کد خبر: 93415

مدیرعامل استقلال خوزستان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

پرسپولیس برای آقایی‌پور یا 30 میلیارد بدهد یا یک بازیکن

نیم‌فصل دوم سختی در انتظار استقلال خوزستان است. این تیم که هفته‌ها قعرنشین رقابت‌های لیگ برتر بود برای بقا کار سختی در پیش دارد. از این رو با امید علی نجفی، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:بازگشت استقلال خوزستان به لیگ برتر برایشان خوش‌یمن نبود. از تیمی که قهرمانی در لیگ برتر را در سوابق خود دارد توقع بیشتر از این می‌رفت اما شاگردان پورموسوی با وجود تلاش‌هایی که می‌کنند هنوز نتوانستند توقعات را برآورده کنند. استقلال خوزستان از همان هفته‌های ابتدایی در انتهای جدول جا خوش کرد و تا هفته‌ها حتی موفق به کسب اولین پیروزی خود نشده بود‌‌ و شرایط برای این تیم تا پایان نیم‌فصل اول همچنان ناامید‌کننده ادامه داشت. از این رو مسئولان این باشگاه در تلاشند تا با تغییراتی شرایط تیم را بهبود بخشند. آنها در نظر دارند با تغییر در کادر فنی و جذب چند بازیکن خارجی و تقویت تیم در برخی خطوط مشکلات فنی را برطرف کرده و خود را از انتهای جدول رها کنند. با این حال نیم‌فصل دوم سختی در انتظار استقلال خوزستان است. این تیم که هفته‌ها قعرنشین رقابت‌های لیگ برتر بود برای بقا کار سختی در پیش دارد. از این رو با امید علی نجفی، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

گویا قصد جذب چند بازیکن خارجی را دارید، چه زمانی این نفرات به تیم‌تان ملحق می‌شوند؟
مذاکراتی را با بازیکنان داخلی و خارجی شروع کردیم اما تا زمانی که نهایی نشد هیچ چیز مشخص نیست. تا هفته آینده مذاکره با هر کدام از این بازیکنان به نتیجه رسید اطلاع‌رسانی می‌کنیم. ما هشت جای خالی داریم و در همه پست‌ها در جهت جذب بازیکن اقدام کردیم. با بازیکنان خارجی در حال مذاکره هستیم اما درمورد داخلی‌ها بیشتر منتظر اعلام لیست مازاد دیگر باشگاه‌ها هستیم. هدف ما این است که با خود بازیکنان صحبت نکنیم بلکه به شکل رسمی با باشگاهش مذاکره کنیم.

این درست است که در ازای رضایتنامه آقایی‌پور ۳۰ میلیارد درخواست کردید یا لیستی ۵ نفره از بازیکنان پرسپولیس را به این باشگاه در جهت معاوضه با آقایی‌پور ارسال کردید؟
ما پیشنهاد جذب بازیکن از پرسپولیس ندادیم. فقط به آنها پیشنهاد دادیم اگر قرار باشد آقایی‌پور را با بازیکنی معاوضه کنیم، آن بازیکن را سرمربی ما انتخاب می‌کند. قصد ما این است که پورموسوی لیستی پنج، شش نفری انتخاب کند و پرسپولیسی‌ها مختار هستند از لیستی که ما اعلام می‌کنیم هر بازیکنی را که خواستند با بازیکن ما معاوضه کنند. با این حال هنوز مربی ما گزینه‌ای را معرفی نکرده و اگر معاوضه صورت نگیرد باشگاه پرسپولیس می‌تواند طبق همان موردی (درخواست 30 میلیارد تومانی برای رضایتنامه) که به‌صورت کتبی اعلام کردیم تصمیم بگیرد و نظرش را اعلام کند. از طرفی دیگر پیشنهاداتی که برای آقایی‌پور به باشگاه آمده به شکلی نیست که ما بخواهیم روی آن فکر کنیم. باشگاه ما خیلی اصرار به فروش بازیکنان ندارد؛ چراکه هدف‌مان در نقل‌وانتقالات بیشتر این است تا تیم خودمان را تقویت کنیم.

لیست ورود و خروج استقلال خوزستان مشخص شده است؟
به جز آقایی‌پور چند بازیکن دیگر نیز در تیم من پیشنهاداتی دارند. از طرفی پورموسوی لیستی به شکل جامع به ما نداده است. بازیکنان خارجی را براساس عملکرد آنها و رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم جذب می‌کنیم. این‌طور که کار پیش می‌رود فکر می‌کنم درنهایت جذب دو سه بازیکن خارجی نهایی شود. از بین بازیکنان مدنظر داخلی نیز به برخی باشگاه‌ها نامه زدیم و مذاکره کردیم، آنها نیز منتظر بررسی موارد هستند. هنوز خیلی زود است که درمورد بازیکنان داخلی صحبت کنیم. البته اغلب درخواست‌های ما را جواب دادند اما آنها هم درگیر مشکلات داخلی خود هستند و هنوز هیچ چیز در مورد این بازیکنان معلوم نیست.

قرار بود یک دستیار خارجی، جانشین پیروانی در کادر فنی استقلال خوزستان شود. نتیجه چه شد؟
پیروانی از جمع ما جدا شد اما دیگر نفرات به کارشان ادامه می‌دهند. همان‌طور که قبلا گفتیم در نظر داریم از بین چند گزینه خارجی تا هفته آینده یک نفر را به‌عنوان دستیار پورموسوی انتخاب کنیم. این بدان معنی نیست که به گزینه‌های داخلی فکر نکردیم بلکه گزینه‌های داخلی نیز در لیست ما وجود دارند.

داستان طیبی با تیم استقلال خوزستان به کجا کشید. او بازیکن مازاد لیست شماست؟
ما یک باشگاه حرفه‌ای هستیم و با بازیکن و مربی قرارداد محکمی داریم. وظایف همه در این قرارداد مشخص است. چیزی که درمورد این بازیکن لازم است بگویم این است که او به‌عنوان بازیکن مازاد اعلام نشد چون تیم به او احتیاج داشت. از نظر ما طیبی بازیکن بزرگ و قابل احترامی است اما هر چقدر بازیکن بزرگ باشد از باشگاه بزرگ‌تر نیست.
او از باشگاه استقلال خوزستان به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای به فوتبال معرفی شد. با این حال باشگاه در مسائل فنی و وظایف سرمربی دخالت نمی‌کند. گویا در جریان تمرینات طیبی صحبتی با یکی از دستیاران پورموسوی داشت و به او گفته است که حرمت من باید حفظ شود و درخصوص تعهدنامه قبلی نیز صحبت‌هایی کرده بود. درنهایت با توجه به اتفاقاتی که افتاد قرار شد کادر فنی خود موضوع را حل کند و برای او تمرینات اختصاصی گذاشتند. پس از آن پورموسوی به ما اعلام کرد که شنبه تمرینات را آغاز می‌کنند و طیبی نیز به تمرینات اضافه می‌شود. گزارشی مبنی‌بر بی‌انضباطی از سوی کادر فنی به باشگاه و مدیریت ارسال نشد که ما بخواهیم در این مورد دخالت کرده یا کمیته انضباطی را تشکیل دهیم اما اخیرا این بازیکن مصاحبه‌ای انجام داده و برخلاف قرارداد، مواردی را مطرح کرد که قابل رسیدگی است. او مسئولان استان را در این مصاحبه به استمداد طلبید و باعث تشویش اذهان عمومی و علاقه‌مندان به این تیم شد. پروتکل‌های قراردادهای باشگاهی می‌گوید که اگر مشکل و اختلاف نظری هم وجود دارد در نتیجه چه حق با شما باشد و چه نباشد باید مسیر قانونی را طی کرد.

او اما گفته است در مسیر پرت و دور افتاده، به شکل انفرادی تمرین کرده و ممکن بود سگ به او حمله کند؟
یکی از مشکلات نه‌فقط اهواز که کل فوتبال ایران مشکل سخت‌افزاری و چمن تمرین است. طبیعی است که همه امکانات ورزشی ما استاندارد نیست و شاید چنین اتفاقی هم افتاده باشد اما نه در این حد که ایشان بزرگنمایی می‌کند. شاید این اظهارات برای بهره‌برداری دیگری باشد. برگرداندن طیبی به تمرینات به شخص سرمربی مربوط است از طرفی هم من و هم سیروس پورموسوی آدم‌های صبوری هستیم در نتیجه فقط این مربی است که درمورد بازگشت بازیکن به تمرینات تصمیم نهایی را می‌گیرد. درمورد مصاحبه اما چون موضوع جداگانه‌ای است مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر لازم باشد و برخلاف مسائل باشگاه و قراردادش باشد در کمیته انضباطی به وضعیت او رسیدگی می‌کنیم.

اغلب در تیم‌های خوزستانی اخباری مبنی‌بر بازیکن‌سالاری مخابره می‌شود. مشکل طیبی و استقلال خوزستان هم به همین مشکل مربوط است؟
نمی‌توانیم بگوییم بازیکن‌سالاری در فوتبال خوزستان بیشتر است. تیم ما نیز به این شکل نبوده است. از میانه‌های نیم‌فصل اول اختلاف نظر بین این بازیکن و کادر فنی به وجود آمد که در همان زمان کمیته انضباطی با توجه به شخصیت طیبی موضوع را بررسی کرد و اتفاق خاصی هم نیفتاد.

برخلاف تصورات از ابتدای فصل نتایج ناامیدکننده‌ای کسب کردید و گزینه اصلی سقوط هستید. برنامه ‌‌باشگاه برای تغییر شرایط چیست؟
هنوز زود است که تیم ما را به‌عنوان گزینه سقوط مطرح کنید؛ چراکه اختلاف امتیازات از تیم‌های هشتم به پایین جدول بسیار نزدیک است. تیم ما هر چقدر زیبا بازی می‌کرد در نتیجه‌گیری ناکام بود. با این حال خیلی از موارد در شکست‌های ما دخیل بودند. دامنه تغییرات در تیم ما به دلیل ورود از لیگ یک به لیگ برتر زیاد بود، از طرفی بازیکنان بی‌تجربه و جوانی داشتیم، بین کادر فنی فضا یکدست نبود و در بخش داوری نیز تیم ما به‌شدت متضرر شد. اگر همه موارد را در نظر بگیریم جایگاه ما نباید در انتهای جدول باشد. از این رو سعی کردیم با تغییرات ایجادشده در کادر فنی و بازیکنان و آماده‌سازی خوب، تیم استقلال خوزستان را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم.

مرتبط ها