کد خبر: 82464

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان و واحد رشت در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد

90 میلیارد تومان درآمد غیرشهریه‌ای در سال 1401

سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد را می‌توان یکی از اسناد دانشگاه آزاد اسلامی دانست که نقشه راه این دانشگاه را در پنج سال آینده ترسیم کرده است.

راضیه فلاح، خبرنگار گروه دانشگاه:سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد را می‌توان یکی از اسناد دانشگاه آزاد اسلامی دانست که نقشه راه این دانشگاه را در پنج سال آینده ترسیم کرده است. این سند مهرماه سال 1400 رونمایی شد و حالا نزدیک به دو سال از رونمایی آن می‌گذرد. در این دو سال تمام ارکان دانشگاه برنامه‌های خود را برای تحقق اهداف این سند هدف‌گذاری کرده‌اند زیرا اجرای آن در تحول، تعالی و پیشرفت و آینده دانشگاه بسیار موثر است. اگر سند تحول و تعالی در واحدهای دانشگاهی با پشتوانه آمایش استانی تحقق پیدا کند دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه اجتماعی پیشرو به حل مسائل روی خواهد آورد. در این شماره از روزنامه «فرهیختگان» با محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان و واحد رشت به گفت‌وگو نشسته‌ایم و از او جزئیات اجرای این سند و برنامه‌های پیش‌روی این واحد دانشگاهی جویا شده‌ایم. به گفته او همه روسای واحدها در استان گیلان ملزم شده‌اند اهداف و برنامه‌های خود را متناسب با سرفصل‌های سند تحول و تعالی و با توجه به آمایش منطقه‌ای خود ارائه دهند. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید. 

  تشکیل 10 هسته فکری متناسب با سند تحول 
محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان درخصوص اقدامات انجام‌شده برای رسیدن به اهداف سند تحول و تعالی 5 ساله دانشگاه توضیح داد: «پس از ابلاغ سند تحول و تعالی با تبیین‌های مختلف از سوی کارشناس‌ها و اعضای هیات‌علمی، 10 هسته فکری متناسب با سند تحول در این استان شکل گرفت. این 10 هسته فکری هر کدام به‌صورت مجزا متشکل از دبیر، و بین 5 تا 7 نفر عضو هستند. این گروه‌های فکری در مدت یک سال گذشته جلسات مختلفی را برگزار  کرده و هر کدام با بررسی راهکارهای متفاوت، با توجه به شرایط خاص هر منطقه اقدامات لازم را انجام داده‌اند. نتایج حاصل‌شده از این جلسات روی سامانه‌های برنامه و بودجه و سند راهبردی نیز بارگذاری شده‌ است....ادامه مطلب

مرتبط ها