیش‌بینی دقیقی داشته باشد. روز گذشته هفته چهاردهم لیگ برتر پیگیری و بازی‌های حساسی در مشهد، تهران و تبریز برگزار شد که نتایج به دست آمده گره کور لیگ برتر را کورتر کرد و باید منتظر ماند و دید در بازی‌های امروز چه نتایجی حاصل می‌شود و جدول لیگ برتر چه شکل و شمایلی پیدا می‌کند.

  شهرخودرو یک-سپاهان یک/ شعار واگیردار به مشهد رسید!

بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته لیگ برتر دیداری بود که در مشهد برگزار شد و دو تیم مدعی صدرنشینی لیگ برتر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند تا بتوانند با کوچک‌ترین لغزش از سوی استقلال، جای خود را در رتبه نخست تثبیت کنند و در ماراتن لیگ برتر از سایر رقبا پیش بیفتند. سپاهان و شهرخودرو در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو تیم در دو بازی قبلی لیگ برتر امتیازات زیادی را بر باد داده بودند و کار را برای خودشان در لیگ سخت کرده بودند. شهرخودرو در دو بازی قبلی خود مقابل صنعت نفت و استقلال شکست خورده بود و هیچ امتیازی به دست نیاورد و سپاهان هم با دو تساوی برابر استقلال و نساجی تنها دو امتیاز از 6 امتیاز ممکن را به دست آورده بود تا در این بین تنها استقلال باشد که از نتیجه کسب شده نفع ببرد.

شهرخودرو که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد برای برد ‌انگیزه بیشتری داشت و در شروع بازی حملات زهرداری را روی دروازه سپاهان طرح‌ریزی کرد که مهم‌ترین آن در دقیقه هشت بازی و توسط یونس شاکری به تیرک افقی دروازه پیام نیازمند برخورد کرد و به بیرون رفت و در نیمه اول نیز گلی زده نشد. در نیمه دوم و در دقیقه 60 ولسیانی روی ارسال کرنر توسط محمد کیانی با یک ضربه سر دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد. بعد از این گل حملات شهرخودرو شدت بیشتری گرفت و در این بین یک صحنه مشکوک در محوطه سپاهان نیز به وجود آمد و توپی که به دست نورافکن خورد را داور پنالتی تشخیص نداد تا سروصدای تیم مشهدی دربیاید. در دقیقه 89 شهرخودرویی‌ها موفق شدند روی یک ضربه کرنر که توسط قاسمی‌نژاد ارسال شد با ضربه سر شاکری گل تساوی را به ثمر برسانند. بعد از این گل بازهم حملات تیم میزبان ادامه داشت و یک‌بار دیگر هم توپ در داخل محوطه جریمه سپاهان به دستان مدافع این تیم برخورد کرد که البته باز هم خبری از گرفتن پنالتی نبود تا شعار واگیردار «رئیس مافیا کیه» این‌بار در مشهد سر داده شود. گفتنی است سپاهان در این بازی از دقیقه 68 با اخراج محمد محبی 10 نفره به بازی ادامه داد.

  تراکتور صفر- ماشین‌سازی 2/تغییر تیم اول زنوزی

دربی تبریز در یکی از سوت و کور‌ترین روزهای ورزشگاه بنیان‌دیزل برگزار شد و شاید عمده دلیل آن نتایج ضعیف تراکتور در لیگی باشد که هوادارانش احساس می‌کردند با جذب ستاره‌های داخلی و خارجی، مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. خیلی‌ها تصورشان بر این بود که تیم سرخپوش تبریزی دربی را می‌برد و از بحران خودش را بیرون می‌کشد، اما روند بازی چیز دیگری را نشان می‌داد و این ماشین‌سازی بود که توسط شاهین توکلی در دقیقه 39 و روی پاس نریمان جهان موفق به گلزنی شد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که رسول خطیبی بعد از گلزنی شاگردانش شادی نکرد تا به نوعی به مالک مشترک و هواداران تراکتور احترام گذاشته باشد! در نیمه دوم باز هم این ماشین‌سازی بود که حمله کرد و در دقیقه 53 توسط زنده روح به گل دوم دست پیدا کرد تا تراکتور نشان دهد قرار نیست در این بازی هم کار خاصی را صورت دهد و درنهایت هم این بازی را با دو گل واگذار کرد. با این نتیجه ماشین‌سازی با هدایت خطیبی و هزینه‌ای به مراتب کمتر از تراکتور با 19امتیاز و یک بازی بیشتر در رتبه هشتم و یک پله بالاتر از تراکتور قرار گرفت تا تیم اول زنوزی در جدول شود!

  فولاد خوزستان یک- پارس‌جنوبی جم صفر/ اشک شیمبا را درآوردند!

فولاد خوزستان تیم ششم جدول این هفته مقابل پارس‌جنوبی قرار گرفت که در این فصل شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و چه‌بسا اگر به خاطر ضعف زیاد شاهین شهرداری و گل‌گهر نبود، این تیم هم یکی از مدعیان اصلی سقوط شناخته می‌شد. فولاد برای اینکه تساوی هفته قبل خود مقابل سایپا را به فراموشی بسپارد مقابل میهمانش صف‌آرایی کرد و پس از یک دقیقه سکوت به احترام برادر فوت شده شیمبا که اشک این بازیکن را هم درآورد، جدال خود برابر پارس را آغاز کرد. فولادی‌ها خیلی زود و در دقیقه 12 روی ارسال وحید حیدریه و ضربه ایوب والی به گل اول مسابقه دست پیدا کرد. بعد از این گل حملات دو تیم ادامه داشت اما این حملات به آن اندازه زهردار نبود که بخواهد دروازه‌های دو تیم را با خطر مواجه کند و درنهایت این بازی با همین یک گل به نفع تیم میزبان خاتمه یافت تا این تیم 23 امتیازی شود و موقتا جای پرسپولیس را در جدول رده‌بندی بگیرد.

ذوب‌آهن‌2 – نساجی‌مازندران صفر/ علیمنصور فعلا هست!

علی منصوریان که این روزها با کلی ماده و تبصره در ذوب‌آهن مربیگری می‌کند بعد از باخت به پرسپولیس، کارش را در این تیم سخت‌تر از قبل دید و برای اینکه بتواند مجوز ماندن در این تیم اصفهانی را بگیرد نیازمند پیروزی در بازی دیروز و هفته بعد تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان بود. پنالتی دقیقه 34 برای نساجی آب سردی بر پیکر او و نیمکت ذوب بود، اما معراج اسماعیلی، دروازه‌بان ذوب‌آهن این پنالتی را مهر کرد تا امید به اردوی شاگردان منصوریان بازگردد. بعد از این صحنه ذوب جان دوباره‌ای گرفت و موفق شد در دقیقه 42 از اشتباه حقیقی استفاده کرده و خلعتبری پاس مطهری را به گل اول تیمش تبدیل کند. در نیمه دوم ذوب که نشان داد می‌خواهد برنده از زمین خارج شود بازهم روی دروازه نساجی فشار آورد و در دقیقه 62 به گل رسید و این‌بار جای گلزن و گلساز عوض شد و خلعتبری با ارسالی دقیق ارسلان مطهری را به گل رساند. این بازی در انتها با همین نتیجه به پایان رسید.

  استقلال‌2- پیکان‌2 . 2 امتیاز در استرا تایم پرید!

استقلال در شرایطی باید به مصاف پیکان می‌رفت که خبر جدایی استراماچونی گوش زمین و زمان را کر کرده بود و بخش عمده‌ای از اخبار رسانه‌های کشور و شبکه‌های مجازی به موضوع این جدایی می‌پرداخت. از سوی دیگر جواد زرینچه که استعفای خود را به مدیرعامل استقلال اعلام کرده بود، حاضر نشد در این بازی سرمربیگری استقلال را برعهده بگیرد و اعلام کرد برای آخرین بازی آن هم فقط به‌عنوان سرپرست روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند و همین موضوع باعث شد که ارنج تیم در این بازی را روزبه چشمی و وریا غفوری بچینند. هواداران استقلال که از صبح بازی مقابل باشگاه حاضر بودند و علیه مدیران باشگاه و وزیر ورزش شعار می‌دادند، حضور کم تعدادی در ورزشگاه آزادی داشتند و اکثر سکوهای ورزشگاه، در روزی که آبی‌ها برای تداوم صدرنشینی نیاز به برد برابر پیکان داشتند خالی بود. آبی‌ها با همان ترکیب بازی قبل به زمین مسابقه آمدند و تنها آرش رضاوند را جانشین شیخ دیاباته محروم در ترکیب تیم می‌دیدیم.

مذاکره با فرهاد زمان ارنج استقلال توسط وریا

زمانی که وریا تیم را ارنج می‌کرد فرهاد مجیدی برای قبول هدایت استقلال به دیدار هیات‌مدیره رفت و ظاهرا به توافقاتی هم دست پیدا کرد، اما چراغ سبز استراماچونی به آبی‌ها توافق با مجیدی را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

نیمه اول، تساوی و یک پنالتی سوخته

استقلالی‌ها برای رسیدن به گل تنها 9 دقیقه فرصت می‌خواستند. مهدی قائدی روی پاسی که از علی کریمی گرفته بود با یک ضربه چیپ دروازه پیکان را باز کرد تا موقتا جدایی استراماچونی از یاد هواداران استقلال برود. بعد از این گل پیکان نشان داد همان قدر که راحت گل می‌خورد، راحت هم گل می‌زند، جلو کشید و حملات زیادی را روی دروازه استقلال پایه‌گذاری کرد و تلاش شاگردان فرکی در دقیقه 34 به نتیجه نشست و ارسال علی حمودی را فراز امامعلی به گل تساوی تبدیل کرد. خیلی‌ها بعد از این گل انتظار داشتند استقلال موج حملات خود را آغاز کند و روی دروازه پیکان خیمه بزند، اما برخلاف انتظار باز هم این پیکان بود که آهنگ دروازه استقلال را داشت و در دقیقه 44 یک پنالتی نیز به دست آورد که شهریار مغانلو این ضربه پنالتی را زد و سید‌حسین حسینی این توپ را دفع کرد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و آبی‌ها برای شنیدن صحبت‌های وریا غفوری به رختکن رفتند!

نیمه دوم؛ استراتایم بدون استرا!

در نیمه دوم باز هم این پیکان بود که حملات گسترده‌ای را روی دروازه استقلال تدارک می‌دید و چند موقعیت مسلم گلزنی را هم ایجاد کرد که تمام این موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از بین می‌رفت. در دقیقه 59 پاس رضاوند در کنج محوطه جریمه پیکان به وریا غفوری رسید و او با یک ضربه محکم و دقیق در حالی که دروازه‌بان پیکان زاویه توپ را هم بسته بود، توپ را با تور دروازه پیکان آشنا کرد تا این استقلال سفیدپوش باشد که برای دومین‌بار از حریف خود پیش می‌افتد. اما درست در دقایق پایانی بازی پیکان صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه شد که ضربه جلال‌الدین علی‌محمدی با برخورد به دست حسینی به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و در ریباند حسین پورامینی گل تساوی را وارد دروازه میزبان کرد تا بازی در دقیقه 4+90 به تساوی کشیده شده و دوباره استقلال در دقایق پایانی با دریافت گل مواجه شود آن هم بدون استراماچونی!

زرینچه تعویض کرد، غفوری قبول نکرد!

اولین تعویض استقلال با فرمان وریا غفوری در دقیقه 75 انجام شد و مرتضی تبریزی به جای فرشید اسماعیلی به میدان آمد. بعد از این تغییر جواد زرینچه قصد داشت دومین تعویض را انجام دهد و باقری را جایگزین میلیچ کند که این تصمیم توسط وریا غفوری و کریمی وتو شد و آنها اجازه این تعویض را ندادند. غفوری بعد از این صحنه در دقیقه 85 رضاوند را از زمین بیرون برد و باقری را به زمین آورد و آخرین تعویض او هم در دقیقه 93 انجام شد و سجاد آقایی جانشین قائدی شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک