کد خبر: 96432

بر اثر اطلاع‌رسانی اشتباه رخ داد؛

بازار سیاه کارت سوخت تا 25 میلیون تومان!

بعد از اعلام وازرت نفت مبنی بر اینکه ازین به بعد ۹۵ درصد سوخت‌گیری‌ها باید با استفاده از کارت‌های سوخت شخصی انجام شود؛ برداشت اشتباه برخی رسانه‌ها باعث به وجود آمدن بازار سیاه برای کارتی شد که ارزش واقعی‌اش اصلا به رقم‌های اعلام شده نمی‌خورد: 5 تا 25میلیون تومان!

فرهیختگان آنلاین: صحبت وزیر نفت مبنی بر اینکه: «در هفته‌های آینده و همسو با مدیریت مصرف بنزین و حسب تکلیف قانونی باید با کارت شخصی سوخت‌گیری انجام شود. از این رو از مردم درخواست داریم با کارت سوخت شخصی سوختگیری کنند؛ زیرا در مدیریت مصرف سوخت مؤثر است.» در واقع اشاره به قانون بودجه در سال ۱۴۰۳ است که وزارت نفت را  مکلف کرده است که ۹۵ درصد از عملیات سوختگیری با استفاده از کارت‌های سوخت شخصی انجام شود.

مشخص نشد که چرا بعد از این صحبت برخی رسانه‌ها نوشتند که قرار است کارت سوخت جایگاه‌ها و در واقع سوخت‌گیری به صورت آزاد، کاملا جمع‌آوری شود. از طرف دیگر معلوم نشد که اصولا چرا این موضوع از طرف وزارت نفت مطرح شد چرا که در روزهای بعد مسئولین وزارت نفت در واکنش به این حواشی اعلام کردند که کارت سوخت‌های اضطراری به تعداد معدود در جایگاه‌های سوخت قرار می‌گیرد تا افرادی که کارت سوختشان نرسیده و مشکل دارند، استفاده کنند. این وضعیت در گذشته هم وجود داشت و کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانستند یا نمی‌خواستند از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند، از کارت سوخت جایگاه استفاده می‌کردند و بنزین آزاد می‌زدند.

در هر حال این شایعه بازار سیاه فروش کارت سوخت را به راه انداخت. طوری که حتی فروش یک کارت که ارزشی جز سوخت‌گیری برای خودروها و موتورسیلکت‌ها ندارد تا 25میلیون تومان هم رسید.

 

 

 

مرتبط ها