کد خبر: 82280

ابراهیم میرزاپور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: بیرو می‌گفت کمرم خیلی درد دارد و اذیتم می‌کند

با 8 سهمیه به جام‌جهانی نرویم باید فوتبال را تعطیل کرد

قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی 2026 در منطقه آسیا بهانه‌ای شد تا با ابراهیم میرزاپور، گلر سابق تیم ملی فوتبال ایران در این خصوص دقایقی به گفت‌وگو بنشینیم.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی 2026 در منطقه آسیا بهانه‌ای شد تا با ابراهیم میرزاپور، گلر سابق تیم ملی فوتبال ایران در این خصوص دقایقی به گفت‌وگو بنشینیم. در این بین درباره آخرین وضعیت فنی تیم ملی و همچنین شرایط دوست صمیمی‌اش یعنی علیرضا بیرانوند سوالاتی را مطرح کردیم که در ادامه می‌خوانید. 

*گروه ما و گروه کره‌جنوبی، دو گروهی هستند که به نظر می‌رسد از سایر گروه‌ها دشوارتر باشند. ما اگرچه ازبکستان را پیش از این در رقابت‌های کافا هم شکست داده بودیم اما قبل از اینکه تیم ملی وارد این رقابت‌ها شود حرف و حدیث‌ها درباره این مسابقات زیاد شنیده می‌شد.

*از سطح کیفی مسابقات تا شرایط برگزاری اما در هر صورت با توجه به مسائلی که همواره وجود دارد و مشکلاتی که فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای بزرگ با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ به نظر من حضور در تورنمنت کافا تجربه بدی برایمان نبود.

*درنهایت هم توانستیم در خانه حریف قهرمان این رقابت‌ها شویم. در هر صورت بزرگ‌ترین حسن هم‌گروهی با ازبکستان در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی این است که با این تیم به‌تازگی بازی کردیم و از آنجایی که آشنایی خوبی از شرایط حریف وجود دارد این موضوع می‌تواند در ادامه کار، مسیر را برای ما هموارتر کند. 

*درحال حاضر 8 تیم به‌صورت سهمیه ثابت راهی جام‌جهانی می‌شوند و اگر در این وضعیت دغدغه صعود داشته باشیم اصلا نمی‌تواند خوشایند باشد. اگر تیم ملی با این شرایط صعود نکند پس چه تیمی می‌خواهد به جام‌جهانی برود.

*سطح فوتبال ما از بسیاری از تیم‌های آسیایی فراتر است و ما باید واقعیت‌ها را هم ببینیم و باید جزء اولین تیم‌هایی باشیم که به جام‌جهانی صعود می‌کنیم. بنابراین اگر با این شرایط و این تعداد سهمیه به جام‌جهانی نرویم باید فوتبال‌مان را تعطیل کنیم. 

*ایده من این است که همان‌طور که یک مربی خارجی مثل کی‌روش می‌آوریم و به وی چند سال فرصت می‌دهیم باید وقتی سرمربی و کادرفنی ایرانی را در راس تیم ملی می‌گذاریم این عدم امنیت خاطر و دغدغه را نداشته باشد که با یک باخت یا ناکامی در یک تورنمنت به آخر راه برسد....مشروح گفتگو

مرتبط ها