کد خبر: 81672

نتانیاهو قصد ‌غیرنظامی کردن اشغال را دارد

الحاق کرانه باختری به اسرائیل آغاز شده است

دولت ائتلافی اسرائیل که راست‌گراترین دولت در تاریخ این کشور به شمار می‌رود، به دلیل پیشنهاد اصلاحاتی که قوه قضائیه را تضعیف کرده و کنترل‌ها و تعادل‌ها را از بین می‌برد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

سجاد عطازاده، مترجم:داهلیا شیندلین، ستون‌نویس روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی و یائل بردا، دانشیار جامعه‌شناسی در دانشگاه عبری اورشلیم در مقاله‌ای با عنوان «الحاق کرانه باختری به اسرائیل آغاز شده است/نتانیاهو قصد «غیرنظامی کردن» اشغال را دارد»که در وب‌سایت فارن افرز منتشر شده است، با اشاره به اینکه برای اولین بار یک وزیر غیرنظامی (بزالل اسموتریچ) مسئولیت امور کرانه باختری را برعهده گرفته است، این اقدام را نشانه‌ای خطرناک و نشانگر تلاش نتانیاهو برای الحاق دائمی کرانه باختری به خاک سرزمین‌های اشغالی می‌دانند. فارغ از ادعاهای کذب موجود در این متن درباره شهرت دموکراسی رژیمی که در واقعیت به جنایتکاری مشهور است، اطلاعات خوبی درباره مقاصد تل‌آویو در کرانه باختری در آن وجود دارد. در ادامه ترجمه این مقاله را می‌خوانید.
دولت ائتلافی اسرائیل که راست‌گراترین دولت در تاریخ این کشور به شمار می‌رود، به دلیل پیشنهاد اصلاحاتی که قوه قضائیه را تضعیف کرده و کنترل‌ها و تعادل‌ها را از بین می‌برد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. این اصلاحات سبب شکل‌گیری بزرگ‌ترین اعتراضات تاریخ اسرائیل شده و درنهایت پس از واکنش‌های شدید بین‌المللی و داخلی متوقف گردیدند. اما اقدام دیگری از سوی دولت نتانیاهو -یک تغییر دیوان‌سالارانه که به‌ندرت مورد توجه قرار گرفته است- به همین اندازه قابل توجه است.
در نوامبر 2022،....

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

مرتبط ها