• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۸ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
طی بیانیه‌ای اعلام شد؛

جلیلی: اکنون وقت درنگ نیست

سعید جلیلی در پیامی خطاب به مردم نوشت: اکنون وقت درنگ نیست! به روستاها بروید و صدای ما را به آن‌ها برسانید، به حاشیۀ شهرها بروید و حرف ما را به آن‌ها بگویید.

جلیلی: اکنون وقت درنگ نیست

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از همۀ مردم، نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها، با هر سلیقه و گرایشی که در فرایند انتخابات فعالانه حضور داشتند و بر شور و نشاط انتخابات افزودند، تشکر و قدردانی کرد.

متن بیانیه سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

مردم پرمهر ایران! انتخابات هشتم تیر یک جلوۀ دیگر از مردم‌سالاری دینی بود که نشان داد در جمهوری اسلامی اختیار با مردم ایران است.

حضور معنادار شما در پای صندوق‌های رأی را ارج می‌نهم و به همۀ هم‌میهنانی که با حضور خود جمهوریت نظام و مردم‌سالاری دینی را پاس داشتند، درود می‌فرستم.

باید از همۀ مردم، از نامزدهای محترم و از هواداران آن‌ها، با هر سلیقه و گرایشی، تشکر کرد که در فرایند انتخابات فعالانه حضور داشتند و بر شور و نشاط انتخابات افزودند.

همۀ کسانی که مسئولانه در این ایام نقشی آفریدند، چه به اینجانب رأی داده باشند و چه به دیگران گرایش داشتند، نزد خدا مأجورند و بر هیچ کس سرزنشی روا نیست.

در همین راستا، از آقایان پورمحمدی، پزشکیان، زاکانی، قاضی‌زاده و قالیباف قدردانی می‌کنم که با حضور خود این انتخابات را به صحنۀ انتخاب و اختیار مردم ایران بدل کردند.

اکنون، مردم ایران هستند که باید انتخاب کنند. دور دوم انتخابات فرصت دوباره‌ای است تا مردم در فضایی پرنشاط ولی به‌دور از هیاهو به گفت‌وگو پیرامون آیندۀ ایران بپردازند؛ بشنوند، بیندیشند، مقایسه کنند و انتخاب کنند.

ازاین‌رو، هفتۀ پیش رو را یک فرصت بزرگ کم‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌بینم: هفتۀ گفت‌وگو و مناظره پیرامون تصمیم برای آیندۀ ایران.

من همه را، همۀ مردم ایران را به نقش‌آفرینی بیشتر فرامی‌خوانم تا فعالانه در این امر که به سرافرازی ایران می‌تواند بینجامد مشارکت کنند.

زن و مرد، پیر و جوان، شهری و روستایی، رفیق یا رقیب، اهل این جبهه یا دل‌بسته به آن جناح، همه و همه، باید حتی رقابتمان هم به قوی‌تر شدن ایران عزیز، به سرافرازی هر چه بیشتر پرچم بلند سه‌رنگ، به احیای شکوه تمدنی و فرهنگی ایران بزرگ اسلامی بینجامد.

در همین راستا، وظیفۀ خود می‌دانم تا برای این مردم عزیز بیش از گذشته به تبیین نگاه و رویکردی بپردازم که باور دارم در این بزنگاه تاریخی برای جهش این میهن و سرافرازی مردم ایران ضروری است.

فاصلۀ هشتم تا پانزده تیرماه فاصله‌ای کوتاه برای برداشتن گامی بلند و تاریخی است. شما نشان دادید در هجوم تردیدافکنی‌ها و یاس‌پراکنی‌ها، در میان انبوه آسیب‌شناسی‌ها و عیب‌جویی‌ها، ایرانی‌ها همچنان به افق‌های بلند می‌اندیشند و در خاطرۀ ملی‌شان، «جهش» یک گزینۀ جذاب و برجسته است.

خوشحالم که نمایندۀ شما بودم تا این تمنای تاریخی و این آرزوی ملی شما آشکار شود. هشت تیر نشان داد، شوق جهش و ذوق ساختن آینده، نیرویی قوی‌تر از ترس و طمع است! نیرویی که می‌تواند نزدیک ده میلیون نفر را، تا رسیدن به قله، بر سر یک هدف بلند، به اتفاق برساند! باید تشکر کنم، از زنان و مردانی که با رأی معنادار خود نشان دادند به یک جهان فرصت برای جهش ایران باور دارند! شما در هشتم تیر نشان دادید جهش ایران با نقش‌آفرینی پرشکوه هر ایرانی دست‌یافتنی است! حالا وقت آن است تا همۀ مردم ایران را با این راه پرافتخار همراه کرد! من باور دارم، آن چه شما در هشت تیر بر سر آن به اتفاق رسیدید، حرف همۀ ایرانی‌هاست که می‌توان یک ایران را حول آن متفق کرد! دیگران را قانع کنید، با این مسیر همراه کنید، همه را به این راه دعوت کنید، همه را از راه و رسم جهاد و جهش، آگاه کنید! هرچه این حضور گسترده تر باشد، دولت چهاردهم پشتوانۀ قوی‌تر خواهد داشت تا نه‌تنها با مشکلات واقعی و روزمره مردم در داخل و خارج، روبه‌رو شود، بلکه به هدف‌های بلندی که نشانه گرفته است، دست یابد.

اکنون وقت درنگ نیست! به روستاها بروید و صدای ما را به آن‌ها برسانید، به حاشیۀ شهرها بروید و حرف ما را به آن‌ها بگویید! سراغ گروه‌هایی بروید که سانسور می‌شوند، دیده نمی‌شوند، گویی کسی روی رأی و نظر و انتخاب آن‌ها حساب باز نکرده است... بروید و آنان را از این انتخاب، از این چشم‌انداز، از این دوراهی که پیش رو ی ملت ایران قرار گرفته است، آگاه کنید.

چون من روی آن‌ها حساب باز کرده‌ام؛ روی همۀ آن‌ها، «همۀ» مردم ایران! دولت نقش‌آفرین وقتی می‌تواند از یک جهان فرصت برای یک ایران جهش بهره ببرد که به هر ایرانی متناسب با استعداد و توانایی او، نقشی بسپارد و او را در این حرکت بزرگ سهیم کند. یک دولت عدالت‌محور برای رفع فساد و تبعیض به پشتوانۀ محکم مردمی نیاز دارد تا بتواند راه دولت پرتلاش شهید رئیسی را با شتاب بیشتر بپیماید.

باور دارم با هم‌افزایی نیروی همۀ ایرانیانی که به شعارهای مشترکمان، یعنی عدالت، آزادی، استقلال، ایمان و جمهوریت باور دارند، ولو با اختلاف سلیقه‌ها، می‌توان یک دولت توانمند تشکیل داد که ورای لابی‌های قدرت و ثروت، کشور را در این بزنگاه به سمت قله‌ها جهش دهد. دولتی که از پشتیبانی قوی مردمی برخوردار باشد، پناه و پشتیبان همۀ مردم خواهد بود و حقوق اقلیت و اکثریت، موافق و مخالف، همه را تضمین خواهد کرد.

آن چه مرا در این مسیر مصمم نگه می‌دارد، حضور و یاری پرشور شما مردم پرمهر است که برای من یادآور پیمانی است که خداوند از همۀ ما گرفته است تا در برابر گرسنگی ستمدیدگان و شکم‌بارگی ستمگران آرام نگیریم. این راه را بدون حضور و یاری مردم نمی‌توان پیمود! من دست یکایک هم‌میهنان را در این مسیر می‌فشارم، حتی آنان که، به هر دلیلی، هنوز به شناخت دقیقی از دیدگاه‌ها و برنامه‌های این فرزند کوچک ملت نرسیده‌اند.

ما در این مسیر، به همدلی و همبستگی و هماهنگی و هم‌افزایی همه نیاز داریم. همۀ کسانی که ایران را دوست دارند نقشی در این نقشۀ سه رنگ پرشکوه خواهند داشت؛ جز با نقش‌آفرینی همۀ مردم، جهش به دست نمی‌آید! ما برای این هدف بزرگ، به اتفاق نیاز داریم! از برادران عزیزم، آقایان قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده که با ابراز محبت بر اهمیت این اتفاق تأکید نموده‌اند، صمیمانه سپاسگزارم. پانزده تیرماه برای جهش ایران، #به_اتفاق، یک جهان فرصت می‌توان گرفت! «به پا خیزید برای خدا، دوتا دوتا و تنها!» آن گاه، اتفاق بزرگ، نزدیک است!»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

محمدسعید صفاری، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام‌صادق(ع):

انقلاب خمینی کبیر؛ راهبر وارثان عالم

محسن فرجیان روزنامه‌نگار:

رسانه کارآمد و هزینه‌های آن

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر:

دست سردبیر، گاوبازی اپوزیسیون و پروژه ما

سیدجواد نقوی خبرنگار فرهیختگان؛

بی‌بی‌سی نمی‌تواند خودش را احیا کند؟‌ +فیلم

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار