• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۸-۲۵ - ۰۹:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

حمایت 6700 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از قوه قضائیه

6700 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از تحولات انقلابی و رویکرد عدالتخواهانه و ضدفساد قوه‌قضائیه بیانیه‌ای صادر کردند.

حمایت 6700 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از قوه قضائیه

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، 6700 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از تحولات انقلابی و رویکرد عدالتخواهانه و ضدفساد قوه‌قضائیه بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مخالفان مبارزه جدی با فساد همواره تلاش‌های عدالتخواهانه را سیاسی جلوه داده و سعی بر آن دارند که با کشاندن آن به زمین سیاست، عدالتخواهان را ناچار به عقب‌نشینی کنند.»

متن بیانیه به این شرح است: «با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت‌ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می‌شوند.» امام خامنه‌ای(مدظله العالی)آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب پرافتخار و به تعبیر مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب اسلامی؛ با تحولات امیدوار‌کننده دستگاه قضا همراه شد و از همان روزهای نخست؛ اقدامات انقلابی ریاست محترم دستگاه قضا امیدی مضاعف را به ارمغان آورد که همچون چهار دهه گذشته مُهر تاییدی بر اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.پیام روشن عملکرد هشت ماهه رئیس جدید قوه‌قضائیه، آن است که زمان اصلاح و تقویت آن قوه فرا رسیده است. ایشان با دستی پُر فرصت را غنیمت شمرده و در راستای عملیاتی ساختن اهداف عالیه‌ دستگاه قضا در راستای تحقق شعارها و آرمان‌های ملت شریف ایران در انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشته است که از مصادیق آن توجه ویژه به اصل قانون و بازگشت به موارد مهمی چون حقوق عامه؛ آغاز مبارزه با فساد از درون دستگاه، ایجاد شعبات تخصصی قضایی در حوزه‌های مختلف، ارتباط موفق کارآمد و امیدبخش با عموم جامعه، مبارزه مستمر با دانه‌درشت‌های فساد اقتصادی و... را می‌توان برشمرد. بدیهی است به ثمر نشستن رویکرد انقلابی و عدالتخواهانه آیت‌الله رئیسی که بارقه‌های امید را در دل دلسوزان ایجاد کرده است، مستلزم حمایت‌های همه‌جانبه مردم ومسئولان می‌باشد.تجربیات دور و نزدیک تاریخ گواه است که همواره مبارزه با اژدهای هفت سر فساد؛ تشویش و مقابله صاحبان زر و زور و تزویر را به دنبال دارد. به اذعان فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌ العالی): «با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت‌ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می‌شوند.»

مخالفان مبارزه جدی با فساد همواره تلاش‌های عدالتخواهانه را سیاسی جلوه داده و سعی بر آن دارند که با کشاندن آن به زمین سیاست، عدالتخواهان را ناچار به عقب‌نشینی کنند، اما غافل از این هستند که عزم دستگاه قضا برای برخورد با فساد ولو مسئولان عالی‌رتبه و نزدیکان آنها جدی است و امید است هوشمندی دستگاه قضا و نیز بلوغ فکری حاکم در سطح جامعه بتواند مانع از انحراف گفتمان فسادستیز گردد.در پایان ضمن حمایت قاطع از اقدامات قانونی و عدالت‌محور دستگاه قضا در دوره جدید مدیریتی در برخورد فراگیر با فساد و تحقق عدالت به‌ویژه مفسدان دانه‌درشت اقتصادی بدون درنظر گرفتن جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی یا وابستگی به برخی از مسئولان، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در روند تحولی آن نهاد در مسیر رسیدن به قوه‌قضائیه تراز انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم و به تمامی دست‌اندرکاران در سایر قوا توصیه می‌نماییم، ضمن همکاری با قوه قضائیه در این حرکت انقلابی از هرگونه حاشیه‌سازی و شبهه‌آفرینی خودداری فرمایند. بی‌شک هوشیاری ملت شریف، بزرگوار و عدالتخواه ایران اسلامی در برابر جوسازی‌ها و حاشیه‌پردازی‌ها هموارکننده عبور از این گذرگاه مهم خواهد بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین