کد خبر: 84388

رئیس مرکز امور هیات‌های ممیزه دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد؛

رشد 9 برابری ارتقای اساتید در 2 سال گذشته+ اینفوگرافیک

رسیدگی به درخواست متقاضیان ارتقا به مرتبه‌های استادیاری، دانشیاری و استادی در دانشگاه آزاد به مرکز امور هیات‌های ممیزه دانشگاه سپرده شده است.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: رسیدگی به درخواست متقاضیان ارتقا به مرتبه‌های استادیاری، دانشیاری و استادی در دانشگاه آزاد به مرکز امور هیات‌های ممیزه دانشگاه سپرده شده است؛ مرکزی که علاوه‌بر رسیدگی به درخواست متقاضیان جذب، ارزیابی کیفیت انجام وظایف آموزشی و پژوهشی اعضای هیات‌علمی و البته تصمیم‌گیری درخصوص رکود علمی اعضای هیات‌علمی را نیز برعهده دارد. دانشگاه آزاد درحال‌حاضر سه هیات‌ممیزه غیرپزشکی و یک هیات‌ممیزه پزشکی دارد. این درحالی است که تا پیش از شهریور سال 99 دانشگاه آزاد تنها دو هیات‌ممیزه پزشکی و غیرپزشکی داشت. آنطور که محمدصادق ضیایی، رئیس مرکز امور هیات‌های ممیزه دانشگاه آزاد به «فرهیختگان» گفته قرار است تعداد هیات‌ممیزه‌های دانشگاه به چهار هیات‌ممیزه غیرپزشکی افزایش پیدا کند تا رسیدگی به پرونده‌های اعضای هیات‌علمی سرعت بگیرد.

به گفته او قرار است سامانه‌ای برای حذف کاغذبازی اداری در پروسه ترفیع اعضای هیات‌علمی راه‌اندازی شود که با سامانه آموزشیار، پژوهشیار و ساجد همگام باشد. رئیس مرکز امور هیات‌های ممیزه دانشگاه آزاد می‌گوید مقایسه روند رسیدگی به پرونده اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر نشان از رشد 9 برابری ارتقای اساتید در مقایسه با 40 سال نخست فعالیت دانشگاه آزاد دارد. مشروح گفت‌وگوی او با «فرهیختگان» را در اینجا می‌خوانید.

مرتبط ها