کد خبر: 82353

محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

چندنفر از اسامی منتشرشده در کیفرخواست سابقه انجام عملیات‌هایی در دهه60 را داشتند

برای اطلاع بیشتر از سوابق و اقداماتی که برخی از اعضای این سازمان که نام‌شان در کیفرخواست منتشر شده با محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

روز گذشته دادگاه کیفری یک استان تهران، با انتشار کیفرخواستی از برخی از اعضای سازمان موسوم به مجاهدین خلق خواست برای رسیدگی به پرونده‌هایشان، وکیل قانونی خود را معرفی کنند، در کیفرخواست منتشرشده نام 104 نفر از اعضای این سازمان از جمله مسعود رجوی، مریم قجرعضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی به چشم می‌خورد. برای اطلاع بیشتر از سوابق و اقداماتی که برخی از اعضای این سازمان که نام‌شان در کیفرخواست منتشر شده با محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

نمی‌شود قطعی گفت مسعود رجوی مرده است
کائینی ابتدا در واکنش به حضور نام مسعود رجوی در کیفرخواست منتشرشده علی‌رغم وجود برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد فوت مسعود رجوی، گفت: « نمی‌شود گفت مسعود رجوی مرده است. برخی اعتقاد دارند این برنامه سازمان است. گفته می‌شود رجوی جایی مثل مراکش زندگی می‌کند و همچنان زنده است. منتها چون سازمان می‌خواهد پوست‌اندازی کند و چهره جوان‌پسند و زن‌پسند از خود نشان بدهد و چون مسعود رجوی در دوره‌ای رئیس سازمان بوده که دوره کشتار و عملیات مهندسی بوده، او را پنهان می‌کنند. به خانم مریم رجوی می‌گویند شما سعی کنید عملیات زیبایی انجام بدهید. بخندید و از رنگ‌های شاد استفاده کنید که مقداری از آن پوسته سابق خود خارج بشوید. این فلسفه اختفای این آقاست. مردن مسعود رجوی قطعی نیست. زنده هم باشد موجود مفلوکی است.»...ادامه گفتگو

 

مرتبط ها