کد خبر: 85867

سرخ‌پوشان امروز به مصاف حریفی متحول‌شده می‌رود؛

احتمال نیمکت‌نشینی یکی از مدافعان ملی‌پوش پرسپولیس

پرسپولیس بعد از یک برد با ارزش در قطر مقابل الدحیل توانست خیلی زود باخت خانگی به النصر را فراموش کرده و موقعیت خود را در جدول گروهش در لیگ قهرمانان آسیا بهبود ببخشد. از طرفی سرخپوشان روحیه از دست داده خود را بازیافته و در بهترین شرایط روحی و روانی آماده بازی با گل‌گهر هستند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از یک برد با ارزش در قطر مقابل الدحیل توانست خیلی زود باخت خانگی به النصر را فراموش کرده و موقعیت خود را در جدول گروهش در لیگ قهرمانان آسیا بهبود ببخشد. از طرفی سرخپوشان روحیه از دست داده خود را بازیافته و در بهترین شرایط روحی و روانی آماده بازی با گل‌گهر هستند. سرخپوشان از نظر بدنی هم آماده هستند تا بازی‌های عقب‌افتاده خود را به صورت فشرده برگزار کنند تا جدول مسابقات به حالت عادی برگردد. از اردوی سرخپوشان خبر می‌رسد که وحید امیری و مهدی ترابی به خاطر عدم آمادگی صددرصد عدم حضورشان در ترکیب این تیم در بازی با گل‌گهر قطعی است و امید عالیشاه به همراه یاسین سلمانی جایگزین این دو ملی‌پوش خواهند شد.

سرلک تنبیه خواهد شد؟
یحیی گل‌محمدی در نظر دارد در بازی امروز با همان یک هافبک دفاعی تیمش را ارنج کند. کاری که او در قطر انجام داد درحالی‌که پیش از آن بازی، با دو هافبک دفاعی تمرین کرده بود اما مزد شجاعتش را گرفت. در همین راستا نیز قرار است امروز مسعود ریگی تک هافبک دفاعی سرخپوشان باشد و سروش رفیعی هم یک خط جلوتر و متمایل به راست، سعید صادقی را تغذیه کند. در این میان جایی برای میلاد سرلک در ترکیب اصلی پرسپولیس نخواهد ماند. در کنار این موضوع یحیی از سرلک بابت اخطارهای بی‌دلیلی که در بازی با النصر گرفت و زمینه شکست تیمش را فراهم کرد شاکی است و به این خاطر شاید تصمیم بگیرد مدتی این بازیکن را در ترکیب نگذارد. هرچند سرلک از بازیکنان مورد علاقه یحیی است و تا الان پیش نیامده که بخواهد او را نیمکت‌نشین کند، طلسمی که به نظر می‌آید امروز شکسته شود.

احتمالی نیمکت‌نشینی یکی از 2 مدافع
یحیی گل‌محمدی از ابتدای فصل از زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیب اصلی تیمش سود برده و گئورگی گولسیانی تقریبا به یک نیمکت‌نشین در جمع سرخپوشان تبدیل شده است. این در شرایطی است که گولسیانی فصل پیش یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش بود. این بازیکن در هفته‌های اخیر اصلا از شرایطش در پرسپولیس راضی نبوده و انتظار این اتفاقات را نیز بعد از ماندن در تیم نداشته است. در همین راستا احتمال اینکه یحیی امروز بخواهد یکی از مدافع میانی‌اش را روی نیمکت قرار داده و گولسیانی را در ترکیب اصلی به میدان بفرستد، وجود دارد. هرچند کنعانی و پورعلی‌گنجی تلاش زیادی می‌کنند که با حفظ جایگاه خود، در تیم ملی هم در کنار یکدیگر بازی کنند.

گل‌گهر متفاوت‌تر از همیشه
گل‌گهر از جمله تیم‌هایی بود که در تابستان تصمیم گرفت با جذب سرمربی خارجی روند جدیدی را در پیش بگیرد. مارینوس اوزونیدیس توانسته تفکرات جدیدی را به تیمش آورده و تیم متفاوتی را به میدان بفرستد. اکثر بازیکنان گل‌گهر از نحوه تمرینات تیمش‌شان و تفکرات سرمربی یونانی رضایت دارند. در این میان گروه آنالیز پرسپولیس هم بعد از آنالیز تیم سیرجانی به خوبی متوجه تحول این تیم شده‌اند. از این‌رو کادرفنی پرسپولیس بازی امروز تیم‌شان را یکی از بازی‌های سخت این فصل خود در لیگ دانسته و در این‌باره موارد لازم را به سرخپوشان متذکر شده‌اند.

کار سخت مهاجم سوئدی برای جلب نظر یحیی
سرمربی پرسپولیس خیلی سخت با خود کنار آمد که نبیل باهویی، خرید سوئدی باشگاه پرسپولیس را در جمع بازیکنان تیمش بپذیرد. این بازیکن در روزهای اخیر مجبور بوده که تمرینات اختصاصی سنگینی را برای رسیدن به مرز آمادگی مدنظر مربیان تیمش پشت سر بگذارد. با این حال او هنوز در تمرینات تاکتیکی سرخپوشان جایی ندارد و در بین نفرات ذخیره به بازی گرفته می‌شود. برخلاف لیاندرو پریرا که وقتی نیم‌فصل به پرسپولیس آمد خیلی زود از سوی یحیی به بازی گرفته شد و زودتر از حد تصور هم به ترکیب اصلی راه یافت اما به یکباره بعد از اخراج در بازی برگشت پرسپولیس با سپاهان، از چشم یحیی افتاد. در حال حاضر نبیل قبل از هرچیز باید ابتدا خودش را در تمرینات به یحیی ثابت کند تا بتواند فرصت عرض‌اندام را در میدان پیدا کند. همبازیان او اعتقاد دارند که این مهاجم سوئدی بازیکن باهوشی است که خوب به توپ ضربه می‌زند. اما اینکه نبیل چه زمانی حتی فرصت حضور در لیست 20 نفره پرسپولیس را پیدا کند، مشخص نیست.

بازیکنان دلخور از عدم دریافت پاداش
باشگاه پرسپولیس برای این فصل از مسابقات سعی کرده بابت هر بردی به اعضای تیمش پاداش ندهد مگر اینکه برد‌ها در خانه حریفان قدرتمند باشد. از این‌رو از ابتدای فصل فقط برای برد مقابل تراکتور درویش به سرخپوشان پاداش داد. اما پرسپولیس در بازی آخر خود مقابل الدحیل در قطر پیروز شد و به این خاطر سرخپوشان انتظار دریافت یک پاداش ویژه را از سوی باشگاه داشته و دارند. اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس آنقدر نامساعد است که فعلا امکان پرداخت پاداشی جدا از قرارداد وجود ندارد. اتفاقی که چندان با رضایت سرخپوشان همراه نبوده و آنها همچنان از اینکه پاداش‌های مربوط به قهرمانی در لیگ و جام حذفی فصل قبل را دریافت نکرده‌اند، ناراحتند. در حال حاضر باشگاه پرسپولیس به سختی توانسته 20 درصد از قرارداد اعضای تیمش را پرداخت کند. پرداختی که در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول درویش باز هم مجبور شد که به سپرده باشگاه از فروش سهام دست بزند و 10 درصد دوم هم توسط شرکت ایرانسل پرداخت شد. نباید فراموش کرد که باشگاه پرسپولیس بدهی‌های سنگین بانکی هم دارد که هر ماه مجبور است بیش از 7 میلیارد قسط این وام را پرداخت کند.

مرتبط ها