کد خبر: 87258

دکتر ولایتی در همایش غزه، نماد مقاومت و بیداری:

بدون حمایت آمریکا، اسرائیل چند هفته بیشتر دوام نمی‌آورد

دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش غزه، نماد مقاومت و بیداری که روز دوشنبه ۸ آبان ماه در دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی با همکاری مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد تاکید کرد: «نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.»

دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش غزه، نماد مقاومت و بیداری که روز دوشنبه ۸ آبان ماه در دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی با همکاری مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد تاکید کرد: «نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.» متن سخنرانی دکتر ولایتی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد(ص) و آله طیبین و صحبه المنتجبین
قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ (توبه/۱۹)
حضار ارجمند، از اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌اید و در همایش مهم و اضطراری «غزه، نماد پیروزی و مقاومت»، شرکت فرمودید از طرف خود و مجمع جهانی بیداری اسلامی قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که این نشست گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و تسریع روند آزادی قدس شریف از اشغال باشد. ان‌شاءالله
همفکری و تبادل نظر میان اندیشمندان، متفکران، علما و رهبران مقاومت اسلامی رویه ارزشمندی است که برگزاری آن به ویژه در برهه‌های حساس و خطیر همانند آنچه که امروز در آن قرار داریم، قطعا مفیدتر و ضروری‌تر است.
مستحضر هستید که منطقه غرب آسیا و جهان اسلام در مقطع کنونی در وضعیت حساسی قرار دارد و نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است. قضایای فلسطین اشغالی امروز دو وضعیت متضاد دارد؛ از یک سو شاهد درخشش اقتدار و قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی و از سوی دیگر نسل‌کشی رژیم فاشیستی و کودک‌کش صهیونیستی در آنجا هستیم.
طوفان الاقصی که تمام ارکان و شاکله‌های تشکیل‌دهنده‌‌ خانه‌‌ سست و عنکبوتی رژیم تروریستی صهیونیستی را درنوردیده و صدمات غیرقابل ترمیم به آن وارد کرده است، نشانه عزت، اقتدار و ایستادگی در مقابل رژیم جنایتکاری است که در ۷۵ سال گذشته از هرگونه جنایت و کشتار علیه ملت فلسطین دریغ نکرده است؛ این، دست قدرت خداوند قاهر و قادر مطلق است که از آستین ملت فلسطین بیرون آمده و موجودیت رژیم شرور و اشغالگر صهیونیستی را که مهم‌ترین پروژه نظام سلطه و استکبار در قلب جهان اسلام است، در تنگنای راهبردی قرار داده است. رخدادهای امروز در سرزمین‌های اشغالی قطعا از طول عمر رژیم اشغالگر قدس به طور قابل توجهی خواهد کاست و فروپاشی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.
لازم می‌دانم به یک نکته مهم در خصوص حوادثی که در فلسطین جریان دارد و رژیم جنایتکار صهیونیستی در‌صدد وارونه جلوه دادن آن است، اشاره‌ای داشته باشم؛ به همان اندازه که نبرد گروه‌های مبارز فلسطینی برای دفاع از خود در برابر رژیم‌صهیونیستی قانونی و مبتنی بر قواعد شناخته‌شده‌‌ حقوق بین‌الملل است، اقدامات رژیم نژادپرست صهیونیستی در غزه که همه از ابعاد آن مطلع هستید، کاملا مخالف با قواعد حقوق بشر، و مصداق بارز نسل‌کشی است. آنچه رژیم‌صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود، فراتر از جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. در طول تاریخ و در تمام جنگ‌های بزرگ و کوچکی که رخ داده است، مشابه چنین جنایاتی را که صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان، مجروحان، مناطق مسکونی، مراکز درمانی، اماکن مذهبی، مدارس و زیرساخت‌های ارتباطی و انتقال آب، برق و انرژی مرتکب می‌شوند، هیچگاه شاهد نبوده‌ایم.
بنابراین براساس تعالیم اسلامی و قرآنی و مقررات شناخته‌شده‌‌ بین‌المللی تا زمانی که اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها به بهانه‌های مختلف و در اشکال و سطوح گوناگون در سرزمین‌های اشغالی علیه ملت فلسطین ادامه داشته باشد، «دفاع مشروع» و بازدارنده هم به‌عنوان یک «حق» مسلم، قطعی و شناخته‌شده، همچنان برای فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت محفوظ خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران هم از آن حمایت همه‌جانبه خواهد کرد.
خواهران و برادران مجاهد؛ نسل‌کشی در غزه، بدون حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی، حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد. آمریکا «مشوق و شریک اصلی» جنایاتی است که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند. بدون حمایت آمریکا، موجودیتی به نام رژیم‌صهیونیستی بیش از چند هفته قابل‌دوام نخواهد بود؛ حمایت‌های بی‌دریغ سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای، مالی و همچنین کمک‌های نظامی، امنیتی و دفاعی آمریکا «عامل اصلی» حیات رژیم‌صهیونیستی و روشن ماندن موتور کشتار و جنایات شنیع اشغالگران در نوار غزه و کل سرزمین‌های اشغالی است.
آمریکا، اروپا، شورای امنیت و همچنین سایر سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری که هرکدام با رویکرد‌هایی خاص اعم از حمایت، شراکت، جانبداری و انفعال، در جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه نقش دارند، باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند. اینکه سازمان‌های بین‌المللی از نسل‌کشی در غزه و بمباران غیرنظامیان به‌خصوص کودکان و زنان تنها به صدور بیانیه‌های بی‌اثر و ابراز ناراحتی بسنده کنند، قابل‌پذیرش نیست و فلسفه وجودی آنها را بیش‌ از پیش زیرسوال می‌برد.
کشتار فجیع مردم غیرنظامی غزه سه پیام مهم و جدی دارد: اول اینکه رژیم‌صهیونیستی به هیچ قیدوبندی پایبند نیست و با خوی پلید خود به هیچ کسی رحم نمی‌کند، فرقی نمی‌کند فلسطینی باشد یا هر ملیت دیگر. دوم دستگاه محاسباتی رژیم‌صهیونیستی به‌شدت از کار افتاده و با بن‌بست راهبردی در عرصه تصمیم‌سازی و عملیات مواجه شده است. سوم بمباران کودکان و بیمارستان‌ها نشانه قدرت نیست بلکه نشانه ضعف است.
حضار ارجمند، مساله فلسطین، تنها مساله یک ملت یا یک منطقه یا مسلمانان نیست، بلکه مساله بشریت از همه ملیت‌ها و ادیان الهی است؛ همه باید به رسالت انسانی و تکالیف دینی خود در قبال آن عمل نمایند. هیچ دینی نسل‌کشی و کشتار بشریت و هتک حرمت ملتی را که تنها از حق خود دفاع می‌کند، برنمی‌تابد و در مقابل آن سکوت نمی‌کند. لذا از تمامی مسلمانان، مردم آزادی‌خواه و عدالتجوی جهان می‌خواهم با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها و محکومیت اقدامات ضدانسانی رژیم‌صهیونیستی بر زورگویان و قلدران حامی این رژیم کودک‌کش فشار آورند تا هرچه سریع‌تر عملیات بمباران که خارج از همه قواعد و قوانین بین‌المللی است متوقف گردد و از دولت‌های اسلامی، رهبران، علما و نخبگان می‌خواهیم با حمایت‌های معنوی و مادی خود در حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین خصوصا مردم سرو قامت غزه از هیچ کوششی دریغ نورزند.
رژیم‌صهیونیستی که از پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا و دولت‌های غربی برخوردار است، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل ناامنی و خشونت و تروریسم در منطقه و جهان اسلام است. بی‌تفاوتی بشریت و دولت‌های جهان نسبت به این عامل فتنه‌انگیز و بحران‌آفرین و موتور کشتار، قطعا صلح و امنیت بین‌الملل را به‌خطر می‌اندازد. لذا از کلیه حقوقدانان، انجمن‌های مردم‌نهاد حقوق بشری و تشکل‌های مردمی می‌خواهم با تطبیق جنایات رژیم‌صهیونیستی بر حقوق اولیه‌ انسانی مردم غزه و با محکومیت جنایات واقع‌شده در غزه به نقش و مسئولیت حرفه‌ای خود عمل نموده، افکار عمومی مردم دنیا را نسبت به این جنایات و معیارهای دوگانه روشن نماید و از طریق مجامع حقوقی و دیپلماتیک نسبت به احقاق‌حقوق انسانی مردم مظلوم غزه اقدامات فراگیر به انجام رساند.
در پایان ضروری ‌می‌دانم به دو نکته مهم اشاره کنم: یک؛ تحمل مسلمانان و گرو‌ه‌های مقاومت اسلامی به سر آمده لذا به رژیم‌صهیونیستی هشدار داده می‌شود هرچه سریع‌تر نسل‌کشی در غزه را متوقف نماید و دست از خشونت و کشتار ملت فلسطین بردارد. همچنین رفع کامل محاصره غزه، باز شدن گذرگاه رفع برای ارسال کمک‌های بشردوستانه خصوصا دارو، آب، غذا، توقف هرچه سریع‌تر بمباران‌های غیرانسانی و به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان، سالخوردگان و بی‌گناهان مورد تاکید است. همان‌طور که فلسطینیان برای دفاع از خود و مقابله با ظلم و کودک‌کشی از کسی اجازه نمی‌گیرند، اجزای مختلف جبهه مقاومت اسلامی در منطقه هم، براساس شرایط و مقتضیات جاری تصمیم گرفته و عمل می‌کنند. بنابراین رژیم‌صهیونیستی و آمریکا مسئول هرگونه گسترش احتمالی تنش و درگیری در منطقه هستند و از اینک باید در قبال آن پاسخگو باشند.
دو؛ شواهد تاریخی و تجربه بیش از 75 سال تحولات سیاسی، امنیتی و میدانی در فلسطین اشغالی به‌طور قطع نشان می‌دهد که بدون مبارزه قاطع و پاسخ دندان‌شکن، حق «تعیین سرنوشت» به دست نمی‌آید و حتی «حق حیات» هم از بین می‌رود.
نظام بین‌الملل بداند به‌رسمیت نشناختن مقاومت اسلامی و فعالیت‌ها و اقدامات بازدارنده آنها در مقابل اشغالگران منجر به وضعیتی بدتر می‌شود که دامنه آن می‌تواند کل منطقه و جهان را فرابگیرد.
السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

مرتبط ها