کد خبر: 92471

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی؛

آمادگی پذیرش 500 سفارش در پلتفرم دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد قرار است در حوزه پلتفرم‌ها ورود کند؛ پلتفرم‌هایی که در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی خواهد بود. در اولین اقدام دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی با محوریت واحد تبریز این مسئولیت را برعهده گرفت.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: دانشگاه آزاد قرار است در حوزه پلتفرم‌ها ورود کند؛ پلتفرم‌هایی که در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی خواهد بود. در اولین اقدام دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی با محوریت واحد تبریز این مسئولیت را برعهده گرفت تا پلتفرمی را در حوزه تامین، تولید و توزیع قطعات صنعتی طراحی کند که خبر آن خردادماه امسال نیز رسانه‌ای شد. دانشگاه آزاد واحد تبریز در این پلتفرم کار خود را با تراکتورسازی تبریز آغاز کرده و قرار است آموزش‌ها در دانشگاه آزاد هدفمند و در راستای همکاری با این پلتفرم طراحی شود تا اساتید و دانشجویان در این سکو حداکثر همکاری را داشته باشند. با ایجاد ‌این پلتفرم یک فضای تعاملی برخط بین سفارش‌دهندگان و تامین‌‌کنندگان در حوزه صنعت ایجاد می‌شود که از آن با عنوان بیمارستان صنعتی یاد می‌شود. آرش رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگوی قبلی خود با «فرهیختگان» گفته بود که این پلتفرم آذرماه امسال کار خود را آغاز می‌کند و حالا در خبر جدیدی اعلام کرد که تاکنون اطلاعات شش هزار تامین‌کننده در پلتفرم «تامین، تولید و توزیع» بارگذاری و کار به‌صورت آزمایشی آغاز شده است. به گفته او در همین مدت کوتاه 22 سفارش نیز در این پلتفرم بارگذاری شده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به بیش از 500 سفارش برسد.

هدف‌مان بالا بردن سطح مهارت دانشجویان است
رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز درباره آخرین اقدامات انجام‌شده در پلتفرم تامین، تولید و توزیع قطعات صنعتی گفت: «این پلتفرم در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با الگوگیری از نظام آموزش پزشکی برای بالا بردن سطح مهارت و کارآمادگی دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی راه‌اندازی شده است. خدمت دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد نیز گزارشی ارائه دادیم و در فاز اول بخش تامین‌کنندگان، سفارش‌دهندگان و شبکه مهندسی این پلتفرم آماده بهره‌برداری است.» او توضیح داد: «هدف‌مان این است که یک فضای کسب‌وکار پلتفرمی ایجاد کنیم. در این فضا با توجه به گستردگی شبکه‌ای دانشگاه آزاد در سراسر کشور یک فضای کسب‌وکار ایجاد شده که در آن سفارش‌دهندگان بزرگ سفارشات خود را بارگذاری کنند و کارگاه‌های خرد کشور به‌عنوان تامین‌کنندگان در این پلتفرم فعالیت کنند. کار دانشگاه در اینجا ضامن به‌هم‌‌رسان تعریف شده است و ما تضمین‌های مالی، فنی و مهندسی و تضمین‌های حقوقی برای سفارش‌دهندگان و تامین‌کنندگان ایجاد می‌کنیم.» رنجبران تاکید کرد: «علاوه‌بر اینکه فضای کسب‌وکار کشور می‌تواند مدیریت شود یک فضای کارگاهی برای دانشجویان و اساتید ایجاد می‌شود که در آنجا فعالیت کنند. در واقع این پلتفرم به‌صورت یک بیمارستان صنعتی در کنار دانشگاه هم به آموزش دانشجویان و فعالیت صنعتی اساتید کمک خواهد کرد و هم زمینه اشتغال و تولید که مورد تاکید مقام‌معظم‌رهبری است و نیاز بزرگ کشور را تامین می‌کند مهیا خواهد کرد.»

پلتفرم‌ها فضای کسب‌وکار تعاملی دیجیتالی هستند
رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز با تاکید بر اینکه این پلتفرم به دستور دکتر طهرانچی توسط واحد تبریز راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: «پلتفرم‌ها فضای کسب‌وکار تعاملی دیجیتالی هستند. در حال حاضر اطلاعات بیش از شش هزار تامین‌کننده در این پلتفرم بارگذاری شده و اطلاعات بیش از 20 صنعت بزرگ نیز به‌عنوان سفارش‌دهنده وارد این پلتفرم شده است. همچنین یک‌سری سفارش نیز بارگذاری شده که رو به توسعه است.»

در فاز اول 3 استان کار خود را شروع می‌کنند
رنجبران اضافه کرد: «در فاز اول بنا به دستور دکتر طهرانچی اطلاعات شرکت‌ها، کارگاه‌ها و مجموعه‌های تولیدی دانشگاه در حال بارگذاری در این مجموعه بوده و کار به‌صورت آزمایشی آغاز شده است. در سه فاز قرار است این کار انجام شود که فاز اول آن درحال انجام است. برای فاز اول قرار شده سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل کار خود را شروع کنند و با تکمیل آن به کل کشور تعمیم داده می‌شود.»

سفارش‌ها تا پایان سال به بیش از 500 سفارش می‌رسد
رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در ادامه بیان کرد: «هم‌اکنون سفارش‌ها از استان آذربایجان‌شرقی و شرکت‌های مجموعه گروه صنعتی تراکتور‌سازی بارگذاری شده و یک‌سری توانمندی‌های دانشگاه نیز ارائه شده است. فاز اول را قرار است به‌صورت محدود انجام دهیم و از پایان آذر آماده کار شده است. در حال ورود اطلاعات سیستم‌های مختلف در این پلتفرم هستیم. همچنین 22 سفارش بارگذاری شده که در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌کنم تا پایان سال این عدد به بیش از 500 سفارش خواهد رسید.» رنجبران خاطرنشان کرد: «از این پلتفرم تا آخر دی‌ماه رونمایی و وارد فاز اجرایی می‌شود. در حال حاضر یک تیم 35 نفره در حال فعالیت در این پلتفرم بوده که شامل اعضای هیات‌علمی دانشگاه و دانشجویان هستند.»

مرتبط ها