کد خبر: 82916

رویترز: خشونت سیاسی در ایالات‌متحده قطبی‌شده در بدترین حالت خود از دهه 1970 است

آماده‌باش برای جنگ 2024

تقریبا تمام پژوهشگرانی که خشونت سیاسی در آمریکا برایشان مساله شده است معتقدند خشونت‌های سیاسی زمانی شروع شد که شورش‌کنندگان در 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده یورش بردند.

تقریبا تمام پژوهشگرانی که خشونت سیاسی در آمریکا برایشان مساله شده است معتقدند خشونت‌های سیاسی زمانی شروع شد که شورش‌کنندگان در 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده یورش بردند. از نظر آنها این خشونت‌ها از سال 2017 در ایالات متحده افزایش یافته است. تا فوریه 2021، 25 درصد از جمهوریخواهان و 17 درصد از دموکرات‌ها احساس می‌کردند که تهدید علیه رهبران حزب دیگر قابل توجیه است. 19 درصد از جمهوریخواهان و 10 درصد از دموکرات‌ها معتقد بودند که آزار و اذیت اعضای عادی حزب دیگر موجه است. از هر پنج جمهوریخواه (20 درصد) یک نفر و 13 درصد دموکرات‌ها ادعا کردند که خشونت سیاسی «این روزها» موجه است. در هر مورد، حمایت از خشونت سیاسی برای جمهوریخواهان از سال 2017 دوبرابر شده و برای دموکرات‌ها افزایش یافته است.
توسعه خشونت سیاسی در آمریکا اکنون و با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، نگرانی‌هایی را در این کشور به دنبال داشته است. روز گذشته خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی ویژه با عنوان «خشونت سیاسی در ایالات‌متحده قطبی شده در بدترین حالت خود از دهه 1970 است» به این موضوع ورود کرد. آنطور که نویسندگان این گزارش نوشته‌اند «برخلاف دهه 1970، بسیاری از خشونت‌های سیاسی امروزی به جای اماکن، مردم را هدف قرار می‌دهند و بیشتر طغیان‌های مرگبار اخیر که توسط رویترز ردیابی شده‌اند، از جناح راست سرچشمه می‌گیرند. نمونه موردی: حامی ترامپ که به همسایه‌ای که مشکوک به دموکرات بودنش بود شلیک کرد.»...ادامه مطلب

مرتبط ها