کد خبر: 95131

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛

خانه‌تکانی تهرانی‌ها در هر ثانیه 55 هزار لیتر آب هدر می‌دهد

محسن اردکانی گفت: پیک مصرف آب در تهران در اسفندماه برای سنت حسنه خانه‌تکانی و در اواسط تابستان می‌باشد و در این دو برهه مصرف به 55 هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

اردکانی در مورد زمان اوج مصرف آب در تهران بیان کرد: پیک مصرف آب در تهران در دو بازه 20 الی 30 اسفندماه برای سنت حسنه خانه‌تکانی و پیک تابستان از 15 تیر الی 20 مردادماه می‌باشد و در این دو برهه مصرف ما به 55 هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.وی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و موعد خانه‌تکانی به شهروندان تهرانی توصیه کرد: بنده از مردم عزیز می‌خواهم که ضمن حفظ سنت حسنه خانه‌تکانی، به مقوله اسراف و مصرف بهینه آب نیز توجه داشته باشند.

12 میلیارد پاداش خوش‌مصرفی برای تهرانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: هرکسی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خود الگوی مصرف کمتری داشته باشد مورد تشویق قرار می‌گیرد و این تشویق در قبوض آن‌ها به عنوان بستانکاری اعمال می‌شود که در این رابطه تاکنون 12 میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی بر روی قبوض مصرف‌کنندگان اعمال شده است.

اردکانی ادامه داد: البته برای مصرف‌کنندگانی هم که بیش از 2 برابر الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند جریمه و محدویت قطع موقت آب اعمال خواهد شد؛ هرچند این جرائم راهکار اصلی نیستند و باید برخی از خرده‌فرهنگ‌ها تغییر کند و مردم متوجه این امر شوند که با پول دادن، آب تولید نمی‌شود و ممکن است به جایی برسیم که هرچقدر هم آب‌بها پرداخت کنیم، آبی برای مصرف وجود نداشته باشد.

وی با مقایسه میزان مصرف آب در سال‌های اخیر در تهران گفت: قبل از سال 1401، 10 درصد از مشترکین آب و فاضلاب استان تهران بیش از 2 برابر الگو آب مصرف می‌کردند، اما خوشبختانه این مقدار اکنون به 4 درصد رسیده است.