کد خبر: 81886

اماراتی‌ها 33 میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند

پیش‌بینی ظهور40 هزار شغل مجازی با متاورس

چند سالی است که امارات‌متحده‌عربی، به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه خاورمیانه در تیتر اخبار علمی و فناوری قرار گرفته و هر روز شاهد بروز اتفاقات ریز و درشت فناورانه در این کشور هستیم.

ندا اظهری، مترجم:چند سالی است که امارات‌متحده‌عربی، به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه خاورمیانه در تیتر اخبار علمی و فناوری قرار گرفته و هر روز شاهد بروز اتفاقات ریز و درشت فناورانه در این کشور هستیم. مقامات این کشور به‌واسطه سرمایه‌گذاری و همکاری‌هایی که با سایر کشورهای توسعه‌یافته آمریکایی و اروپایی داشته، توانسته در حوزه‌های مختلف فناوری به‌اندازه‌ای رشد پیدا کند که به‌عنوان مرکز نوآوری در خاورمیانه و در میان کشورهای عربی شناخته شود. ژاپنی‌ها هم که از حدود 50 سال پیش همکاری خود را با این کشور آغاز کرده‌اند، به‌دنبال مشارکت فناورانه و نوآورانه با امارات و پیشبرد اهدافی اساسی در این کشور هستند.
به گزارش japantimes، اخباری که چند روز پیش منتشر شد حاکی از آن است که در جریان دومین سفر «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن از کشور امارات، روی تامین امنیت منابع انرژی و ترویج فناوری‌های سبز (پاک) تمرکز شده که ماحصل آن توافق دو کشور ژاپن و امارات‌متحده‌عربی بر سر همکاری در زمینه‌های فناوری و تغییرات آب‌و‌هوایی بوده است. وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرده است که کیشیدا روز دوشنبه با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس‌جمهور امارات در ابوظبی دیدار کرد که به‌دنبال این دیدار بر سر مشارکت‌های نوآورانه جدید بین ژاپن و امارات توافق کردند. رهبران دو کشور همچنین بیانیه مشترکی را درمورد اقدامات اقلیمی به تصویب رسانده‌اند که در آن اشاره شده است هر دو کشور متعهد هستند که تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانند و به نقش هیدروژن پاک و مشتقات آن از‌جمله آمونیاک در تسریع انتقال انرژی اذعان کنند. رهبران این دو کشور همچنین پیرامون همکاری جامع استراتژیک بین امارات و ژاپن بحث کرده و تفاهمنامه‌های مختلفی را امضا کرده‌اند که بخش‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. کیشیدا قرار بود روز سه‌شنبه و پیش از سفر به بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز، قطر، در مجمع تجاری امارات‌متحده‌عربی و ژاپن شرکت کند. به گزارش رویترز، این مشارکت شامل طرح جدیدی برای تسریع امنیت انرژی و نیز چهارچوبی برای امارات به‌منظور همکاری و سرمایه‌گذاری در ژاپن در زمینه فناوری‌های تراشه و باتری است. حوزه امنیت انرژی، ارتباط بین امنیت ملی و در دسترس بودن منابع طبیعی برای مصرف انرژی است....

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها