کد خبر: 85574

درخشش دانشگاه آزادی‌ها در پانزدهمین دوره المپیادهای علمی دانشجویان علوم‌پزشکی؛

10 مدال طلا و برنز سهم دانشجویان دانشگاه آزاد شد

«نتایج مرحله نهایی پانزدهمین دوره المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد. در مرحله نهایی این رویداد که به صورت همزمان در 10 کلان منطقه آمایشی علوم پزشکی در سراسر کشور بین دانشجویان برتر علوم پزشکی تمام دانشگاه‌های کشور برگزار شد، دانشجویان دانشگاه آزاد دانش، مهارت و توانایی خود را نشان دادند.»

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: المپیادهای علمی دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در حیطه‌های آموزش پزشکی، استدلال بالینی، همگرایی در علوم پایه، مدیریت نظام آموزش و سلامت، کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه در دو مرحله برگزار می‌شود. طراحی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از اواسط دهه هشتاد شمسی با‌ انگیزه شناسایی و شکوفایی دانشجویان توسط جمعی از اعضای هیات‌علمی علاقه‌مند در دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفت و اولین دوره آن نیز در سال 1386 برگزار شد. روز شنبه با برگزاری اختتامیه، پرونده دوره پانزدهم هم بسته شد. دوره‌ای که در آن وزارت بهداشت در یک حرکت نوآورانه دوره‌های آموزشی آمادگی را برای المپیاد برگزار کرد، مرحله دوم انفرادی آزمون المپیاد علمی به جای تمرکز در تهران به کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی رفت و آزمون صرف تئوری به فرآیند علمی با رویکرد مساله‌محور تغییر یافت. دانشجویان دانشگاه آزاد موفق شدند پنج مدال طلا، پنج مدال برنز و سه دیپلم افتخار را از آن خود کنند. قرار است برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور وارد قرارگاه راهیان پیشرفت شوند.
دی ماه سال 1401 بود که ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه آزاد در ۱۰ منطقه آمایشی کشور، در پنج حیطه آغاز و در مرحله بعدی برای دانشجویان کلاس‌های آمادگی به صورت آنلاین و مجازی توسط اساتید و دانشجویان مدل‌آور دوره‌های قبل برگزار شد. آزمون غربالگری درون‌دانشگاهی مرحله بعدی بود و با برگزاری آن در 17 خردادماه امسال، دانشجویان برای آزمون مرحله‌ اول انفرادی به وزارت بهداشت معرفی شدند. 31 تیرماه 1402 مرحله اول آزمون انفرادی وزارت بهداشت برگزار و که در آن دانشجویان هر منطقه در هر حیطه گروه‌بندی شدند. بعد از آن هم مرحله دوم آزمون انفرادی ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ برگزار و متناسب با نمره آزمون مرحله‌ اول و دوم انفرادی، گروه دانشجویان معرفی شدند. آزمون‌های گروهی نیز در پنج حیطه از ۳ مهر تا ۷ مهر در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد تا برترین‌ها در مراسم اختتامیه به میزبانی سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران مدال‌ها و دیپلم افتخار خود را دریافت کنند.
در حیطه کارآفرینی، ملیکا علیجانی، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان و فاطمه حیدری‌زفره، دانشجوی واحد نجف‌آباد و علیرضا کهن، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران و امیرحسین محبی، دانشجوی واحد خوراسگان، مدال طلا کسب کردند. همچنین در همین حیطه، فاطمه کریمی‌پناه، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد قشم به مدال برنز و شایان بدرآسا، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تبریز به دیپلم افتخار دست یافتند. در حیطه آموزش پزشکی نیز سهند هدایتی امامی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، مدال طلا و نگین علی‌دوست‌ذوقی، دانشجوی واحد علوم پزشکی آزاد تهران مدال برنز کسب کردند. در همین حیطه، زهرا قهرمانیه، دانشجوی واحد علوم پزشکی آزاد تهران به کسب دیپلم افتخار نائل آمد. در حیطه مدیریت آموزش و نظام سلامت نیز سیده‌صبا میریان، دانشجوی واحد علوم پزشکی آزاد تهران موفق به کسب مدال برنز گروهی و دیپلم افتخار فردی شد. همچنین عارف شوطی، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تبریز در حیطه همگرایی علوم پایه و هلیا احمدی‌فرد، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد قشم در حیطه استدلال بالینی به کسب مدال برنز نائل آمدند. 
برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها