کد خبر: 94293

سعید الهی در پاسخ به سوال «فرهیختگان»:

95 درصد بازیگران فیلم «میرو» بومی هستند + فیلم

سعید الهی، تهیه کننده فیلم «میرو» در پاسخ به «فرهیختگان» گفت:«عطش بسیار زیادی در بچه‌های استان سیستان و بلوچستان نسبت به بازیگری و حضور در فیلم‌های سینمایی وجود دارد که این امر باعث شد ما بتوانیم یک ادای دین به استان داشته باشیم، حدود 90 تا 95 درصد از بازیگرهای این فیلم بومی هستند.»

«فیلم  «میرو» در شرایط پرچالش سخت در استان سیستان و بلوچستان، که به لحاظ فیلمسازی زیرساخت‌های آن چنانی ندارد، ساخته شد. با همکاری عوامل همچنین کارگردان فیلم که خودشان نیز متعلق به آن سرزمین هستند، تمام تلاشمان را کردیم که فیلم را جلو ببریم. سه ماه تمام در گرمای تابستان در شهر مستقر بودیم و تلاشمان بر این بود که از ظرفیت‌های بومی استان استفاده بکنیم. عطش بسیار زیادی در بچه‌های استان سیستان و بلوچستان نسبت به بازیگری و حضور در فیلم‌های سینمایی وجود دارد که این امر باعث شد ما بتوانیم یک ادای دین به استان داشته باشیم، حدود 90 تا 95 درصد از بازیگرهای این فیلم بومی هستند. خیلی کم پیش می‌آید که در آثار بصری و تصویری که از استان سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود، از این فرصت استفاده بشود.الحمدالله  بچه‌ها به خوبی در فیلم درخشیدند. با وجود سختی‌های که وجود داشت، خود من از فیلم راضی هستم. امیدوارم مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد.

ملاکمان گرفتن جایزه نبود. قرارمان بر این بود که در فیلم «میرو» یک روایت دراماتیک جذاب رو در کنار تصاویر درخشان در استان سیستان و بلوچستان ببینیم. از ابتدا هدفمان این بود که دیگر در این استان ترور، محرومیت، قاچاق و فقر را نشان ندهیم و به عنوان تهیه کننده مسئولیت حفظ این چهارچوب نظری و مفهومی هستم و سعی کردیم فیلم به گونه‌ای باشد که شما زوایای پنهان استان سیستان و بلوچستان را ببینید. اما اگر دوستان جایزه بدهند، خوشحالمان می‌کنند.»

 

مرتبط ها