کد خبر: 82075

رقابت‌های المپیک دانشجویان جهان از ۶ مرداد در چین آغاز می‌شود

50 درصد کاروان ایران دانشگاه آزادی‌اند

سی‌و‌یکمین رویداد بین‌المللی ورزشی یونیورسیاد 2023 از ششم مردادماه در چنگدو چین برگزار خواهد شد و تا هفدهم مردادماه نیز ادامه دارد.

مطهره سادات قاسمی، خبرنگار:سی‌و‌یکمین رویداد بین‌المللی ورزشی یونیورسیاد 2023 از ششم مردادماه در چنگدو چین برگزار خواهد شد و تا هفدهم مردادماه نیز ادامه دارد. مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به این دوره از مسابقات دانشجویان جهان در چنگدوی چین با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، چانگ هوآ سفیر چین در ایران، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مسئولان دانشگاهی و روسای فدراسیون‌های ورزشی و همین‌طور اعضای تیم‌های شرکت‌کننده در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با اعضای تیم‌های ورزشی دانشجویان و مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم درباره روند و جزئیات تشکیل کاروان اعزامی به رویداد یونیورسیاد را در ادامه می‌خوانید.

از یونیورسیاد 2023 چه می‌دانیم؟
یونیورسیاد یک رویداد بین‌المللی ورزشی است که در دو بخش مسابقات تابستانی و زمستانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی هر دوسال یک بار برگزار می‌شود. این رویداد دانشجویان ورزشکار را از کشورهای مختلف دنیا گرد هم می‌آورد تا در رشته‌های مختلف ورزشی به رقابت بپردازند. پس از مسابقات المپیک، یونیورسیاد به بزرگ‌ترین و معتبرترین رویداد ورزشی جهان تبدیل شده است. این مسابقات در 12 روز برگزار می‌شود که شامل 15 رشته ورزشی اجباری است و کشور برگزار‌کننده با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند سه ورزش اختیاری از فهرست ورزش‌های شناخته شده مسابقات قهرمانی را انتخاب و در رویداد یونیورسیاد قرار دهد. یونیورسیاد تابستانی کازان 2013 در کشور روسیه با حضور11759 شرکت‌کننده رکوردار دوره‌های برگزار شده تا به الان است....ادامه مطلب

مرتبط ها