کد خبر: 83457

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

رشته ‌های تخصصی پزشکی به 8 عنوان می‌رسد

مدیران دانشگاه کاملا پایبند به سند تحول و تعالی دانشگاه هستند‌ و مسیر پنج ساله خود را نیز به خوبی ترسیم کرده‌اند. یکی از واحدهایی که تمام برنامه‌های خود را براساس این سند برنامه‌ریزی کرده دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه:از روزی که سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در مهرماه سال 1400 رونمایی شد، مسیر واحدهای دانشگاه و تمام معاونت‌ها مشخص شد. نزدیک دو سال از رونمایی این سند می‌گذرد و در این مدت مدیران دانشگاه کاملا پایبند به سند تحول و تعالی دانشگاه هستند‌ و مسیر پنج ساله خود را نیز به خوبی ترسیم کرده‌اند. یکی از واحدهایی که تمام برنامه‌های خود را براساس این سند برنامه‌ریزی کرده دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است. علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران می‌گوید این واحد از زمان رونمایی سند تحول سه مرحله را پشت سر گذاشته است؛ خودآگاهی، تثبیت و رشد. به گفته او با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران وارد مرحله بالندگی شده و سال آینده نیز مرحله سرآمدی را طی خواهد کرد تا به اهداف تعیین‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد دست پیدا کند. خوشدل در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از اقدامات انجام‌شده در این سه مرحله و البته از برنامه‌های پیش رو سخن گفته است که در ادامه می‌خوانید. 

*دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران از سال تحصیلی 1400-1399 فعالیت خود را در زمینه برنامه راهبردی تحول و توسعه در یک برنامه پنج ساله آغاز کرده و در طول این مدت از سه مرحله مختلف عبور کردیم. مرحله اول مرحله خودآگاهی، مرحله دوم تثبیت و مرحله سوم مرحله رشد است و با آغاز سال تحصیلی جدید وارد مرحله بالندگی می‌شویم. امیدوارم در سال تحصیلی آینده آخرین برنامه تحول به نام مرحله سرآمدی را نیز پشت سرگذاشته و وارد برنامه پنج ساله دوم شویم. 

* در اولین مرحله موفق شدیم که رشته‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند مشخص کرده و برنامه بهبود را برای این رشته‌ها ترسیم کنیم تا از حالت غیراستاندارد خارج شده و به کیفیت مورد نظر دست پیدا کنند.

*در سال دوم یکی از اهداف مهم مدنظری که در دوره تثبیت داشتیم، اخذ اعتباربخشی وزارت بهداشت و حوزه‌های وزارت علوم در همه رشته‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بود. این کار بسیار دشوار بود زیرا سال‌ها بود که این اعتبار‌بخشی‌ها اخذ نشده یا به صورت مشروط داده می‌شد و ما در برخی از رشته‌ها و دانشکده‌ها در آستانه لغو پروانه و تعطیلی بودیم. 

*در مرحله رشد نیز ما رشد فضاهای پژوهشی، آزمایشگاه‌های جامع و ارتقای زیرساخت پژوهشی را در دستور کار داشتیم و برنامه‌های متنوعی برای بهبود وضعیت پایان‌نامه‌ها و مقالات را پیش‌بینی کرده بودیم که همگی به خوبی انجام شد. 

* از جمله این رشته‌ها برنامه دستیاری تخصصی پزشکی بود که سال‌های سال در دانشگاه آزاد فقط یک رشته تخصصی پزشکی تدریس می‌شد و هم‌اکنون تعداد این رشته‌ها در حال رسیدن به 8 رشته تخصصی است که در حال طی مراحل راه‌اندازی است و سه رشته به نتیجه نهایی رسیده و به‌زودی دستیار پذیرش خواهد کرد و بقیه رشته‌ها نیز در مسیر جریان راه‌اندازی است. 

 

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید. 

مرتبط ها