کد خبر: 82211

حجم بازار نانو با میانگین رشد 14.5 درصدی تا 7 سال آینده مواجه خواهد شد

نانو تا 2030 به بازار 289 میلیارد دلاری می‌رسد

واژه نانوفناوری طیف وسیعی از فناوری‌ها را دربرمی‌گیرد که در مقیاس نانومتری با کاربردهای گسترده در صنایع مختلف به کار می‌روند.

ندا اظهری، مترجم:واژه نانوفناوری طیف وسیعی از فناوری‌ها را دربرمی‌گیرد که در مقیاس نانومتری با کاربردهای گسترده در صنایع مختلف به کار می‌روند. نانوفناوری شامل تولید و کاربرد سیستم‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در مقیاس‌های مختلف از اتم‌ها یا مولکول‌ها تا حدود 100 نانومتر است. با استفاده از فناوری نانو، مواد را می‌توان به‌طور موثری قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر، واکنش‌پذیرتر و رسانای الکتریکی بهتری کرد. توسعه فناوری از سوی اقتصادهای نوظهور در آسیا و اقیانوسیه رشد بازار فناوری نانو را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود رشد منطقه‌ای تحت‌تاثیر تقاضای بالا برای فناوری نانو در تصویربرداری پزشکی باشد. علاوه‌براین، پیشرفت‌های مختلف فناوری مربوط به خودرو و مراقبت‌های بهداشت عمومی به دلیل ابتکارات دولتی مانند افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، رشد بازار را پیش می‌برد.
چین در حال ساخت بزرگ‌ترین پلتفرم تحقیقاتی چندمنظوره جهان برای فناوری نانوست که به توسعه رایانه‌های قدرتمندتر و ربات‌های هوشمند کمک می‌کند. عواملی مانند افزایش پذیرش فناوری نانو در تشخیص و تصویربرداری پزشکی و پیشرفت‌های فناوری در دستگاه‌های فناوری نانو رشد بازارهای جهانی این فناوری را دوچندان کرده است. باوجوداین، مسائل مربوط به استقرار نانوتجهیزات در شرایط سخت و هزینه بالای این فناوری به‌عنوان موانع اصلی عمل کرده و درنتیجه رشد بازار را مهار می‌کند. برعکس، انتظار می‌رود افزایش حمایت و بودجه تحقیق و توسعه از سوی سازمان‌های دولتی و ظهور دستگاه‌های نانوفناوری خودکار، فرصت‌های سودآوری را برای گسترش بازار ارائه دهد. بازار جهانی نانوفناوری برحسب نوع، کاربرد و منطقه تقسیم می‌شود. برحسب نوع، شامل نانوکامپوزیت‌ها، نانومواد، ابزارهای نانویی، دستگاه‌های نانویی و... می‌شوند. از نظر کاربرد هم شامل مراقبت‌های بهداشتی، محیط‌زیست، انرژی، موادغذایی و کشاورزی، اطلاعات و فناوری می‌شوند. به‌طورکلی، تجزیه‌وتحلیل سهم بازار به فعالان نانویی در درک پویایی رقابت و تعیین شرکت‌های اصلی با مسئولیت گسترش صنعت کمک کرده و کسب‌وکارها را قادر می‌سازد موقعیت خود را در بازار ارزیابی کنند و عملکرد خود را با رهبران صنعتی مقایسه کنند. اما آنچه بیش از پیش برای ما اهمیت دارد، کاربرد فناوری‌های نانویی در جامعه امروز است که سرشار از نیاز در حوزه‌های مختلف است و نانو می‌تواند بخشی از این نیاز را به واسطه تولیدات و محصولاتی که دارد، به خوبی برآورده کند...ادامه مطلب

 

مرتبط ها