کد خبر: 95540

معرفی انواع سقف شیروانی فلزی؛

بهترین جنس ورق کدام است؟

سقف‌های شیروانی را احتمالا می‌شناسید؛ سقف‌هایی با ساختار شیب‌دار و ظاهرا ساده که بیشتر برای مناطق پربارش مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب سقف‌های شیروانی از ورق‌های فلزی ساخته می‌شوند و عملکرد سقف نیز به جنس ورق فلزی بستگی دارد. البته علاوه بر جنس ورق، عوامل دیگری مانند کیفیت ورق، پوشش ورق و برخی موارد دیگر نیز در عملکرد سقف شیروانی اهمیت دارند.

اگر برای شما سوال است که بهترین جنس ورق برای سقف شیروانی چیست، در این نوشته همراه ما باشید تا به شکل کامل به معرفی انواع سقف شیروانی فلزی پرداخته و بهترین جنس ورق را معرفی کنیم.
چرا توجه به جنس ورق در اجرای سقف شیروانی اهمیت دارد؟

افراد معمولا هدف از اجرای سقف شیروانی را مهار بارش و جلوگیری از تجمع برف و باران روی سقف می‌دانند، اما باید بگوییم که این سقف به دلایل دیگری نیز اجرا می‌شود. یکی از عمده دلایل مهم بهره‌گیری از این نوع سقف، سبک بودن آن است؛ از این رو هنگام اجرای سقف شیروانی نباید از ورق‌های سنگین استفاده کرد. 

از طرفی مقاوم بودن سقف شیروانی در برابر عوامل مختلف مانند زلزله، طوفان و آتش سوزی اهمیت دارد. جدا از همه این موضوع‌ها، ورق‌های نامناسب و بی‌کیفیت در فرآیند نصب مشکل‌سازند. ورق‌های نامناسب به خوبی برش نخورده و امکان ایجاد اتصال محکم و مناسب میان آن‌ها وجود ندارد.
با توجه به موارد مذکور، لازم است بهترین جنس ورق برای سقف شیروانی در نظر گرفته شود؛ ورق‌هایی که هم در برابر بارش برف و باران عملکرد مناسبی داشته و هم سبک و مقاوم باشند.
بهترین جنس ورق برای سقف شیروانی

برای خرید بهترین ورق برای سقف شیروانی، موارد مختلفی وجود دارد که می‌بایست در نظر بگیرید. اول از همه باید بدانید هر ورقی برای اجرای سقف شیروانی مناسب نیست و همچنین کیفیت ورق‌ها نیز اهمیت دارد. شما می‌توانید قیمت ورق شیروانی را روزانه به صورت آنلاین بررسی کنید.
از طرفی باید به بودجه خود نیز توجه داشته و با بررسی‌های کامل، بهترین گزینه را تهیه نمایید. برخی از انواع مناسب ورق برای سقف شیروانی به شرح زیر هستند.
ورق گالوانیزه

این ورق‌ها دارای ویژگی‌های فنی بسیار مناسبی هستند و می‌توانند در برابر عوامل مختلف محیطی مانند رطوبت، طوفان، زلزله و سایر عوامل مقاومت خوبی داشته باشند. از طرفی این ورق‌ها سبک بوده و وزن سقف را خیلی اضافه نمی‌کنند.

ورق‌های گالوانیزه دو نوع سرد و گرم دارند که هر دوی آن‌ها برای اجرای سقف شیروانی به کار گرفته می‌شوند، اما باید بدانید این ورق‌ها از نظر ویژگی‌های فنی متفاوت بوده و پیش از خرید لازم است به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

خرید انواع سقف شیروانی فلزی
ورق آلومینیوم

آلومینیوم دارای ویژگی‌هایی است که برای اجرای سقف شیروانی نیاز داریم. مواردی مانند وزن کم، مقاومت بالا در برابر رطوبت و از همه مهم‌تر مقاومت فیزیکی مناسب، برجسته‌ترین ویژگی‌های این فلز هستند. قیمت ورق آلومینیوم معمولا نسبت به ورق گالوانیزه بالا‌تر است، البته این موضوع به ترکیبات و ضخامت ورق هم بستگی دارد. 
همچنین از آنجا که ورق‌های آلومینیومی از نظر ویژگی‌های فنی انواع مختلفی دارند، توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید با کارشناسان مجرب مشورت کنید.
ورق آهنی

ورق‌های آهنی از مقاوم‌ترین ورق‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. این محصولات علاوه بر اینکه مقاومت فیزیکی بسیار بالایی دارند، در برابر عوامل مخرب شیمیایی و محیطی مانند رطوبت نیز از استحکام مناسبی برخوردارند.

ورق آهنی می‌تواند نسبت به ورق آلومینیومی و ورق گالوانیزه سنگین‌تر باشد، اما اگر محصولی با ضخامت مناسب انتخاب کنید، این سنگینی وزن به قدری نیست که بتواند باعث بروز مشکل در اجرای سقف شیروانی شود.
لازم به ذکر است این ورق‌ها بیشتر برای استفاده در سقف‌های مراکز صنعتی و تجاری مناسب هستند، اما اجرای آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی مانعی ندارد.
نکات مهم در انتخاب بهترین ورق برای سقف شیروانی

تا به اینجا سه نوع از ورق‌های فلزی را از نظر جنس برای سقف شیروانی بررسی کردیم. اما باید بدانید جنس تنها موضوع مهم برای انتخاب ورق مناسب سقف شیروانی نیست و برای اینکه بتوانید ورق مناسب را پیدا کنید، باید به یک‌سری نکات دیگر نیز توجه داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از:

    به فرم‌پذیری ورق‌ها توجه کنید.
    ورق‌هایی با تراکم و کیفیت بالا انتخاب نمایید.
    حتما ورق‌ها را از تولید کنندگان معتبر تهیه کنید.
    از ورق‌هایی با ویژگی‌های فنی مناسب بهره ببرید.
    ورق‌های دارای پوشش مناسب، سالم و یک‌دست را انتخاب کنید.

علاوه بر موارد مذکور، توجه به فرم ظاهری ورق‌ها نیز اهمیت دارد. برای اجرای سقف شیروانی معمولا از ورق‌های کرکره‌ای و موارد مشابه استفاده می‌شود. انتخاب رنگ نیز امر مهمی است؛ از این رو باید توجه داشته باشید که رنگ ورق‌ها یک‌دست و مناسب باشد تا سقف در برابر عوامل مخرب مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

سقف شیروانی فلزی
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد برای اجرای سقف شیروانی یکی از مهم‌ترین نکات، استفاده از ورق‌های باکیفیت است. ورق‌هایی که کیفیت مناسبی نداشته باشند، دارای تراکم پایین هستند و مقاومت لازم را در برابر عوامل مخرب ندارند. 

برای خرید انواع ورق فلزی باکیفیت و. قیمت مناسب، پیشنهاد ما خرید از شرکت نفت آهن پاسارگاد با برند تجاری آیرومارت است. در بازرگانی آیرومات محصولات معتبر‌ترین تولیدکنندگان کشور با ارائه قیمت رقابتی، امکان پیگیری وضعیت دقیق سفارش، ارسال سریع سفارش‌ها به سراسر کشور و مشاوره رایگان خرید در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و بررسی قیمت انواع ورق فلزی، تنها کافی است که به سایت آیرومارت به آدرس www.iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.
کلام آخر

اگر قصد اجرای سقف شیروانی را دارید، می‌توان گفت که مهم‌ترین مرحله برای این کار، تهیه ورق شیروانی مناسب است. ورق‌های فلزی مختلفی را می‌توان به عنوان ورق شیروانی در نظر گرفت که ما در این نوشته سه مورد از آن‌ها را بررسی کردیم. با این وجود توجه داشته باشید که خرید ورق باید بر اساس شرابط محیطی و انتظارات شما صورت گیرد.